I Want- Kapitel 57

Senaste:

Gabriel luta sig sakta ner samtidigt som hans blick gick ner till mina läppar. Jag lyfte upp mitt ansikte och slöt ögonen. Allting runt oss försvann. Musiken var nu som något buzz och jag och Gabriel var dom ända i rummet för mig. Ska jag faktist göra detta? Nu kände jag hans andedräckt på mina läppar. Jag ska verkligen göra detta. Nu gäller det. För första gången på ett år ska jag kyssa mitt ex, Gab...
- "Tjeeeena!!" Hörde jag Anna plötsligt ropa. Jag öppna ögonen och musiken kom tillbaks, samt människorna. Inom ett ögonblick tog jag ett steg bort från Gabriel innan Anna hann se vad vi nästan gjorde.
- "En frukt cocktail till dig och en backardi till dig" Sa Anna och gav oss våra drinkar.
- "Tack Anna, du är bäst!" Sa jag och tog emot drickan.
- "Tack sötis" Sa Gabriel och log. Gabriel bruka kalla Anna för sötis ibland så jag störde mig inte på det. Jag kolla på Gabriel och vi fick ögonkontakt. Vi båda pusta ut.


 


Anna's perspektiv:

Såg jag fel eller höll Nikita och Gabriel på att...? Ne det var säkert inget... Hoppas jag.
Gud vad jag saknar Niall. Det har verkligen gått FÖR lång tid sens vi senast sågs, i verklighet. Det känns nästan som att vi aldrig kommer träffa dom mer... Nej nu måste jag bli gladare. Jag kan inte deppa över Niall hela tiden. Jag menar vi har fortfarnade ganska stark kontakt så vad har jag att klaga över...
Jag titta mig runt. Vart är Darmin föressten?

- "Hey vet någon vart Darmin är?" Fråga jag.
- "Han gick någonstans med Jackie" Sa Gabriel.
- "Okej". Varför är han så himla mycket med Jackie? Han har aldrig riktigt gillat henne. Han har alltid sagt att hon var något av en slampa... Vilket hon typ var. Jag borde gå och leta efter dom. Eller, jag borde inte, men jag vill. Men det kanske är bäst att jag inte gör det...
- "Jag tror dom gick till övervåningen, Darmin nämnde något om soffor och smörja något" Tilläggde Gabriel när han märkte hur jag gick in i tankar. Jag borde inte, men jag vill och jag ska.
- "Jag borde kolla vad dom gör. Eller aa, om något hänt" Sa jag snabbt och gick ifrån dansgolvet innan dom hann fråga något. Jag skynda mig upp för trappan. Jag titta runt efter soffor och hitta snabbt några soffor borta vid hörnet. Sofforna var runda och gjorda av skinn, förmodligen fejk skinn. Då såg jag dom. I Darmins knä satt Jackie, Darmins hand klämde Jackis rumpa och dom hångla som (förlåt för ordvalen nu) två kåta ekorrar. Jag frös fast. Jag gjorde det, och jag ångrar mig.

Är jag avundsjuk? Jag kan inte vara avundsjuk, eller hur? Jag dejtar Niall Horan. Jag upprepar, NIALL HORAN. Så varför ska jag vara avundsjuk på någon slampa för att hon hånglar med mitt ex? Han är ju mitt ex så han får hångla med vem han vill, fritt land. Men varför känner jag då den här knuten i min mage? Är det lite ångerst? Kanske. Chock? Troligtvis. Avundsjuka? Förmodligen.
Jag tog upp min mobil och ringde Niall. Jag kan INTE vara avundsjuk på Jackie för att hon hånglar med Darmin. Det går bara inte.
Efter några signaler svara en vuxen kvinnlig röst. Hela jag frös till och knuten i min mage blev hårdare.
- "Hello?" Sa den kvinnliga rösten.
- "Hello, where's Niall?" Fråga jag stelt.
- "Who is this?". Jag bet mig i käken.
- "Anna. Who are you?" Fråga jag kallt.
- "Anna? You're Anna?" Fråga kvinnan och lät chockad.
- "Yeah... Do I know you?" Fråga jag förvirrat.
- "Oh honey I'm sorry, I'm Maura, Niall's mother". En stor våg av lättnad sköljde över mig. Nialls mamma! Så klart! Hur kunde jag tro något annat?!
- "Oh Hi! Sorry I thought you were someone else" Sa jag nervöst.
- "It's okay. I've heard so much about you!".
- "Same here" Sa jag och skratta.
- "Oh Anna I'd love to talk more but Niall's eeger to talk to you" Sa Nialls mamma och skratta.
- "Okay, it was lovely talking to you. Happy new year" Sa jag och skratta. Sedan hörde jag mobilen röras runt lite.
- "Hi Anna!" Sa Niall från andra änden exalterat. Åh vad skönt det var att höra hans röst. Hans vackra röst med irländsk dialekt, gud vad jag saknat den.
- "Niall! I miss you" Sa jag rakt på sak. Jag hörde Niall skratta sitt söta skratt.
- "You called me all the way from Sweden just to say that?" Sa han och skratta.
- "You sound surprised?".
- "I miss you too babe" Sa Niall mjukt och ignonera min fråga.
- "I just wanted to hear your voice" Sa jag och log, jag kunde föreställa mig Niall le i andra änden.
- "I missed your voice, it's good to hear it again" Sa Niall. Jag log och vände mig om. Min blick gick runt rummet men fastna på en person som jag inte sett på ett bra tag. Chockheten tog tag i mig.
- "Niall, I have to go, but we'll talk later" Sa jag utan att koncentrera mig på det jag sa.
- "Anna are you okay?" Fråga Niall.
- "Yeah, call me later okay?".
- "Sure, I'll call you before midnight" Sa han och med det sa vi hejdå och la på. Jag skynda mig till Nikita och dom andra som satt vid ett bås. Jag ryckte Nikita och hon kolla undrande på mig. Jag peka mot personen och hon bet sig i käken. Dom andra märkte mitt och Nikitas stirrande så dom kolla undrande åt det hållet vi kolla på. Namam var den första att reagera.
- "Är inte det där Tess?".

Vad ska man göra? Ska vi hälsa eller ignonera? Bakom henne dök Mike och några andra upp. Pfft. Är hon fortfarande med Mike. Deras lilla grupp gick och satte sig ungefär fyra bord bort från oss, Tess hade tydligen inte sett oss än. Jag satte mig ner bredvid Nikita och titta på henne. Hon rynka lätt på pannan och ryckte på axlarna. Vi utbytte en blick och jag visste exakt vad hon tänkte.

- "Vi kommer snart" Sa Nikita och vi reste oss upp. Vi gick sakta mot Tess' bord. Ni kanske undrar varför vi går till henne nu och ska hälsa. Men sanningen är att även om hon ändrats så är hon fortfarande samma roliga Tess, innerst inne. Långt där inne. Och bara för vi har haft ett bråk så glömmer man ju inte alla minnen vi har haft tillsammans.
Sanningen är att vi saknar henne och vi vill hjälpa henne, även om saker kanske aldrig blir som förut så ÄR det värt ett försök. Man kan ändras, och om Tess inte vill ändras för vår skull så gör det inget. Det är hennes liv. Men vi vill bara vad som är bäst för henne och just nu vet jag att hon inte mår bra med Mike.
- "Vad ska vi säga då?" Fråga jag.
- "Testa med hej?" Sa Nikita.
Okej... Here it goes. Vi stanna framför deras bord och Mike var den första som märkte oss.
- "Nämen kolla vilka vi har här, töntarna, wannabe emo't och fjortisen" Sa Mike och dom skratta. Jag himla med ögonen. Jävla skitstövel.
- "Nämen har vi Mike här! Jaha jag trodde du var en bortsprungen tvättbjörn som följt efter domma in hit men vad trevligt att se dig igen" Sa Nikita sarkastiskt och jag flina. Tess gav ifrån sig ett litet leénde.
- "Vi ville bara komma och säga hej Tess" Sa jag och titta på Tess. Man såg på hennes ansikte att hon blev chockad, samt frustrerad. Hon visste säkert bara inte hur hon skulle reagera, om hon skulle ignonera oss och inte bry sig eller vara vänlig och hälsa tillbaks.
- "Aha, hej" Sa hon och log ärligt. Så, en blandning mellan båda?
- "Hur mår du då?" Fråga Nikita.
- "Bra.. Själva?". Tess röst hade blivit rätt så hes. Och hon hade påsar under ögonen. Det finns något som heter conceler liksom...
- "Bra...". Mike fnyste otåligt.
- "Well, vi drar nu innan skunken här släpper sig" Sa jag syftande mot Mike.
- "Okej" Sa Tess innan Mike hann ge en förolämpning tillbaks.
- "Ses".
- "Ses".
Jag och Nikita vände oss om och gick genom allt folk tillbaks till vårt bord, det hade föressten kommit mer folk nu.
- "Så det där var ju inte pinsamt alls.." Sa Nikita suckande och satte sig ner. Jag slog mig ner bredvid henne.
- "Vad hände?" Fråga Cassidy. Vi berätta snabbt allt.
- "Det är synd att ni blev ovänner" Sa Yara.
- "Eller hur. Ni verka som riktigt bra vänner, jag hade aldrig trott att ni skulle bli såhär" Sa Mandi.
- "Ne jag vet, men folk förändras" Sa jag. Vi blev tysta en stund och lät mina ord hänga i luften.
- "KOM IGEN! Ingen tid att deppa för ITS A NEW YEAR!" Skrek Namam entusiastiskt. Det lätta stämmning och vi alla börja skratta instämmande.
- "WOOHO!! Vem vill ha mer drinkar?!" Ropa Yara.
- "Jaag!" Börja alla ropa.
- "Okej men ni får följa med och hjälpa till att bära" Sa Yara och skratta.

Fem minuter, fem minuter fem minuter! Fem minuter till vad? Fem minuter kvar till midnatt! Vi hade samlats där uppe på taket och fyrverkerier fyllde hela himlen. Vackra fyverkerier i massa olika färger och former. En efter en sköjt dom upp mot himlen med ett tjut och som en explotion for alla gnistrande ljus åt alla håll.
Jag drog upp min mobil och just då fick jag ett samtal. Det var Niall. Jag log och svara.
- "Hi babe!" Sa jag högt nog för att Niall skulle höra mig. Jag såg min egna andedräkt framför mig när jag prata.
- "Hey honey" Sa Niall högt. Jag hörde massa fyrverkerier avfyras från andra änden. Jag gissar att det är lika galet här som där.
- "Niall it's so beautiful I wish I was with you" Sa jag och snyfta lätt, inte för att jag grät, utan för att det var så kallt ute och jag bara hade på mig en kort klänning.
- "Ah it's beautiful over here too, but it would be perfect if you were with me" Sa Niall och jag log.
- "I know... But only four minutes left til midnight" Sa jag glatt och gjorde ett litet skutt för att hålla mig varm.
- "Yes exciting isn't it?" Sa Niall och skratta.

Nikita's perspektiv

Anna stog och prata i telefon med Niall medans hon titta upp mot himlen som var täckt av fyrverkerier, Cassidy och William filma och skratta och njöt av utsikten. Yara, Namam och Mandi hade hittat tre killar som dom var med, dom tre killarna gick i min skola så dom var inte direkt främlingar. Jackie klängde över Darmin som verka vara trött på henne. Och jag? Jag stog forever alone här ute, i det kalla vinter vädret och titta upp mot himlen och alla andra lyckliga par. Jag hade i alla fall med mig min lilla älskling. Min system kamera. Den sviker mig aldrig. Eller ja, den och Cissi då.
Jag kände plötsligt något varmt placeras på mina axlar. Jag greptes av panik i en sekund men det lugna sig när Gabriels ansikte dök fram vid min sida.
- "Gabbe du skrämde livet ur mig" Sa jag och pusta ut. Min andedräkt kom ut ur min mun när jag prata och andades, samma sak med Gabriels. Han skratta tyst.
- "Men hallå kommer du inte frysa?" Sa jag och tänkte ta av mig Gabriels jacka från mina axlar.
- "Nej nej, jag svettas, ha på dig den" Sa Gabriel och log medans han la jackan tätare omring mig.
- "Är du säker?" Fråga jag och skratta lätt.
- "Vill du känna mina underarmar?" Fråga Gabriel och tänkte ta min hand.
- "Haha okej okej!" Sa jag skrattande och backa från han.
- "Hur mycket är klockan?" Fråga jag sedan och ställde mig tätt bredvid han igen. Gabriel tog snabbt upp sin mobil och la den sedan ner i sin ficka.
- "23:59" Sa han spänt. Jag tog upp min system kamera och höll den lite högre än min höjd.
- "Kom" Sa jag. Gabriel la sin arm runt min midja så han fick plats och la sitt huvud bredvid mitt.
- "Le" Sa jag medans jag log och tog kort.
- "Jag får se" Sa Gabriel sedan. Jag tryckte fram bilden. Jag blev nästan chockad av hur bra vi såg ut, speciellt tillsammans. Våra ögon lyste för alla fyrverkerier på himlen, våra kinder och näsa var perfekt rosa och vi såg ut som ett par, några som kännt varandra hela sitt liv. Jag hade en stark känsla om att Gabriel också tänkte det.
- "10!... 9!... 8!... " Ropa massa folk och spänningen steg för varje siffra.
- "Redan nedräkning?" Fråga jag.
- "Tydligen!" Sa Gabriel och log snett.
- "7!... 6!... 5!...".
- "Du" Sa Gabriel och jag vände mitt huvud mot han. "Eftersom det är nyår och ingen av oss har en dejt, eller någon att kyssa nu vid midnatt så tänkte jag att du och jag kanske kunde... Du vet". Jag rynka på pannan och bet mig i underläppen.
- "Det är bara en en gångs grej, jag lovar" Sa han hest och log snett.
- "3!... 2!...". Åh vad har jag att förlora egentligen?!
- "Gott nytt år" Sa jag och ställde mig på tå, slöt ögonen, la mina händer runt Gabriels nacke och våra kalla läppar möttes.
- "GOTT NYTT ÅR!!" Ropa alla en hundradels sekund efter mig.

Alla jubla högt och fyrverkerierna tjöt och sprängdes som galet. Alla par runt om kysstes. Cassidy och William, Jackie och Darmin, inte för att dom är ett par, Aisha och Dennis, Yara, Namam, Mandi och deras killar och Anna som prata i telefonen med Niall och gjorde massa pussljud mot den.

Jag kände en gnistra inom mig. En glödhet av passion som jag inte känt på länge. Gabriels läppar mot mina. Jag blev varm, från topp till tå.Vi kysstes nog längre än vad vi behövt.


Postat av: Emma

Det är så jävla bra! jag har verkligen saknat dina kapitel!

Date:2012-11-04 / Time:19:37:37
Postat av: sofie

Omg gud va jag har längtat!!!!!
Men Gabbe och Nikita kan väll inte kyssas jag blir bara frustrerad när jag läser det här stackars zayn ge oss nästa del nuuuu så vi får reda på vad som händer !!!!!! :o

Date:2012-11-05 / Time:10:18:16
Postat av: Mandi

OMF vad bra!! du är bäst <3 jag blir extremt glad när jag läser din novell =) #bästanovellen

Date:2012-11-06 / Time:17:07:57
Postat av: Matilda

Gud jag älskar din novell den är en av dem bästa jag läst varje gång jag läser den blir jag glad dina kapitel gör mig glad du har talang du är riktigt duktig ❤❤❤❤

Svar: Tack så sjukt mycket! :D <3
1DNovellNy

Date:2012-11-07 / Time:23:56:05
Hemsida: http://onedirectionnovellnyy.blogg.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: