I Want- Kapitel 59

Senaste:

- "Do you think she'll be okay?" Fråga Liam sen.
- "Well... She can't be like this forever..".
- "It's just the first day. It's gonna take som time for her so we gotta be patient" Sa Louis.
- "Yes I agree" Sa Liam.
- "Yeah. But I'm sure she'll come and talk to you guys later" Sa Anna och dom 'mm':ade instämmande.
- "That was a terrible thing for Zayn to do thought" Sa Niall.
- "Yeah I can't belive he did this to her" Sa Liam.
- "I'm sure Zayn has his side. But I agree with you guys, it really was unresponsible" Sa Louis.
- "I know right... It's sad" Sa Anna.
Jag drog upp täcket över mitt huvud och lät tårarna rinna.



Jag stanna under täcket ett tag. Tårarna sluta inte komma, även fast jag gjorde mitt bästa för att hålla dom tillbaks. Tack gud att jag hade vattentålig eyeliner och mascara.

- "Nikki?" Hörde jag plötsligt Anna säga. Jag torka snabbt bort tårarna men lät täcket vila över mitt huvud.
- "Aa?".
- "Känner du dig redo för att prata med killarna än? Det är bara Liam, Louis och Niall. Dom vill prata med dig" Sa hon. Jag tog ett djupt andetag och tog bort täcket över mitt huvud. Jag gick fram till Anna och satte mig ner brevid henne. Som tur va att jag nu lyckats hålla tillbaks tårarna. Jag gjorde mig synlig för datan och skype och när killarna såg mig gick de genast närmare kameran och vinka glatt.
- "Hi Nikita!" Sa dom i kör.
- "Hey guys" Sa jag och log.
- "How are you feeling?" Fråga Niall.
- "Niall don't ask stupid questions" Sa Liam och slog Niall i bakhuvudet. Jag och Anna skratta.
- "No it's okay" Sa jag och log. "But I'm not feeling that well".
- "Nikita you need to talk to Zayn, you know that right?" Sa Louis.
- "I know. I don't really want to anymore though" Sa jag och sucka tyst. "I've been calling him and texting him like every week since August! If he doesn't want to talk to me then that's his problem. I'm done chasing after him" Sa jag och la armarna i kors medans jag kämpa mot tårarna som brände i ögonlocken.
- "Aw darling bless your heart" Sa Liam. "I can tell him to call you if you want?".
- "Do what you want, but I don't want to talk to him".
- "It's the only way you can move on" Sa Louis. Jag sucka och titta ner i marken.
- "I miss you guys. WE miss you. I want to talk to you in person, not on a computer screen. You guys are like our best friends..." Sa jag och Anna nicka instämmande. Killarna suckade och var tysta en stund.
- "We miss you too, and I really wish we were there" Sa Liam.
- "Don't worry, I know we'll meet again soon" Sa Niall. Jag titta upp mot skärmen och gjorde ett halvhjärtat försök till ett leénde.
- "I hope so" Sa Anna.
- "Me too" Sa jag.
- "Nikita?" Sa Louis.
- "What?".
- "Promise me that you'll talk to Zayn".
- "What's the point of doing that now? He's already with Perrie anyway".
- "But you need your explanation. He needs to explain himself, and apologize for that idiotic misstake" Sa Louis och lät nästan lite irriterad. Eller arg.
- "Even if he apologizes I'm not sure I'll forgive him" Sa jag.
- "It's okay. He should understand".
- "Okay.. I promise I'll talk to him. But you guys need to help me cause he obviously isn't noticeing me" Sa jag. Killarna log och nicka.
- "Well I have to go now" Sa Liam.
- "Yeah me too" Sa Louis.
- "You know what? I think I'll be heading home too" Sa jag och log. Anna titta mot skärmen och det verka som hon och Niall log mot varandra.
- "Aw how nice, these little love birds gets to have some privat time" Sa Liam och klappa Nialls axel. Vi skratta och Niall himla med ögonen.
- "Bye now" Sa Liam och Louis.
- "Bye" Sa jag och Anna och vinka mot skärmen. Sen försvann dom och bara Niall satt där.
- "Jag måste nog också gå..." Sa jag.
- "Är du säker på att du inte vill stanna?" Fråga Anna.
- "Aa.. Jag vill hem till min säng". Anna log och ställde sig upp så vi kramades hejdå.
- "Ska jag följa med ner eller..?" Fråga Anna.
- "Nej hallå jag klarar mig" Sa jag och log lätt.
- "Okej.. Hejdå, vi ses snart" Sa Anna.
- "Aa" Sa jag och vände mig mot skärmen. "Bye Niall" Sa jag och vinka mot skärmen.
- "Bye" Vinka Niall och skratta. Jag tog min kofta som låg på Annas säng och vände mig om och gick ut medans jag satte på mig den.
- "I reeeeally need to learn how to speak swedish". Var det sista jag hörde från Niall innan jag försvann ner till nedervåningen. Jag tog snabbt på mig mina skor och sa hejdå till Nana. Jag tog mig snabbt hem genom vinterkylan och när jag kom hem sprang jag upp på mitt rum.

Liam's perspektiv:

Me and Louis walked out of Nialls apartment and hurried inside of Louis' car.
- "Do you think we should drop by at Zayns first or call him later?" Louis asked as he turned on the engine and I put my seatbelt on.
- "Hmm... I think we should drop by sens we're driving by his house anyway".
- "Alright" Louis said and drove out of the parking lot.After about 10 minutes we arrived at Zayns house. We knocked on his door and he opened after a few seconds.
- "What's up guys, what are you doing here? Why didn't you call?" Zayn asked when he saw us.
- "Chill will you. Why so many questions, mate? Got company?" Louis asked and looked in his house.
- "No, I'm alone".
- "Good. We need to talk" I said and looked Zayn straight in the eyes.
- "Sure, come in" He said and made a guesture in to his house. We made ourselfs comfortable on his livingroom couch.
- "Did something happen?" Zayn asked and sat down on the sofa next to mine.
- "As a matter of fact, yes" Louis said.
- "What?".
- "What? You should know, you're the one cheating on the girl you're dating" Louis said slightly annoyed.
- "Is this about that?" Zayn said and sighed while he ran his fingers through his hair.
- "Yes. Zayn I told you this was a very bad idea from the beggining. Did you really think she wouldn't find out?" I asked.
- "Yeah she's not stupid you know" Louis said.
- "I know! Don't just blame me! You were there the whole time why didn't you stop me?" Zayn said frustrated.
- "Mate, don't make this our fault!" Louis said.
- "I did try to stop you. But you wouldn't listen. I mean what were you thinking?" I said, trying not to get irratated.
- "I don't! It's just... It's complicated..." Zayn said and looked down.
- "Don't try explaining to us. You need to explain yourself to Nikita, she deservs that. And she deservs a apology" Louis said and starred at Zayn.
- "I know, okay?! I was just hoping somehow I could get away with this because... I don't know... I wasn't thinking..." Zayn said quietly.
- "Well you need to call her" I said and stood up. "As much as I love you as my best friend, I also care for Nikita, and what you did was wrong".
- "You need to sort things out mate" Louis said and stood up.
- "Call her. Bye" Was the last thing I said before me and Louis stormed out of Zayns house.

Nikita's perspektiv:

Alla på twitter prata bara om Zayn och Perrie, och ibland mig. Några tyckte att Zayn gjorde fel att vara otrogen och några andra tyckte det var bra. Antingen för att dom tyckte jag förtjäna det eller för att dom gilla Perrie mer. Några andra där emot var helt emot Perrie. Dom tyckte Zayn är en stor idiot och han verkligen inte borde varit otrogen, osv. Jag höll personligen med dom. Alla har rätt till sina egna åsikter.
Någon knacka på min dörr och jag ropa att dom kunde komma in. Det visa sig vara min lillasyster, Nikolina. Jag log mot henne och hon kom in i rummet och satte sig på min säng som jag låg på.

- "Hej" Sa jag och log.
- "Hej. Vad gör du?" Fråga hon och log.
- "Inget, är bara inne på twitter...".
- "Aha..." Sa Nikolina och titta ner.
- "Nikita?" Sa hon sedan.
- "Mm?".
- "Är du och Zayn fortfarande ihop?". Frågan kom som en blixt. Jag blev så chockat att jag hosta några gånger.
- "Tja... Vi var aldrig riktigt ihop, vi bara dejtade... Varför fråga du?" Sa jag och ansträngde mig till att le.
- "Jaha... För min kompis sa att hennes stora syster sa att Zayn skaffat en ny flickvän och att han var otrogen..." Sa Nikolina med sin ljusa röst.
- "Om jag ska vara helt ärlig så... Ja han var typ otrogen mot mig... Men..." Sa jag och visste inte hur jag skulle sluta den meningen.
- "Men vad? Är han en dålig person?". Jag titta oroligt på min lillasyster. Hon var själv ett stort fan av One Direction, speciellt Louis. Men om jag nu säger att en av hennes idioler är en stor fet lögnare och en otrogen skitstövel så krossar jag ju hennes oskyldiga drömmar. Hon förtjänar inte det...
- "Nej då... Han är ingen dålig person. Han gjorde bara ett dumt misstag. Men vi alla gör misstag i livet, det är det som gör oss mänskliga" Sa jag och var stolt över mitt mogna svar. Nikolina log stort mot mig.
- "Okej, bra! Jag visste att Zayn inte var en dålig människa! Så kommer ni bli ihop igen och allt blir som vanligt?" Fråga Nikolina glatt.
- "Erm... Ännu en gång Niko... Vi var aldrig ihop. Men vet du vad? Jag vet faktiskt inte..." Sa jag tyst.
- "Aha... Jag hoppas det i alla fall" Sa hon och skutta ut ur rummet. Jag log lite. Jag hoppas att hon alltid kommer vara såhär posetiv. Men vi alla vet att när hon kommer in i tonåren så början helevetet.
Min mobil börja vibrera och jag hörde ringsignalen till Viber, (en app). Jag tog upp min mobil och mitt hjärta börja genast slå snabbare när jag såg namnet. Zayn. Jag klicka på den gröna luren. Men shit vad ska jag säga?! Jag la mobilen mot mitt öra. Here goes nothing...
- "Hello?" Sa jag. Mitt hjärta slog bara snabbare med sekunderna som passera.
- "Hi..." Hörde jag Zayn säga en aning nervöst från andra änden. Det kändes konstigt att höra hans röst igen. Jag älska den inte längre. Jag ville inte höra den. Jag ville inte höra Zayn.
- "Oh... Hi..." Sa jag och spelade förvånad. "What's up?" Fråga jag sedan och försökte att låta oberörd.
- "How are you?" Fråga han och andades tungt. Vad fan är det för fråga? Ska man få damp eller ta det lungt? Hmm...
- "Well that's a stupid question don't you think?" Svara jag och försökte behålla lugnet.
- "Well... Yeah... If you could just let me explain" Sa Zayn och börja låta upprörd.
- "Sure! Explain all you want".
- "First of all, the newspapers and the press is exaggerating. It was just a fling. I swear we are not in a relationship, it was just a one time thing" Förklara Zayn.
- "Even IF it was a one time thing, you cheated on me" Sa jag lite mer arg denna gången.
- "But I only did it once! It wont happen again!".
- "Well guess what Zayn, one time is one to many!" Halvskrek jag i telefonen. Sen blev det tyst ett tag och det ända jag hörde var Zayns tunga andetag. Det kändes skönt att skrika på han. Han förtjänar det. Men ändå känns det dåligt, jag gillar han verkligen. Varför, varför, varför gjorde han det han gjorde?
- "Call me when you get a better explation" Sa jag efter en stund eftersom Zayn inte sa någon. Sen la jag på. Jag slängde mobilen bredvid mig i sängen och grävde mitt ansikte i min kudde. Varför gör Zayn såhär?! Min mobil börja vibrera igen och jag svara utan att kolla vem det var.
- "What?!" Fråga jag i telefonen. Jag gissa på att det var Zayn, vilket det var.
- "Nikita I lov.... I really like you" Hörde jag Zayn säga från andra änden. Mitt hjärta stanna nästan för en sekund.
- "I like you too... But Zayn... Think before you act. And this doesn't really solve anything. Just leave me alone and go to your new girlfriend" Sa jag och sedan la jag på. Innerst inne ångrar jag att jag sa det där. Jag gillar han så sjukt mycket. Jag saknar hans nävaro så det är inte sant. Jag vill vara runt han, känna hans kroppsvärme mot min kropp, känna hans underbara doft. Jag vill vara i hans armar och ha hans läppar mot mina. Men det kanske aldrig kommer hända igen. Min mobil vibrera igen och ännu en gång svara jag utan att kolla.
- "Got a better explanation now?" Fråga jag.
- "Eh.. Va?" Hörde jag Gabriels hesa röst säga i andra änden.
- "Oj! Förlåt, jag trodde du va... någon annan...". Gabriel skratta tyst.
- "Det är lungt..." Sa han. "Men du?".
- "Aa?".
- "Jag hörde om den där Zayn och Perrie saken och ville bara se hur du mår. Du har inte svarat på mina sms så jag var lite orolig...".
- "Aha... Förlåt, jag har inte orkat. Men... jag har mått sämre...".
- "Jag finns att prata med bara så du vet".
- "Tack Gabriel".
- "Finns det något jag kan göra?".
- "Ne inte direkt...".
- "Aha.. Men en annan sak... Jag undra om du ville träffas typ imorgon vid Tintin?". Jag börja känna nervositeten kicka in. Bjuder han ut mig på en dejt nu eller...?
- "Vadå, som en dejt?" Fråga jag förvånat.
- "Nejdå. Bara två vänner som snackar".
- "Åh... Gabriel det låter kul men jag vet inte om jag orkar med allt som pågår just nu...".
- "Aha...".
- "Förlåt... Men någon annan gång?".
- "Det är lugnt... Och visst, messa när du har lust" Sa Gabriel.
- "Aa visst...".
- "Vi hörs senare då".
- "Aa, ses". Och med det la jag på. Jag andads ut. Äntligen lite lugn och ro så jag kan tänkta ifred.
Just då vibrera min mobil igen. Jag stönade tröttsamt. Typiskt min tur. Jag svara utan att kolla.
- "Ha?" Svara jag. Istället för att skämma ut mig med att prata engelska eller svenska så får man ju improvisera lite.
- "For gods sake Nikita, I miss you. I made a misstake and if I have to fly all the way to Sweden to prove that then I swear, I'll do it" Sa Zayn andfått i mobilen. Vad har hänt med honom nu då? Varför var han andfådd?
- "Zayn, I miss you too, believe me. But you wont know how I feel until you get your heart krushed to pices".
- "Nikita... I'm so sorry... Give me another chance and I swear I'll end it with Perrie".
- "What?! You haven't even ended it with Perrie? Zayn, seriously, did you really think I wouldn't find out about you and her?! It's everywhere!" Halvskrek jag irriterat.
- "I... I don't know".
- "Oh you don't know... Okay then why did you do it? Why did you show yourself in public with her? What on earth was going throgh your mind?" Fråga jag argt.
- "I didn't think, okay?! I just did it!" Havlskrek Zayn frusterat.
- "Well do you care for her?".
- "I... I don't know...".
- "Be honest!".
- "Okay! Yes, I do care, a little...".
- "Zayn... You can't have two girls" Sa jag.
- "But Nikita, I care for you too. I love you". Jag stelna till och mina ögon spärrades upp. Är han allvarlig eller helt från vettet?! Det här är första gången han säger så till mig. Han kan inte vara seriös...
- "You do?" Fråga jag mjukt.
- "Yes I do..." Sa Zayn lugnt.
- "But babe, you don't mean it. You're lying to yourself. I can't tell you how much I hate people who lie to them selfs" Sa jag kallt, iskallt. Känslolöst.
- "I'm not lying to my self!".
- "There you did it agan! I can give you several reasons why you are lying. Maybe you don't know you're lying. But still, it's ridiculously stupid". Och med det la jag på. Jag stängde av vibrationen på min mobil så jag inte blev störd. Jag la min mobil på nattduks bordet. Mitt huvud sjönk ner i kudden och jag andades ut tungt samtidigt som jag slöt ögonen. NU får jag lite lugn och ro...

Jag slog upp ögonen efter en konstig dröm om... Ja jag tror ni vet vem... Zayn.
Solens strålar lyste svagt igenom mina tunna gardiner ut över rummet. Konstigt att det är sol på morgonen, mitt i vintern.
Jag sträckte mig efter min mobil. Jag hade två missade samtal och ett nytt sms. Allt var från Zayn. Jag öppna sms:et och sucka tyst när jag läste den. Det stod:

"Please give me another chance, I miss you and I do care for you xxxx".

Nej nu börjar han bara låta desperat. Han har Perrie Edwards! Varför ska han ha mig egentligen? Jag tänkte efter ett tag innan jag knappa in ett svar.

"So is it gonna be me or her?". Zayn svara efter några minuter.

"If you loved me, you wouldn't make me choose..".

Jag bet mig i käken och knappa i ett svar.

"If you loved me, there wouldn't even be an option..".
Jag slängde min telefon på golvet och slöt ögonen. Snart var jag borta i drömmar, igen.


Mycket draaaaaaama! :o 
Tack så sjukt mycket för era kommentarer haha :)
Kommentera gäärna och säg vad ni tycker :D Och Juste, på killarnas perspektiv, vill ni att dom ska vara på engelska eller svenska? Vilken är lättast för er?
Båda är lika lätta för mig men gillar att göra på engelska för att det verkar mer troligt, och verkligt :)

- Cissi .xx


Postat av: Ebba

ASSÅ DEHÄR ÄR SÅÅÅÅBRA! åh vill bara läsa mer, när kommer nästa avsnitt? Jag gillar när de är på engelska!

Date:2012-11-06 / Time:17:12:10
Postat av: Mandi

OMG vad bra !! jag fick seriöst tårar i ögonen =) men det med perspektiven så tycker jag att du ska skriva på engelska när det är killarnas perspektiv och när det är dem från sverige så skriver du på svenska ( så som du gör) men gud vad bra du är på att skriva!! kommer seriöst aldrig att sluta läsa!! bara så du vet så får du ha med mig när du vill ;)
längtar efter nästa kapitel <33

Date:2012-11-06 / Time:17:56:37
Postat av: Sofie

Meeeeeer omg jag älskar dig ! :')

Date:2012-11-06 / Time:19:11:39
Postat av: Nanna

asså den är sååå bra!! Du är grymt duktig på att skriva!! Tycker du ska skriva killarnas perspektiv på engelska för då blir det mer trovärdigt i berättelsen :) <3

Date:2012-11-06 / Time:22:23:03
Postat av: Anonym

Hon borde inte ta tillbaka zayn!!!

Date:2012-11-07 / Time:14:10:34
Postat av: Anonym

Hon borde inte ta tillbaka zayn!!!

Date:2012-11-07 / Time:14:10:34
Postat av: erika

Sååååååååå jävla bra, ÄLSKAR!!!!!!!!

Date:2012-11-07 / Time:20:34:24
Postat av: Matilda

Jättebra jag tycker du ska skriva på engelska som du gör nu och kommer fler få vara med ?
Längtar tills nästa kapitel ;)

Date:2012-11-08 / Time:00:23:23
Postat av: :D

SÅ HIMLA BRAAAA MEEERA!!
kan vi inte få ett kaptiel snart igen?:D

Date:2012-11-08 / Time:17:30:52
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: