I Want- Kapitel 51

Senaste:

Vi prata på i över en timme tills han var tvungen att gå för Nick var där. Efter samtalet titta jag på Niall och Joshs twitcam. Den fick på lite bättre humör för jag skratta. Dom åt mest godis och vid ett tillfälle kunde man höra Anna. Dom hade på musik och prata på om saker och drog massa skämt.
Efter försökte jag somna. Men allt jag kunde tänka var på mitt och Julians samtal. Jag vände mig i sängen. Precis innan sömnen tog över min kropp så sjöng jag tyst:
- "I want, I want, I want to be loved by you".




Bild 1: Nikitas outfit. Bild 2: Tess outfit. Bild 3: Annas outfit.

Jag kände mjuka kalla läppar mot min hals och jag öppna sakta ögonen. Allt var suddigt tills jag blinka ett par gånger. När jag såg klart så var Zayns ljusbruna ögon bara några decimeter ifrån mitt ansikte. Han log snett. Jag satte mig upp och log. Bästa sättet att vakna? Japp!

- "God, you're cute in the mornings" Sa Zayn.
- "No, I'm not!" Sa jag och la mitt ansikte i mina händer. Zayn skratta och tog bort mina händer från mitt ansikte. Han log mot mej. Han hade på sig en vit tshirt med en ljus jeans jacka med upkavlade ärmar och mörkblåa jeans.
Det var rätt så tyst. Jag slängde en blick på digital klockan bredvid sängen. Den var 8:20. Jag vände mitt huvud mot Zayn.
- "So what brings you here? Shouldn't you be in your castle or somthing?" Sa jag och flina.
- "Ha-ha. No, I wanted to wake you".
- "Well, you could've texted you know". Zayn skratta och skaka på huvudet.
- "I know. But I wanted to be the one that told you the news...". Jag spärra upp ögonen och kolla på Zayn med en allvarlig blick.
- "What news?" Fråga jag oroligt och rynka pannan.
- "Well... There's been some changes... We're leaving to Denmark sooner than we thought" Sa Zayn och tog mina händer i sina.
- "Sooner? When?". Zayn sucka tungt.
- "Today". Mitt hjärta hoppa över ett slag. Nej. Då åker dom iväg, och vi kommer inte med. Vem vet hur lång tid det tar tills nästa gång vi ser dom. Allt var ju perfekt. Är det nu jag vaknar från denna drömmen? Vad händer nu? Jag borde fattat ändå. Dom är på turné och kan inte stanna i Oslo hur länge som helst. Men det betyder att vi åker tillbaks till Göteborg igen.
- "But" Sa jag och kände gråten i halsen. Jag titta upp på Zayn och han var suddig. Jag kämpade för att inte fälla en tår. Zayn suckade och drog in mig i hans varma famn. Jag la mina armar runt hans midja och grävde mitt ansikte i hans bröst. Tystnad. Det ända man hörde var mina tystna snyftningar då och då.
- "I'm gonna miss you, so so much" Viska Zayn efter en stund.
- "I'm gonna miss you too. More than you can imagine". Vi drog ifrån och titta in i varandras ögon. Mina händer vila fortfarande i Zayns.
- "So when exactly are you leaving?" Fråga jag.
- "In two hours".
- "Oh... Guess I should start packing too, sens we're going back to Gothenburg" Sa jag och ställde mig upp.
- "There's no chance you're comming with us to Denmark, is it?" Fråga Zayn och följde mig med blicken.
- "Nope.. We gotta go back to reality". Zayn skratta tyst. Jag bytte om till mörka shorts och ett vitt linne som det stog "Minnie Mouse" på. Över den tog jag en ljus baseboll jacka av jeans. På vänstra sidan av jackan över bröstet var det en svart stjärna och i den var det ett "M". Det var en av mina favorit plagg.
- "I like your jacket" Sa Zayn och log snett.
- "Thanks" Sa jag och fnissa.
Jag gick till badrummet och borsta tänderna samt kamma egenom håret. Jag gick tillbaks till min väska medans Zayn fortfarande följde mig med blicken. Jag börja samla ihop mina kläder och skor som låg över hela rummet. Det som var konstigt var att Annas och Tess kläder inte låg utspridda. Och deras väskor var inte heller här. Dom kanske redan packat?
Efter en kort stund var jag klar. Nu var det bara sminket i toan kvar, fast det tar jag bort senare eftersom jag inte hade sminkat mig än. Jag gick bort och satte mig på sängen brevid Zayn.

- "Where's Anna and Tess?" Fråga jag.
- "Oh, they're in Louis and Harrys room. We're supposed to go there after I woke you up" Sa Zayn och log mjukt.
- "Oh okay... Well I'm just gonna put on some makeup" Sa jag och reste på mig och gick in i badrummet. Jag skippa foundation och la bara på lite puder på ansiktet. Jag sminka noggrant eyelinern på.
- "Don't need makeup, to cover up. Being the way that you are is enough!" Sjöng Zayn från andra rummet. Jag stack mitt huvud genom dörren och titta på Zayn. Han flina.
- "Oh, ha-ha Zayn" Sa jag och höjde ena ögonbrynet. Jag gick tillbaks in till badrummet och fortsatte med sminket.
När jag var klar tog jag smink väskan till reseväskan och tryckte in den. Jag försökte stänga väskan men kom ingen vart.
- "Zayn can you help me here?" Fråga jag. Han reste sig up och tryckte ner väskan medans jag stängde den. Jag vände mig mot Zayn och andades ut.
- "Thanks" Sa jag och log.
- "Let's go to the others" Sa Zayn.
- "Okay". Jag släpa med min reseväska till dörren och tog upp min handväska på vägen. Zayn öppna dörren och vi gick ut. Jag titta ut över hotellrummet en sista gång innan jag stängde och låste dörren.
- "You sure you got everything?" Fråga Zayn medans vi gick till Harrys och Louis rum. Jag nicka lätt.
När vi var vid deras rum öpnna Zayn dörren som var olåst. Där satt alla, verkligen alla. Bandet, killarna och tjejerna. Anna hade på sig en gul tröja med en svart och gul baseboll jacka över. Och mörka tajt jeans. Tess hade på sig en geopard mönstrad tröja och svarta leggins med ljusa shorts över leggiensen.
Jag log och vi satte oss ner.
- "Hi" Sa jag tyst och log.
- "Goodmorning" Sa några i mun på varann.
- "I'm so tiered today" Sa Louis och suckade.
- "Oh, it's okay Louis. The drive Denmark is only like nine hours" Sa Anna.
- "Only nine hours?" Sa Louis och höjde ögonbrynen.
- "God I'm happy we live in Sweden" Sa Tess.
- "Yeah. But I wish we lived in England" Sa jag och log.
- "I agree" Sa Liam.
Första timmen gick och vi bara prata på om olika saker. Efter en halvtimme av pratande kom Paul och sa att alla skulle ner till lobbyn. Vi gick ner och Paul kom fram till oss.
- "Here you go girls, train tickets to Sweden" Sa han och gav oss biljetter.
- "Thanks" Sa vi i kör.
- "Oh! First class" Sa jag och log stort.
- "Yeah, it's a long ride so why not travel in class" Sa Louis och log.
- "Thanks guys" Sa Anna. Killarna log mot oss.
- "Guys we're leaving in 10" Sa Paul och gick iväg någonstans.
- "I can't believe this is really happening" Sa Tess.
- "Me neither. But life goes on" Sa jag.
- "Don't be so down guys, we'll meet again, soon" Sa Niall och log.
- "I guss" Sa Anna.
- "We have to go fix the instruments and all you know" Sa Josh. Vi nicka och jag gick fram till första personen jag såg, som var Sandy. Jag krama om han samt resten av bandet och vi sa hejdå. Dom gick och nu var det bara kvar att säga hejdå till killarna. Det här kändes så deprimerande.
- "I hate goodbyes" Sa Anna.
- "Mee too" Sa Niall och gick fram till Anna.
- "You guys must be used to it though" Sa jag.
- "Yeah, but It's harder each time" Sa Liam. Jag vände mig om mot Liam och han öppna sina armar. Jag slog öppen mina armar han krama om mig hårt.
- "I'm gonna miss talking to you" Sa jag.
- "Same here, but there's always Skype" Sa Liam och vi drog ifrån.
- "But you don't always have time" Sa jag och gjorde en ledsen min.
- "We always have time for friends and family" Sa Liam och log. Jag log mot honom och han gick och krama Tess. Louis kom fram till mig och krama mig.
- "Goodbye boobear" Sa jag.
- "Ahh, don't call me that!" Sa Louis. Jag skratta och vi drog ifrån.
- "Take care now" Sa han och flina.
- "Same to you". Vi skratta lätt. Jag vände mig om och fick ögonkontakt med Harry. Han gick långsamt fram till mig.
- "Uhm... I had a really great time with you" Sa Harry och klia sig i bakhuvudet.
- "Same here.. So.. Bye" Sa jag och Harry böjde sig ner och krama om mig lätt. Varför var det så himla awkward? Vi drog ifrån och Harry smålog.
- "Harry?" Fråga jag.
- "Ye?".
- "Can you like... Promise we'll keep in touch? I'm gonna miss you" Sa jag och log lätt.
- "I'm gonna miss you too Nikita. And I promise". Harry log mjukt och vände sig om för att krama Anna. Jag log för mig själv. Niall som nyss gett Anna världens största kram kom emot mig.
- "Yo brotha" Sa jag.
- "Wats up sista" Sa Niall. Jag skratta. Niall böjde sig ner och gav mig en kram.
- "I'm gonna miss our little fights" Sa jag.
- "And I'm gonna miss making fun of you" Sa Niall och flina. Jag skratta och han gick till Tess. Nu är det den svåraste kvar att säga hejdå till. Men var är han nu då? Jag titta mig runt men hitta han inte. Jag tänkte precis öppna min mun för att ropa efter han men kände två armar runt min midja krama mig bakifrån. Jag blev skrämd för en sekund men fnissa sedan. Jag vände mig och mötte ett par mjuka läppar. Pirrningen inom mig blev som galen. Jag log mot Zayns läppar och drog ifrån. Zayn titta djupt in i mina ögon.
- "I'm really gonna miss you" Sa jag. Zayn log och tryckte mig mot hans famn. Jag kunde höra hans hjärtslag och hans parfym fyllde mina lungor.
- "Don't be sad. We'll keep in touch, I promise" Sa Zayn
- "Okay". Efter en lååååång kram var vi tvugna att dra ifrån.
- "You know you could come with us to Denmark" Sa Zayn.
- "No we can't... School starts in like a week" Sa jag och gjorde en ledsen min.
- "Too bad...". Jag titta runt alla andra som verka var klara att gå.
- "Nikita?" Sa Zayn. Jag vände mitt huvud upp mot honom.
- "What?".
- "Give me your hand". Jag höjde ena ögonbrynet och räckte ut handen. Zayn tog min hand och la in bit papper i den. Han stängde sedan min hand och titta rakt in i mina ögon.
- "Don't open this 'til we're gone" Sa Zayn. Jag log och la försiktigt pappret i min ficka.
- "Come on guys let's go" Sa Paul som dykit upp från någonstans.
- "Girls, a cab will pick you up in five minutes" Sa han och log mot oss. Vi log tillbaks. Jag titta upp mot Zayn. Han böjde sig ner och placera en kyss på mina läppar.
- "Bye" Sa han sedan.
- "Beye" Sa jag som kände mig förtrollad. Zayn skratta och dom börja gå iväg.
- "Oh wait!" Sa Niall och sprang fram till Anna. Han la sin hans runt Annas midja och böjde sig ner medans han kysste henne på läpparna. Annas ögon blev hur stora som helst och hennes armar föll på Nialls axlar. Zayn busvissla medans alla andra skratta. Dom drog ifrån och Niall flina.
- "Goodbye kiss" Sa han och blinka med ena ögat. Anna stor rodna och vi skratta ännu mer. Niall sprang tillbaks till dom andra som skulle ta bakvägen.
- "Bye!" Ropa vi i mun på varandra.
- "Have a safe trip!" Sa jag.
- "Bye! We'll miss you! Take care!" Ropa dom. Sen svängde dom in och var borta. Nu har dom gått. Den här drömmen har nått sitt slut. Jag sucka högt och vände mig mot tjejerna.
- "Ska vi gå?" Fråga Tess. Vi nicka och börja gå mot utgången. Vi såg taxi chauffören på direken och han vinka dit oss. Han hjälpte oss och la våra väskor i bagaget. Vi satte oss i taxin. Anna där framme och jag och Tess där bak.
- "Till Oslo centralstaion?" Fråga chauffören.
- "Yep" Sa Anna.
- "Det här suger" Sa jag och spännde fast mitt bälte.
- "Mm" Sa Anna.
- "Look at the bright side, vi har första klass" Sa Tess och försökte muntra upp oss. Vi log mot henne och taxin rulla iväg.
I centralstationen var det inte så svårt att hitta tåget eftersom vi alla hade varit här tidigare. Men innan vi gick till tåget så köpte vi glass, jag tvinga dom så klart.
Vi hitta våra platser snabbt i tåget, vi satt i den första vagnen, på fyra platser. Jag var snabb nog och fick en plats vid fönstret. Tess satt mitt emot mig vid fönstret och bredvid henne satt Anna.
Bredvid oss fanns det också fyra platser, med fyra snygga killar sittande där. Jag titta på dom och råka få ögonkontakt med en av dom som var enligt mig den snyggaste. Jag vände snabbt bort min blick och fick ögonkontakt med tjejerna. Vi skaka på huvudet. Vi sa precis hejdå till dom fem snyggaste killarna i världen. Så dom här andra killarna sluta vi tänka på.
En man som jobba där kom senare och gav oss en mynt så vi kunde köpa snacks från en liten maskin. Tydligen så fick man det i första klass. Vi log mot varandra.

- "Nice" Sa Anna. Vi skratta. Jag tog ut min ipod och satte på Ed Sheeran. Anna och Tess gjorde samma sak. Fast dom lyssna på andra saker. Anna lyssna säkert på Olly Murs och Tess hade sin egna smak i musik.

Efter någon timme åkte tåget vid en lands väg. Mitt huvud vila på fönstret och alla träd flög förbi mina ögon. Plötsligt såg jag något som såg ut som en ko. Jag tänkte inte för mig och min kropp tog över. Jag ställde mig upp peka på ko:n medans jag sa:

- "Nämen titta! En kossa!". Allas blickar riktades mot mig. Tackgodegud att det bara satt vi och dom där killarna i denna vagnen. Killarna börja skratta för sig själva.
- "Ja det var något nytt" Sa en av dom och skratta. Jag kände hur mina kinder blev varmare. Anna och Tess slog sig handen i sina pannor.
- "OMG Nikita! Sitt!" Viska Tess. Jag skratta nervöst och satte mig ner igen. Killarna skratta fortfarande och Anna börja fnissa. Tess hängde på och snart gapskratta vi allihopa som var i vagnen.
- "Du är den största idioten jag känner" Sa Anna och skratta.
- "Det lättna stämningen i alla fall" Sa jag. Vi fortsatt skratta. Åkturen däifrån blev lite bara roligare. Vi prata mer med killarna och fick reda på att två av dom hade flickvänner så vi blev bara vänner. Istället för att åkturen blev ledsam så blev faktiskt lite roligare.
Jag la min hand i min jackficka och kände en pappers bit. Just det! Jag glömde nästan lappen som Zayn gav mig. Jag veckla ut den och mitt hjärta smälte. Mitt leénde växte över hela mitt ansikte. På lappen stod det:


Fyra timmar senare satte vi fot vid Göteborgs Centralstation. Jag hade faktist saknat lilla Göteborg.


FÖRLÅTFÖRLÅTFÖRLÅTFÖRLÅT! Jag vet, jag vet, jag veeeeeeeeeeeeeeet. 'Äntligen lägger jag upp en nytt kaapitel'. Well jag har varit upptagen. Men jag gör mitt bästa och FÖRSÖKER förbättra uppdateringen. Speciellt nu när allt detta hände :O

So, vad tyckte ni? Sorligt att dom var tvugna att säga hejdå. Men novellen är inte slut xD. Jag kan bara säga att ni kan börja längta till nästa kapitel.... ;) xx

Kramar, Cissi! xx


Postat av: Namam the Boss!

OMG BÄÄÄÄÄÄSTAAAA! no words.....seriöst så jävla bra! ännu bättre att jag fick läsa den med min lillebror som satt och andades chips "breath" på mig -_-......jaja du e iaf bäst! <3

Date:2012-09-02 / Time:22:09:47
Postat av: Aea

haha så bra! men kommer vi fortfarande vara med i novellen?

Svar: Nej tyvärr inte, det var bara för två kapitel. Men ni kanske dyker upp senare i novellen ;) x
1DNovellNy

Date:2012-09-03 / Time:17:26:23
Postat av: yara

jaaaa!! äntligen så lägger du upp, behöver jag ens säga att du är grym? jag har sagt det gansak många gånger men ändå!! "du är grym!!"

Date:2012-09-03 / Time:18:21:10
Hemsida: http://dnovellblogg.blogg.se
Postat av: Mandi

Du är bäst!!! jag bara älskar din novell och jag har rekommenderat den till extremt många kompisar ;) JAG LÄNGTAR TILL KAPITEL 52!! men... kommer vi vara med igen? Du ÄR Extremt Grym!!! xx

Svar: Tack så mycket! Ni kanske kommer vara med igen senare i novellen. Är inte säker :) Du är bäst :) xxx
1DNovellNy

Date:2012-09-03 / Time:20:49:18
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: