I Want- Kapitel 61

Senaste:

Jag titta på Zayn och vi fick ögonkontakt, han såg ut att bita sig i käken. Jag slet bort blicken och gick efter Anna förbi säkerhets vakten.
- "Sa ju det!" Sa Anna till vakten och vakten himla med ögonen. Jag skratta tyst och nu var vi några meter ifrån Paul. Han log mot oss men peka bakom scenen så att vi skulle gå dit. Vi nicka och gick in dit
Där bak såg vi massa bekanta ansikten. Lou, Lux, Tom (Lou's man), bandet, Andy och massa andra. Vi hälsa dom alla och dom var alla lika chockade och glada över att se oss.
Vi satt i en soffa och prata med bandet medans vi vänta på att killarnas meet and greet skulle vara klar.



Drygt 3 och en halvtimme senare:

Zayn's perspektiv:

I signed another fans poster and gave it to her and smiled. I was expecting another poster coming to me but nothing.

- "That was the last one" Paul said. Finally... Don't get me wrong, I LOVE meeting the fans. But I'm still in chock after seeing Nikita and Anna.
- "Great" Liam said and we all stood up.
- "Hey Paul?" Niall asked.
- "Yes?".
- "Was that really Anna and Nikita?".
- "Yes it was. And they're waiting backstage so hurry" Paul said and smiled. The boys ran backstage but I walked slowly after them. Shit. Shit shit shit. What am I going to say to Nikita? I bet she hates me. I know for a fact she's pissed at me. I don't blame her. But this is really not a good time to meet her.
And that guy. That guy she kissed. After I saw them kiss I... It felt wrong. My heart sank. I can't belive that she's got a new boyfriend. I've lost her. After I saw her, after I saw her and that guy kiss I realised how much I actually miss her. She drives me crazy with her scent, her hair, her movments, her smile, her eyes. I know this sounds klichey but I love everything about her.

I heard the guys shoes stomping against the floor as they were running. Then I heard silent screams. I took a deep breathe and turned in backstage.
They were all having a group hug, hugging eachother tightly, laughing. I slowly walked closer to them. Shit, what am I supposed to say?! Pretend like nothing? This is going to be soo awkward.
I got to them and they stopped hugging. They all looked at eachother with big smiles.

- "I've missed you guys soo much!" Anna said, smiling like a sunshine. Nikita and Anna was just like one meter away from me. This all feels so real now. I haven't seen them in like ten months. I almost, just almost forgot how they looked like. Especally Nikita. I haven't seen their smiles in so long.
- "Yeah I can't belive you're here!" Nikita said and laughed. Her laugh. Her voice. Last time I heard it, she was sceaming at me. Now she's avoiding making eyecontact with me. It's quite frustrating.
- "I agree it was soo long ago!" Liam said.
- "You girls have changed quite a bit" Harry said and smiled his cheeky smile. Oh yeah. I almost didn't notice that. Anna has brown hair now and Nikita has red hair. Looks good.
- "You look awesome" Niall said.
- "So do you guys" Anna said. Niall smiled and hugged her tightly. I smiled a little. I wanted to hug Nikita too...
- "Awww" Everyone said.
- "Liam! You've gotta tell me how things are going with you and Danielle! Pleeease tell me the rumors are fake!" Nikita said and looked sad.
- "Unfortanantly..." Liam said and they walked away. Niall and Anna also walked away somewhere. Hubba hubba, if you know what I mean. Wink wink.
- "Wow" Louis said and sighed happily.
- "Yeah. They still look amazing!" Harry said and smiled.
- "Mate get over that will you?" Louis said.
- "I can't! I never thought that they would look so good with red and brown hair!" Harry said and they laughed. Louis looked at me.
- "Don't think to much mate" He said and put his hand on my shoulder. "Just go over and say hi".
- "Mate she hates me" I said.
- "Maybe, but she'll hate you even more if you don't talk to her. Or at least try".
- "Oooh mr.sensetive in the house" Harry said and laughed. I smiled a little.
- "Alright you're right" I said.
- "Of course I am! I mean come on, I'm the tommo" Louis said and winked. I laughed and he walked away somewhere. Probably to change.
- "The man's got a point" Harry said with a cheeky smile. Then he walked away somewhere too.
I looked at the couch Liam and Nikita were sitting in. I slowly walked over there. Here goes nothing...

Nikita's perspektiv:

Jag kunde inte sluta le. Jag var så överlycklig att se killarna! Ja, alla förutom Zayn. Men jag försökte att inte bry mig om honom.
Niall gick fram till Anna och la sina armar hårt om henne.

- "Awww" Stöna alla. Jag titta upp på Liam men råka titta på Zayn också för att Zayn stog bredvid Liam. Men som tur såg inte Zayn det. Han titta på Niall och Anna. Och han log svagt. Weird... Jag titta på Liam.
- "Liam! You've gotta tell me how things are going with you and Danielle! Pleeease tell me the rumors are fake!" Sa jag och rynka på pannan. Jag tog tag i Liams arm och drog med han till en soffa längre bort.
- "Unfortanantly..." Sa Liam och sucka. Vi satte oss ner i soffan.
- "Things haven't been going so well..." Sa han och hans leénde vändes upp och ner.
- "What? Oh no. What happened?".
- "I don't know... She says that I've changed..." Sa Liam. "Nikita" Sa han sedan och titta på mig.
- "Yes?".
- "I'm afraid she'll break up with me. I don't want that" Sa Liam och titta rakt in i mina ögon. Jag rynka pannan.
- "Liam don't say that... Maybe she just needs some space".
- "She has all the space she needs. Because of work I rarely have time to see her".
- "Then maybe you don't spend enough time with her. Try to find the time to be with her" Sa jag och log svagt.
- "I'm trying... Believe me. But right now with the recording of the second album I really need to just focus on that". Liam suckade och la sina händer på sin nacke.
- "You can focus on that and be with Danielle. I assure you she just wants you to try more, becasue she's probably putting a lot of effort in your relationship, right?". Liam titta ner i tomma intet en stund och tänkte medans mina ord hängde kvar i luften.
- "I guess you're right" Sa Liam till slut. "You give really good advices, you know that?" Sa Liam sen och log.
- "I've been told I do" Sa jag och log.
- "But really, thanks". Liam böjde sig fram och krama om mig. Jag krama tillbaks.
- "By the way" Sa jag och vi drog ifrån. "I have a friend that really wants to meet you" Sa jag och log.
- "Great, is she a fan or..?" Fråga Liam.
- "Well.. Kinda".
- "Okay, but yeah I'd love to meet her then" Sa Liam och log.
- "I'll make sure you guys meet next time".
- "Speaking of that" Sa Liam och kolla på något bakom mig.
- "What?".
- "Don't look back, but it looks like someone wants to meet you too". Liam reste på sig. Jag snegla bakom min axel och såg Zayn komma mot oss. Jag titta hastigt upp på Liam.
- "Liam wait! Don't leave me!" Viska jag högt.
- "Sorry" Sa Liam och skratta. Sen gick han iväg.
Fan fan fan fan...
- "Nikita?" Hörde jag Zayn säga bakom mig. Han ställde sig bredvid mig och titta på mig.
- "Mhm?".
- "Mind if I take a seat?".
- "Sure. Whatever" Sa jag och kolla bort. Bra. Var iskall mot han nu. Han ska lida..
Han sjönk ner bredvid mig.
- "I came over to say hi..." Sa Zayn och försökte få ögonkontakt. "So.. Um... Hi" Sa han sedan. Jag försökte att inte le, att inte skratta eller fnissa. Så jag vände bort huvudet och log lite. Sen samla jag mig och titta på han.
- "Hi" Sa jag kort. Tystnad... Awkward.
- "Soo.... How's life?" Fråga Zayn fösökte låta intresserad.
- "Good" Sa jag än en gång kort. Jag tänkte inte fråga hur han hade det. Han ska veta att jag inte bryr mig... Även om jag kanske gör det. Men min artighet och nyfikenhet fick ta och vänta.
- "Good good" Sa Zayn. Ännu en gång, awkward silence. Jag kolla upp mot taket. Snälla. Rädda. mig. någon.
- "Um... So... I... I've missed you" Sa Zayn. Stammarjävel. Han låter som Harr.... Vänta va? Sa han nyss att... Hmm... Intressant. Okej Nikita, spela dina kort väl.
- "Aw. Thanks" Sa jag utan att kolla på han.
- "Oh come on...". Zayn sucka och körde fingrarna genom håret.
- "Hm?" Sa jag och kolla på han. Zayn stirra mig rakt i ögonen utan att säga något. Det var nästan lite creepy...
- "Nikita please say something to me... You're killing me" Sa Zayn tyst men titta mig rakt i ögonen.
- "Good. You deserve it" Sa jag och stirra tillbaks.
- "Nikita I..." Börja Zayn men hans röst dog ut. Han bröt ögonkontakten och titta ner på sina byxor. Jag kunde svurit att jag såg hans ögon bli lite vattniga. Fan. Om han gråter kommer jag förmodligen också gråta. Varför? För att även om jag hatar honom så gillar jag honom också, jätte mycket. Jag vill att han ska känna det jag kände när han krossa mitt hjärta. Men samtidigt vill jag bara hålla om han.
- "Can we talk somewhere more privat?" Fråga Zayn tyst.
- "Sure. Where?
- "Follow me" Sa Zayn reste på sig segt. Jag ställde mig upp och vi börja gå någonstans.
Zayn stanna till sist framför en dörr och han öppna den. Jag gick in efter han och stängde dörren efter mig. Det var ett helt vitt mellanstort rum utan fönster eller möbler, förutom massa trästolar. Dom var satta på varandra i flera rader. Zayn ställde sig i mitten av salen och jag luta mig mot några stolar lite längre bort från han. Jag la armarna i kors och titta på han.
- "Nikita" Sa Zayn och titta på mig rakt i ögonen. Han tog några små steg åt mitt håll och svalde tyst.
- "This is torture. You're torturing me. I've learned my lesson, I swear. I understand how you feel now and-" Börja han men jag avbröt.
- "You do NOT understand how I feel!" Halv skrek jag.
- "Yes I do! I saw you and that guy kiss!" Sa Zayn högt och stirra mig rakt i ögonen.
- "Good!" Skrek jag. Zayn titta på mig utan att säga något. Efter en stund titta jag bort på marken.
- "Listen Zayn, I'm tiered of fighting with you".
- "Then don't". Zayn kom några steg närmare. Jag höll kvar min blick på marken.
- "Just stop. Can't you just forgive and forget? You don't even have to forgive. Just forget" Sa Zayn och tog yttligare några steg frammåt. Mitt hjärta slog snabbare ju närmare han kom.
- "What for?" Fråga jag.
- "So we can be together. I don't want to fight anymore either, belive me". Zayn var nu bara en halvmeter ifrån mig.
- "I can't.." Sa jag tyst och kolla ner I marken.
- "You can't what?". Jag titta upp på Zayn, rakt in i hans ögon.
- "I don't. I don't want to be with you" Sa jag och ställde mig rakt. Jag gick närmare han.
- "I have a boyfriend now. One that didn't cheat on me". Jag vände mig om och börja gå mot dörren. Jag kände Zayns blick bränna mig i nacken.
- "Nikita wait!" Ropa Zayn och gick efter mig.
- "No! You heard what I said so leave me alone. Just give up already!" Sa jag och kom fram till dörren. Helt från ingenstans kom Zayn fram bredvid mig och la sin hand på dörren så jag inte kunde öppna den. Han vände sitt huvud mot mig och spände sin blick i mig.
- "I wont give up without a fight". Mitt hjärta bulta hårdare och jag kände att en klump börja växa i min mage. Jag ville krama Zayn så hårt för att jag hatar att se han såhär. Men jag kan inte bara glömma det ham gjorde.
- "You ignored me for five months and cheated on me. Your fight ended a long time ago" Sa jag och titta i Zayns ögon och lät mina ord hängda kvar i luften ett tag. Zayn tog sakta bort sin hand från dörren och jag slet upp den. Med snabba steg gick jag igenom dom  långa hallarna tillbaks till dom andra. Jag fattar inte vad som pågick i Zayns huvud. Liksom vad tänker han med?!
Jag såg Louis och Liam stå och prata så jag gick fram till dom.
- "There you are!" Sa Liam och log mot mig. Jag log försiktigt tillbaks.
- "Where were you?" Fråga Louis.
- "Um... I talked with Zayn" Sa jag tyst.
- "Really? Is everything okay now or...?" Fråga Louis.
- "No... It's worse...". Sen förklara jag lite vad som hänt. Men inte allt. Jag sa typ bara att vi bråka och Zayn försökte vinna mig tillbaks. Om Zayn vill berätta resten för dom så får han göra det.
- "Oh my god... Are you okay?" Fråga Liam. Jag skaka på huvudet. Liam suckade och drog in mig i hans famn. Jag krama han tillbaks. Liam är verkligen en bra vän. På tal om vänner... Vart är Anna? Och Niall för den delen..?

Anna's perspektiv:

Jag och Niall satt i ett litet soffrum. Det var massa soffor här inne, basically. Vi satt på en soffa och Niall krama om mig hårt. Niall lekte med mitt hår medans vi satt tysta och njöt av varandras närvaro.
- "Niall?" Fråga jag efter en stund.
- "Yes love?" Svara Niall. Jag fnissa tyst.
- "When are you leaving?" Fråga jag.
- "Early tomorrow I think". Jag log.
- "Why so late? I mean I thought you would leave directly after the meet and greet" Sa jag.
- "Yeah but I think we got some work to do".
- "Oh" Sa jag och kände mitt leénde försvinna. "So there's no chance you and I will have time together after this?".
- "No... Unless we go out at night" Sa Niall och log. Jag titta på han.
- "Are you serious?" Fråga jag och log stort.
- "I can pick you up at nine?" Fråga Niall och log minst lika stort tillbaks.
- "Sure! Oh but... I'm not sure my parents will allow me to go out that late... With a guy... That they've never met" Sa jag och sucka tyst.
- "It's okay, I'm sure I can convince them" Sa Niall och blinka. Jag log ivrigt och kysste Niall på läpparna. Niall kysste tillbaks på direkten och jag kände den där stöten igen, den stöten som jag känner varje gång jag och Niall kysser.
- "We should go back to the others" Sa Niall efter vår fantastiska kyss.
- "Okay" Sa jag och gjorde en ledsen min. Niall skratta och kysste mig snabbt på läpparna.
Vi gick tillbaks till dom andra som satt i en soffa i hörnet av rummet. Alla satt i soffan förutom Zayn. Vi slog oss ner bredvid Harry som satt i hörnet. Fast nu satt Niall i hörnet och jag bredvid Harry. Alla titta på oss.
- "What?" Fråga jag.
- "What did you two do?" Fråga Harry och blinka. Jag kolla undrande på Niall tills jag fatta vad han mena.
- "Harry you're sick" Sa jag och skratta.
- "Yeah come on Harry" Sa Niall.
- "Yeah Harry come on!" Sa Nikita. "They obviously didn't do it sens they had nothing to turn them on". Alla brast ut i skratt och Harry high fiva med Nikita.
- "Oh shut up Nikita!" Sa Niall.
- "Man, you're even sicker" Sa jag.
- "Don't listen to them, that was a great one" Sa Harry och skratta. Efter en stund lugna alla ner sig. Jag kände Niall ta tag i min hand och krama om den lätt. Jag titta upp på han och log.
- "Hey where's Zayn?" Fråga Niall plötsligt. Alla blev tysta. Niall kolla förvirrat på mig. Sa han något fel...?
- "Um... I don't know actually" Sa Liam. Jag såg Nikita ta upp sin mobil och titta på den en stund. Hon log lite sen la hon ner den.
- "Anna vi måste dra" Sa Nikita på svenska.
- "Varför?".
- "Gabriel messa nyss och sa att var utanför, och att han såg Zayn för en stund sen. Zayn verka inte så glad...". Killarna reagera varje gång Nikita sa Zayn.
- "Okej..." Sa jag tyst.
- "Is something wrong?" Fråga Niall.
- "Yeah... We gotta go" Sa Nikita.
- "Why?" Fråga Harry.
- "Um... It's complicated but we can't stay any longer" Sa Nikita.
- "Oh". Vi alla ställde oss upp.
- "When will we meet again?" Fråga jag.
- "Sooner than you think" Sa Niall och log snett.
- "Haha, but after that" Sa jag och skratta.
- "I'm sure it wont be for long" Sa Liam.
- "Yeah our little meet and greet tour ends next month so maybe you guys can come and visit?" Sa Louis.
- "Yeah that's a great idea" Sa Nikita och log.
- "Can't wait" Sa jag.
Vi sa våra låååånga hejdån. Jag gav Niall min adress och sa att han skulle ringa om han inte kunde hitta hit. Men jag tror att någon skulle köra honom så det går nog bra. Sen gick vi ut där vi mötte Gabriel.
Det här är bra. Bara en månad knvar tills vi träffar dom igen! Eller aa, för mig är det ju några timmar, men för dom andra.
- "Juste, Nikita" Sa jag medans jag, Nikita och Gabriel promenera hem.
- "Mm?".
- "Jag ska träffa Niall ikväll" Sa jag och kände mitt leénde växa.
- "Ska du? Fan vad nice. Förssten, berätta vad ni gjorde" Sa Nikita och log. Jag fnissa tyst och berätta.


Jag känner mej stolt över mej själv. Uppdateringen håller på att bli mycket bättre :D Vad tyckte ni om idags kapitel? Så himla mycket drama mellan Zayn och Nikita. Men lite skönt var det ju att killarna kom tillbaks för en stund? Man saknar ju dom... Eller är det bara jag? xD Ja fast dom kommer tillbaks permanent senare...

Jag vill bara ta upp några saker, så 'bare with me' om det blir lite långt här nu.
 Vilka har Take Me Home?! :D Jag fick den igår och blev sååå överlycklig. Men jag hde ju förbeställt den. Ska ni köpa den då? Den är så himla vacker.... *-*
 Jag kommer verka lite efter nu men, har någon av er fått biljetter till killarnas konsert i Stockholm nästa år? Jag och min bästa vän Anna fick tag på dom och åh... Lycka... Egentligen skulle vi ha tre biljetter, en till vår andra vän också, och det va jätte bra platser... Men sen typ krasha sidan eller det funka inte :/ Men vi fick i alla fall tag på några så inget all klaga om :)

Aa det var allt, så... Jag tror nästa kapitel kommer upp på söndag eller måndag :)
-Cissi xxx


Postat av: Ebba

braaa kapiteel!!! jag undrar vad som kommer hända !

Date:2012-11-10 / Time:18:19:56
Postat av: Mandi

extremt bra kapitel <3 Jag har Take Me Home albumet =) men jag fick aldrig några biljetter till konserten =( kan seriöst inte vänta till nästa kapitel <33

Date:2012-11-10 / Time:19:35:34
Postat av: Aea

gud vad bra, och jag undrar om jag kmr fortfarande va med i novellen eller asså ja, hoppas du förstår vad jag menar!

Date:2012-11-10 / Time:20:25:33
Hemsida: http://jbnovell.blo.gg
Postat av: :D

ååååå bästa!!:D

Date:2012-11-10 / Time:22:58:17
Postat av: erika

Älskar!!!!!!!!!!!!!

Date:2012-11-11 / Time:15:52:21
Postat av: Sofie

Ge oss meeeer :') seriöst du är så sjukt begåvad när du skriver idag när jag titta på en poster av Zayn började jag tänka på att han aldrig skulle vart otrogen mot nikita haha sen kom jag på att det var ju i novellen ... Haha älskar dig ! :D

Date:2012-11-11 / Time:19:27:39
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: