I Want- Kapitel 50

Senaste:

Tjejerna vände sig om och jag gjorde en "call me" tecken till Namam. Hon log och nicka. Sakta såg vi tjejernas ryggtavlor försvinna. När dom var helt borta så sucka jag.
- "I'm gonna miss those girls" Sa jag.
- "Yeah... Did you see how fit they were? I mean for basketplayers they are just-" Sa Harry men blev avbryten.
- "Okay you perverted freak we get it" Sa Anna. Vi skratta och Harry ryckte på axlarna. Senare bestämmde vi oss för att gå tillbaks till hotellet. Lika bra. Det börja bli sent och killarna skulle åka iväg för tv- showen snart.





Killarna var i vårat rum och skulle precis åka iväg till tv-showen. Alla stog upp och sa sina hejdå:n och lycka till kramar. Zayn krama om mig hårt och hans lukt av parfym fyllde mina lungor. Vi slutade kramas och han höll om mina händer och titta rakt in i mina ögon. Hans bruna ögon var verkligen vackra. Man drunknar i dom. Han klämde mina händer lite lätt och log nervöst.

- "Zayn you don't need to be nervous. We talked about this" Sa jag och log.
- "I know, but the fact that you'll be watching makes it hard not to be" Sa Zayn och flina.
- "Aww" Sa jag fånigt och rodna lätt. Jag ställde mig på tå och pussa han lätt på kinden.
- "You'll do great. Good luck" Sa jag och log. Zayn log tillbaks och alla gick ut ur rummet. Jag stängde dörren efter dom och sucka lätt. Jag titta på Anna och Tess.
- "Tänker ni samma sak som jag tänker?" Fråga Tess och flina.
- "Japp!" Sa jag och Anna i kör.
- "Tess, sett på teven och kom sen till köket och hjälp mig och Anna" Ropa jag och småsprang in till rummet. Dom gjorde som jag sa och jag och Anna börja ta fram saker. Chips, cola, godis, chilinötter osv. Jag och Tess var dom ända som gilla chili nötter. Bättre för då blir det mer till oss. Jag dela upp godiset i tre skålar samtidigt som Anna dela chipsen i tre skålar. Tess kom in och tog fram glasen, drickan, och chili nötterna. Vi bar ut allt till soffrummet och la dom på bordet. Jag slängde mig på den stora soffan i mitten med en chips skål och en godis skål på varsin sida. Anna och Tess gjorde samma sak.
Teven nämde något om "One Direction" och vi lyssna spänt.

- "Höj!" Sa Anna med munnen full av chips. Tess som satt bredvid kontrollen gjorde som Anna sa.

"Vi har nu fått reda på att One Direction är i byggnaden" Sa programledaren på norska.

- "Gud vad dom måste höja upp spänningen" Sa jag. Tess och Anna nicka på huvuden.
Fem minuter senare så hörde man melodin till 'What Makes You Beautiful'. Vi börja pipa och höjde volymen ännu mer. Liam börja sjunga och vi ställde oss upp och börja dansa som galningar.
- "BABY YOU LIGHT UP MY WORLD LIKE NOBODY ELSE, THE WAY THAT YOU FLIP YOUR HAIR GETS ME OVERWHELMED!!" Tjöt vi i kör medans vi dansa. Jag sluta dansa och märkte att tjejerna också slutat.
- "Vi borde sluta sjunga" Sa jag tyst och sjönk ner i soffan.
- "Mhm" Instämde dom och sjönk ner bredvid mig.

- "And that's what makes you beautiful!" Sjöng Harry i microfonen. Vi börja jubla och klappa händerna. Killarna log sina charmiga leénden och satte sig i soffan bredvid programledarna. Det var en tjej och en kille.
- "Welcome!" Sa tjejen efter killarna druckit lite vatten.
- "Thanks" Sa dom och log.
- "You were amazing. Come on, give it up for thease guys!" Sa kill-programledaren och alla börja jubla. Vi klappa händerna och log som idioter.
- "So this is your first time in Oslo right?" Fråga tjejen.
- "Yeah, we've had so much fun here. The fans are amazing" Sa Liam och log.
- "And Norwegian girls are very goodlooking" Sa Harry och log snett. Publiken som mest bestog av tjejer börja skrika medans vi skratta.
Intervjun fortsatt och dom fråga riktigt roliga frågor som fick oss att skratta livet ur oss. Och killarnas svar gjorde det roligare.
Efter en stund fråga dom en intressan fråga.
- "So speaking of cats, do you have any ladies with you here?" Fråga killen. Jag höjde ena ögonbrynet.
- "How did you go from cats to girls?" Fråga Niall som verka förvirrad. Alla kolla på Niall och efter en stund fatta han och börja skratta. Jag och tjejerna kolla förvirrat på varandra. Jag vände mitt huvud tillbaks mot teven och såg att Zayn och Niall rodna.
- "Well, me and Liam have girlfriends back in England" Sa Louis och log.
- "Isn't hard to stay away from them?" Fråga tjejen och rynka på pannan.
- "Yes, but we work it out and text them and stuff so it's not that bad" Sa Liam.
- "Aw, that's great". Publiken aww:ade.
- "And what about you guys?" Fråga killen och titta på Harry, Zayn och Niall. "Don't you have some ladies you fancy?".
Killarna kolla nervöst på varandra. Skulle dom säga? Vad händer nu? Kan någon svara för spänningen tar kol på mig!
- "Oh you know they do" Sa Louis och småskratta.
- "Well yeah" Sa tjejen och skratta.
- "You got us" Sa Niall skämtsamt.
- "Wanna tell us a little about them?" Fråga killen. Mina ögon spärrades upp och jag såg i ögonvrån att Anna och Tess koncentrera sig mot teven.
- "There's not much to tell.." Sa Zayn.
- "Yeah we just... Um... Get on really well" Sa Harry och klia sig i bakhuvudet.
- "Yeah and they're just.. You know, fun to hang out with" Sa Niall nervöst.
- "Are you guys blushing? That's adorable" Sa tjejen.
- "So do you think it'll be more than just fun girls to hang out with?" Fråga killen och flina.
- "No, no, no. They're just friends" Sa dom i mun på varandra och man kunde se att deras kinder blev röda.
Jag, Anna och Tess brast ut i skratt.
- "Dom är så söta när dom är nervösa" Sa Tess skrattande.

Showen sluta och killarna hade kommit hem. Vi hade ätit tillsammans innan alla gick tillbaka till sina rum.
Jag låg på sängen och pilla med mobilen, Anna satt på fotöljen bredvid sängen och hade sina ben på sängen samtidigt som hon höll på med sin mobil, och Tess satt på sin säng med hennes laptop i hennes famn. Jag klicka mig in på Twitter. Jag titta på direkt meddelanden och kom på att jag skulle ringa Cassidy. Jag gick istället in på kontakter.

- "Ey jag ringer Cassidy" Sa jag. Tess och Annas ögon spärrades upp på direkten och dom slängde sig på sängen. Jag skratta och ringde. Efter några signaler hörde vi den bekanta rösten som vi saknat.
- "Hallå?" Sa Cassidy från andra änden.
- "CASSIDYYY!!" Skrek vi alla i kör.
- "OMG! Äntligen ringer du!" Sa Cassidy och skratta.
- "Ja, förlåt jag hade bara tid nu" Sa jag.
- "Vi har saknat dig så mycket!" Sa Anna.
- "Jag saknar er också! När kommer ni hem?".
- "Vi vet inte riktigt" Sa Tess.
- "Men hur går det? Hur är det med alla hemma i Göteborg?" Fråga jag.
- "Som vanligt. Men kan ni förklara hur ni träffa One Direction? Och vet ni hur tur ni har?". Vi skratta.
- "Jo vi vet. Okej det börja i Stockholm när vi precis checkat in på hotellet..." Sa Anna. Vi förklara allt som hänt fram till idag.
- "Åh jag önska jag följde med er" Sa hon.
- "Eller hur. Det skulle vart jättekul, och jag slår vad om att killarna skulle gillat dig" Sa Tess.

- "Så klart, det är amrikanen du pratar om här" Sa Cassidy och skratta.
- "Du och ditt ego" Sa jag skrattande.
- "Du SKA träffa dom någngång" Sa Anna. Jag kunde föreställa mig att Cassidy log i andra änden.
- "Hoppas det! Men jag måste gå nu... Ring eller smsa när ni är hemma, vi måste ses" Sa hon.
- "Aww, men okej, det ska vi" Sa Tess.
- "Hejdå vi älskar dig och saknar dig!" Sa jag.
- "Hejdå det samma!" Sa Cassidy och sluta samtalet. Jag la på och titta på tjejerna.
- "Gud vad längesen det va" Sa jag. Dom nicka. Annas mobil vibrerade och hon drog upp den. Hon log stort och knappa in ett svar. Jag och Tess kolla undrande på henne. Anna la mobilen i sin ficka och titta up.
- "Det va Niall" Sa hon och log generat. "Han och Josh ska göra en twitcam så jag ska ta med mig godis och kolla på dom" Fortsatt hon.
- "Okej, men du ska väll inte vara med i den?" Fråga Tess.
- "Nejdå, bara titta på" Sa Anna.
- "Okej... Ses" Sa jag.
- "Ses, jag kommer tillbaks senare". Anna tog lite godis och chips och gick ut. Hm, jag kanske skulle titta på twitcamen..?
- "Äh, jag går och lägger mig" Sa Tess och gick mot sin säng.
- "Okej. Kan jag låna din data? Jag orkar inte sätta på min" Sa jag.
- "Visst" Sa Tess och log. Hon gav mig datan och la sig i sin säng. Jag gick ut till vardags rummet och stängde sovrummsdörren efter mig. Så hon inte blir störd. Jag satte mig i soffan med laptopen i famnen och mumsa på lite godis medans jag klicka mig in på Twitter och logga in. Twitcamen hade inte börjat än. Jag kände något vibrera i min ficka. Jag tog upp min mobil och sucka när "Gabriel" lyste upp på skärmen. Jag öppna smset.

"Kommer du ihåg den natten vi hade vår första kyss? Då allt föll på plats, då allt var perfekt, då jag sa att jag skulle göra allt för dig? Nu är jag här och gör allt för att du ska ta mig tillbaks, och jag ger inte upp, det vet du. Kram, Gabbe xx".

Jag kände hur det brände i ögonlocken. Nej, han ska inte få mig att gråta. Han förtjänar inte mina tårar.
Den ända personen jag kunde tänka att vända mig till just nu var min, Tess och Annas 'bög vän' Julian. Han var alltid stöttande. Han var som vår andra mamma, men ändå vår bästa vän.
Jag knappa i hans nummer och bad till gud att han skulle svara. Efter många signaler skulle jag lägga på men jag hörde någon svara.

- "Hallå?" Hörde jag en ljus röst säga. Jag log stort.
- "Julian! Hej det är Nikita".
- "Nikita! Hej gumman hur är det?" Sa han mjukt. Jag fnissa.
- "Sådär faktist. Jag stör väll inte?".
- "Ne, jag bara väntar på att Nick ska komma om någon timme. Vad har hänt?". Nick var hans pojkvän. Sist jag hörde om honom hade dom bråkat. Jag är glad att dom rätt ut saker, måste be honom berätta on det senare.
- "Okej... Det handlar om Gabriel" Sa jag tyst.
- "Åh nej! Berätta".
- "Som du kanske vet så är jag, Anna och Tess ganska nära med One Direction" Sa jag.
- "Ja, jag tänkte fråga dig om det, men fortsätt".
- "I alla fall. Gabriel sa att han hade läst om det och helt från ingenstans ringer han när jag var på dejt med Zayn och säger att han älskar mig och saknar mig. Och att han vill ha mig tillbaks" Sa jag med gråten i halsen.
- "Va! Oh no he didn't!" Sa han med sin dramatiska röst. Jag skratta.
- "Ooohh but he did. Jag orkar inte mer".
- "Nikita... Jag har en fråga, har du känslor för honom?". Frågan kom som en explotion i ansiktet. Hade jag känslor för honom?! Det visste jag faktist inte.
- "Eh.... Jag... Eh..." Var det ända jag fick ur mig.
- "Åh gumman" Sa Julian och sucka.
- "Du måste välja, Zayn eller Gabriel". Jag sucka.
- "Förra gången var jag tvungen att välja mellan Harry och Zayn och nu detta?" Sa jag.
- "Förra gången?" Sa Julian och jag hörde hur han häpna.
- "Eh.. Jo såhär är det" Sa jag och drog om hela händelsen. När Harry hjälpte mig på klubben, när vi var i parken tills han totallt sluta bry sig om mig. Jag var klar och vänta på att Julian skulle säga något.
- "Nikita" Sa han och suckade. "Du kan inte få vem du vill ha. Du kan bara ha en. Lyssna på ditt hjärta".
- "Hur ska jag lyssna på mitt hjärta när den inte vet?".
- "Ditt hjärta vet. Ditt hjärta vet hela tiden och har vetat från första början". Jag sucka högt.
- "Är du helt säker?" Sa jag.
- "Ja, har jag någonsin haft fel?".
- "Haha nej" Sa jag och skratta. Jag sucka tyst.
- "Tack.. Men nu vill jag höra om dig och Nick!" Sa jag. Jag kunde föreställa mig hur han log.
- "Okej så han kom hem till mig en dag och jag kunde inte tro mina ögon! Han hade hundra röda roser och han ville ta ut mig till min favorit resturang!" Sa Julian glatt och snabbt.
Vi prata på i över en timme tills han var tvungen att gå för Nick var där. Efter samtalet titta jag på Niall och Joshs twitcam. Den fick på lite bättre humör för jag skratta. Dom åt mest godis och vid ett tillfälle kunde man höra Anna. Dom hade på musik och prata på om saker och drog massa skämt.
Efter försökte jag somna. Men allt jag kunde tänka var på mitt och Julians samtal. Jag vände mig i sängen. Precis innan sömnen tog över min kropp så sjöng jag tyst:
- "I want, I want, I want to be loved by you".


I know, I know. Det har gått åratal tills jag la upp nytt kapitel... In my defense så sa jag att uppdateringen skulle bli sämnre när skolan börja. Kan inte bara leva i bloggen hela tiden. Jag menar inte att vara taskig men jag vill att ni ska förstå bara :) Och en annan sak, snälla, spamma mig inte på facebook och twitter när det nya kapitlet kommer ut. Några av er frågar snällt och det uppsakattar jag, men att fråga om och om igen är lite irriterande... Och det gör inte så att ett kapitel kommer ut snabbare, då blir den bara dålig.

Hursomhelst. Vad tycker ni om kapitlet till sist? Ni kan gärna säga vad ni vill ha, typ mer drama, eller mer romantik, o.s.v :)
Kramar på er! Cissi xx


Postat av: Namam the boss!

inga ord att beskriva hur bra det var! jag vet nt vad typ......drama? nej romantik??? nej agh....du får bestämma! iaf bästa hittills love ya! Xx

Date:2012-08-26 / Time:12:32:43
Postat av: Aea

braa! längtar till nästa kapitel!

Date:2012-08-26 / Time:19:41:15
Postat av: Tess :3

CISSI <3 Du äger ju på att skriva o: <3 Skriv nästa imon!! Snäääälla!

Date:2012-08-26 / Time:20:26:45
Postat av: Mandi

extremt bra!! bara ÄLSKAR din novell <3 jag vill....typ att vi läsare skulle få vara med igen, fast det är du som bestämmer ;) xx

Date:2012-08-26 / Time:20:32:01
Postat av: Anonym

Mer romantik!! Hihi:)

Date:2012-08-28 / Time:16:43:42
Postat av: Anonym

wiiiiiiiiiiiiiiiiiiie så bra :DDDD

Date:2012-08-31 / Time:18:56:43
Postat av: sofie

omg tack för att jag fick va med hihi hon med den rosa luggen.. jag dog nästan när jag läste det satt på en volleyboll träning och jag ställde mig upp och hoppa runt och skrek.. haha skämde ut mig rejält men det struntar jag i! :D
älskar din novell wiiiiee ge oss mer :')
hehe och jag undrar om vi ska vara med mer vi som vann tävlingen menar jag .. ;)
älskar dig och din blogg kram! :)

Date:2012-09-01 / Time:19:00:22
Postat av: Anonym

mermermer!! :D

Date:2012-09-02 / Time:18:33:55
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: