I Want- Kapitel 63

Senaste:


- "Okej men ni har visat att ni verkligen förtjänar" Sa min mamma och hämta fram ett kuvert bakom sig. Annas mamma gjorde också det.
- "Förtjänar vad?" Fråga Anna.
- "Det här" Sa Annas mamma och gav det kuvertet hon hade till Anna. Min mamma gav mig det andra kuvertet. Det var ett helt vitt vanligt kuvert men det stod "NIKITA" och "ANNA" på dom med stora bokstäver. Jag höjde ena ögonbrynet och slet upp kuvertet. Jag tog upp något som kändes som en..... Biljett!
- "OMG!!" Skrek jag och Anna i kör. Vi kolla på varandra och höll upp biljetterna. I kuvertet fanns också pengar, jätte mycket pengar.
- "Tjejer" Sa min mamma.
- "Ni ska flytta till London" Sa Annas mamma. Vi skrek. Mycket.


Byggnaden dom ska bo i.

Vardagsrummet och köket


Bild 1: Annas rum. Bild 2: Nikitas rum.



Bådas egna badrum.



 Anna's perspektiv:

Jag och Nikita slog oss ner på våra platser i flygplanet. Förra veckan fick vi reda på att vi skulle flytta till London. Hela veckan hade vi packat, sagt hejdå och njutit av våra sista timmar med våra familjer. Det var perfekt tid att flytta eftersom i förrigår hade vi skolavslutning. Alla var jätte avundsjuka att vi skulle flytta till London.
Min och Nikitas mammor hade fixat en lägenhet till oss som redan hade möbler, och dom hade fixat tillfälliga jobb hos ett café. Men våra mammor hade redan betalat för hyran dom tre första månaderna.
Allt var perfekt och vi skulle börja jobba om två veckor.

Jag titta på Nikita som höll på med sin mobil, hon var inne på Twitter. Hon skrev en tweet och stängde av mobilen.
Jag satt längst in till fönstret, Nikita satt bredvid mig och bredvid henne satt en kille, han var ganska söt.
Vi flög just nu i första klass, lyxigt som attans! Men det kändes lite onödigt eftersom vi bara skulle åka i typ 2 timmar. Men våra mammor ville att vi skulle ha det bra så dom var ju bara tvugna att köpa första klass... Men hey, jag klagar inte!
Piloten sa att man skulle sätta på sig säkerhets bälterna samtidigt som den säkerhetsbälte-lampan lyste. Mina var redan på så jag luta mig tillbaks. Jag kände flygplanet åka snabbare och snabbare och snart lyften den upp.

Någon ropa mitt namn gång på gång jag öppna ögonen. Jag såg Nikita putta på mig.

- "Vakna idiot vi ska landa nu!" Sa hon.
- "Hur länge sov jag?" Fråga jag och gäspa.
- "Ungefär en halvtimme".
- "Aha oj...".
- "Haha aa... Jag och Oliver prata just om hur kul det skulle vara i London" Sa Nikita och log samtidigt som killen bredvid henne böjde sig fram och log mot mig.
- "Tjena" Sa han.
- "Eh.. Hej".
- "Så är det första gången ni två åker till England?" Fråga Oliver.
- "Nej, vi har varit här två andra gånger. Första gången var vi typ 15" Svara jag.
- "Vi hälsa på en kompis" Tilläggde Nikita.
- "Och andra var med vår klass, i nian" Sa jag.
- "Nice".
- "Du då?" Fråga Nikita.
- "Andra för mig. Första gången var med min klass" Sa Oliver och log. Jag log och satte på mina beats hörlurar och lyssna på musik med låg volym. Snart sätter vi fot på Londons mark!

När vi gick av planet sa vi hejdå till Oliver som skulle träffa några vänner. Det första jag och Nikita gjorde (efter vi hämtat våra väskor) var att hitta en starbucks. Vi beställde båda två milkshakes. Dom var hur goda som helst! Sen gick vi till parkeringen och såg en taxi som stog och vänta på oss. Han visste redan vart vi skulle så vi behövde inte visa adressen.
Så nu var vi påväg till vår lägenhet. I London. Gud vad kul det skulle vara här. Nu behöver vi inte skynda med att hinna göra alla roliga saker, nu bor vi ju här och har all tid i världen!
- "Jag längtar till att få se lägenheten!" Sa Nikita ivrigt som satt bredvid mig.
- "Jag med! Hoppas att den har balkong med fin utsikt!".
- "Ja shit..". Bilen stanna och jag titta ut genom fönstret. Framför mig stog en stor vit byggnad. Jag gissa att vi skulle bo här. Jag och Nikita hoppa ut ur bilen och tog våra väskor, men vi hade typ tre stora väskor var så taxichufören hjälpte oss.
När chufören hjälpt oss och gick ner så titta jag och Nikita ivrigt på varandra. Nikita som hade nyckeln tryckte in den i nyckelhålet och öppna dörren. Vi släpa in våra väskor och stängde dörren. Vi tog snabbt av oss skorna och börja utforska lägenheten, men lämna våra väskor vid dörren.
Det första som slog mig var hur modernt allt såg ut, men ändå väldigt hemtrevligt. Det var mörka trägolv, över hela rummet och två trä pelare vid vardagsrummet. Direkt när man kommer in så ser man vardagsrummet. Lite vänster åt rummet fanns en tv på väggen och soffor. Bredvid det fanns det liksom fotöljer i en ring, så man kunde sitta och prata. Jag drog efter andan och gick in till vänster som visa sig vara köket. Mina ögon spärrades upp och min haka flög ner i marken. Köket var ENORMT! Och lyxigt! Allt var silvrigt och gjort av rostfritt stål.

- "OMG!" Skrek nu Nikita bakom mig. Jag vände mig om och hon hade händerna för munnen och stirra på köket.
- "Det här är perfect!" Skrek jag.
- "Jag vet! Tänk hur mycket vi kan baka här! Vi har ju jätte stor plats!".
- "Haha jag vet!".
- "Okej jag vill se sovrummen nu!" Tjöt Nikita exalterat.
- "Jag med!". Vi halvsprang ner för en stor korridor och stanna när två dörrar stog mitt emot varandra. På ena dörren fanns det en lapp som stog "ANNA" och på den andra stog det "NIKITA". Vi log stort mot varandra och jag öppna sakta dörren som var till mitt rum. Så fort jag kom in så pep jag till. Vid högra sidan fanns det en stor dubbel säng med vita lakan och ett vit duntäcke. Det fanns små gråa kuddar på sängen också. På varsin sida av sängen fanns två svarta nattduks bord. Precis framför sängen satt en liten svart fotölj. Den hade inget ryggstög eller armstöd. Gardinerna på fönstret bredvid sängen var gråa och ljuset utifrån lös in i rummet. På sängens väntra sida under fönstret fanns det en sån här stor sandkudde man kunde sitta på. Längre framför sängen fanns en plastma tv på väggen och ett litet trä bord. På andra sidan rummet fanns en smink-byrå och en stor spegel. Bredvid dörren jag kom in i fanns en annan dörr. Jag gick fram och öppna den. Ett stort leénde lekte på mina läppar. Jag hade mitt egna badrum! Bänkarna och handfatet var liksom gjord av vit sten. Jag gick ut ur badrummet och kolla runt i rummet. I hörnet fanns två trä dörrar. Jag gick fram till dom och öppna sakta samtidigt som jag snegla in. Jag flämta stort. Inte nog med att jag hade ett eget badrum, jag hade också min alldeles egna walk-in-closet! Jag gick in i och snurra runt ett par varv. Den här lägenheten är perfekt!
Jag gick ut ur rummet för att se hur Nikitas rum såg ut. Hela rummet var täckt med ljus lila färg och hela golvet var en stor beige matta. Passar henne eftersom hon avskyr att gå barfota på golv. Hon hade en stor vit dubbelsäng som jag. Med duntäcke och kuddar. På båda sidorna av sängen fanns det två trä nattduks bord. Gardinerna var liksom gul/beige färgade. Framför ett fönster satt en stol och ett litet bord och en spegel så man kunde sminka sig. Framför sängen fanns två fotöljer mitt emot varann, i mellan dom satt ett litet bord/kudde. Och framför den hängde det en platsma tv på väggen. På högersidan av den väggen teven hängde på fanns en dörr. Jag öppna den. Det var dörren till hennes badrum. Det såg exakt ut som mitt. Jag gick ut och i hörnet av rummet fanns två vita trädörrar stängda. Jag visste redan va det var så jag öppna dom ivrigt. Japp, en walk in closet.
- "Ditt rum är så coolt" Sa Nikita som kommit tillbaks från mitt rum.
- "Ditt med".
- "Asså åh kan du fatta att vi har egna walk in closets OCH egna badrummar?!" Tjöt Nikita.
- "Faktist inte! Det här huset är perfekt!" Sa jag och skratta.
- "I know! Men nu är det bäst att vi packar upp" Sa Nikita och gick ut till hallen för att hämta sina väskor. Jag följde efter.
När vi släpat alla våra väskor till våra rum tog jag upp min stero och satte igång den. Jag börja spela Swedish House Mafias album.
- "Yeeeah man!" Hörde jag Nikita ropa från sitt rum. Jag skratta och börja ta ut allt.

Vi hade precis packat ut allt och satt vid köket.
- "Ey?" Sa Nikita plötsligt.
- "Vad?".
- "Hur länge har den här champangen stått här?". Hon peka på en champange flaska och två vinglas. Jag höjde mina ögonbryn.
- "Den måste väl varit här från början?" Sa jag. Nikita tog upp pappret som var bredvid den.
- "Det står såhär: 'Hej älsklingar! Hoppas ni gillar er nya lägenhet! Ta väl hand om den nu, vi litar på er.
Pussar och Kramar från mammorna. Ps, eftersom ni båda är 18 nu så tänkte vi att lite champange inte skulle skada, det är er inflyttnings present ;)' " Läste Nikita.
- "Åh dom är för snälla" Sa jag och hade lust att gråta. Glädjetårar, såklart.
- "Jag vet, saknar dom redan" Sa Nikita.
- "Aa... Men öppna den nu" Sa jag och nicka mot champangen. Nikita log brett och poppa ut locket på flaskan, sen hällde hon till oss.
- "För vårt nya hem" Sa jag och höll upp mitt glas.
- "Hoppas vi kommer skapa fina minnen här" Sa Nikita.
- "Amen to that" Skratta jag och vi skåla. Jag tog ett sip. Åh, det var faktiskt gott. Jag trodde den skulle smaka som öl, men den var förvånadsvärt god. Smaka nästan som Cider, fast man kände alkohol smaken tydligare.
- "Vet du vad vi måste köpa?" Fråga jag.
- "Ne vad?".
- "En vattenpipa". Nikita skratta.
- "Vi får väll leta efter en imorgon" Sa Nikita och log.
- "Japp! Men nu ska jag bara ringa Niall snabbt" Sa jag.
- "Visst, ska ringa Gabbe på skype nu ändå".
- "Great". Jag gick och satte mig på soffan framför teven och ringde Niall.

2 dagar senare:

Nikita's perspektiv:

Jag låg på soffan och smaska på glass medans jag klicka runt bland kanalerna. Jag hade blivit lite mer vanare nu med engelsk TV. Anna var ute och handla vid en kiosk som låg ungefär tio minuter ifrån vårt hus, om man gick.
Jag och Anna hade båda redan ett körkort som vi tog i Sverige. Jag klara testet en vecka efter jag fyllde 18, och Anna klara det ungefär två veckor efter hon fyllde 18. Men hon börja en vecka efter sin födelsedag.

Jag hörde viber ringsingalen plötsligt komma från min mobil. Jag sträckte mig efter den och titta vem som ringde. Min syster. Jag höjde ena ögonbrynet och svara.
- "Ello lovlies!" Sa jag.
- "Haha Nikita sluta va så konstig" Hörde jag min lilla syster, Nikolina säga från andra änden. Nu var hon 11 år.. Nästan alla har åldrats med ett år.
- "Förlåt då" Skratta jag. "Så hur mår du?".
- "Bra! Hur är det i London?".
- "Omg du kommer dö om du kommer hit, vår lägenhet är sååå stor och lyxig! Jag har min egna walk in closet och badrum!".
- "Åh jag vill se!".
- "Jag skicka bilder till mamma så hon kan visa".
- "Okej. Men Nikita?".
- "Mm?".
- "Jag har jätte bra nyheter!".
- "Haha jaha? Vad är det? Har du äntligen fått en pojkvän?" Retades jag.
- "Haha nej!" Sa Nikolina och fnittra. "Jag har One Direction konsert biljetter i London!". Jag satte i halsen på min glass och börja hosta.
- "VA?!" Skrek jag.
- "Jag vet det är fantastiskt eller hur?!" Ropa Nikolina.
- "Vem ska du gå med då?" Fråga jag.
- "Eh... Jag tänkte att jag kunde bo hos och du eller Anna kan följa med...?".
- "Är du allvarlig?! Niko jag kan inte gå på deras konsert!".
- "Jo men komigen! Det var jätte längesen du och jag var på en konsert ensamma! Och jag vill verkligen gå på en One Direction konsert!". Jag suckade. Jag vet hur mycket hon vill åka på deras konsert, det vet jag verkligen...
- "När är den?" Fråga jag och sucka.
- "Nästa vecka på fredag". Det var tisdag idag så konserten var om typ 10 dagar...
- "Och när kommer du?". Jag kunde nästan höra hur Nikolina fick brett leénde på sina läppar.
- "Jag tänkte typ om tre dagar?" Sa hon glatt.
- "Hur ska du få flygbiljett då? Tänk om allt är fullbokat" Sa jag.
- "Eh, jo, mamma var liksom säker på att du ska säga ja så hon har redan köpt biljett till mig... Hehe...". Jag slog med min hand i pannan.
- "Tänk om jag sa nej!" Sa jag och sucka.
- "Ja, men nu gjorde du inte det!" Sa Nikolina och skratta. Åh. Jag hatar henne.
- "Aja okej men du kan ju inte flyga hit ensam?".
- "Ne jag vet. Floyd ska flyga med mig, sen flyga hem på direkten".
- "Jahop. Det är ju liksom inte slöseri med pengar?".
- "I know" Sa hon ock skratta. "Så vi möts på flygplatsen på fredag?".
- "Visst, smsa mig när ert plan landar" Sa jag och log.
- "Okej, saknar dig, puss".
- "Saknar dig med, ses snart. Puss". Och med det la vi på. Jag sucka lätt och la mobilen på soffbordet. Så om tre dagar kommer min lilla syster hit... Treeevligt...
Jag hörde plöstsligt ytte dörren öppnas och påsar som krassla.
- "Har du inte låst dörren kvinna? Tänk om vi blev rånade!" Sa Anna samtidigt som jag reste mig upp för att hjälpa henne med påsarna.
- "Ja, men nu blev vi inte det!" Sa jag och log. Anna stanna till och kolla konstigt på mig.
- "Vad?" Fråga jag.
- "Du påminner mig om din syster" Sa hon och tog av sig skorna. Jag fortsatte in i köket och la påsarna på bänken.
- "Lol... På tal om min syster, hon kommer hit på fredag!" Sa jag.
- "Va?! Varför?" Ropa Anna från hallen.
- "Hon har biljetter till killarnas konsert och vill att jag ska följa med henne". Anna kom in en aning andfådd och hjälpte mig att packa upp allt från påsarna.
- "Ha-ha på dig" Sa Anna och flina.
- "Haha shut up. Tror du jag vill gå på deras konsert? Kommer ju bli as pinsamt!".
- "Men hur stor är chansen att dom ser dig?". Jag tänkte efter lite.
- "Okej ganska liten, men ändå! Kommer kännas konstigt att titta på dom medans tusen andra tjejer skriker deras namn... Tänk om någon av deras fans känner igen mig!".
- "Chilllllaaa! Det kommer gå bra. Bara gå ut och ha kul. Din syster kommer ju hit så det kommer ju också vara kul. Vi kan visa runt henne här i London" Sa Anna och log.
- "Haha kolla på dig!" Sa jag och skratta. "Pratar som att vi har bott här i månader!". Jag och Anna skratta.
- "Aja men vi är London människor nu så vi vet mer om London än din syster i alla fall" Sa Anna.
- "Haha sant...".
När vi blev klara med att packa ut laga Anna lite mat medans jag hitta en bra film att kolla på. Vi bestämmde oss att kolla på "Lol". Den sägs vara asbra.
Efter det gick vi ut en runda. För vi hade inget bättre för oss. Och det va ljust ute ganska länge eftersom det var sommar så varför inte.
När vi kom hem så somna jag så fort mitt huvud nudda kudden.


 Tjenare allihopa!
Ja som ni ser har jag inte lagt nytt kapitel på över en månad... Oups.. Men för att vara ärligt så har jag inte orkar skriva nytt kapitel... Jag vill skynda och skriva klart novellen men det är en lång bit kvar ._. Men i alla fall... Efter den här novellen tar jag en kort paus. Men det är säkert om någon/några månader. Så jag kommer finnas kvar ett bra tag :)

TACK SÅ HEMSTK MYCKET för att ni fortfarande läser och står ut med min usla uppdatering. Jag uppskattar verkligen det! Kramar på er alla! <33

//Cissi .xx


Postat av: :D

längtat efter de här kapitlet verkligen haha!
as bra:D

Date:2012-12-27 / Time:18:07:47
Postat av: Mandi

as bra kapitel och jag längtar grymt mycket till nästa kapitel!! #BästaNovellenEver

Date:2012-12-28 / Time:18:31:47
Postat av: Aea

längtat efter detta kapitel, och jag ska säga att den här novellen är den bästa one direction novellen jag har läst.

Date:2012-12-29 / Time:11:57:39
Hemsida: http://jbnovell.blo.gg
Postat av: erika

sååå jävla bra, kommer fortsätta läsa tills den är slut. Älskar din novell!!!!!!!!!

Date:2013-01-05 / Time:21:47:58
Postat av: Ebba

Åhh mera!!!

Date:2013-01-13 / Time:18:52:28
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: