I Want - Kapitel 67

Senaste:

- "I will do anything to get you back". Zayn ställde sig närmare mig så jag var lite upptryckt mot väggen.
Vad svarar man på sånt här?! Och varför står han så nära? Tänker han göra något hektiskt?!
Jag kände paniken växa samtidigt som mitt hjärta slog snabbare och andetagen blev tyngre.
- "Zayn..." Sa jag tyst. "You crushed my heart to piesces... I can't just forget stuff like that, I can't preted that didn't happen".
- "Okay well... Can you give us a little time? Just forgive me. You can hate me if you want but I just want your forgivness". Zayn brittiska dialekt eka i korridoren. Jag bet mig i underläppen och fundera ett tag.
- "Okay, I do forgive you Zayn. But you're gonna have to be patient with me" Sa jag tyst. Just då såg jag något som jag inte sett på ett bra tag. Zayns ansikte lyste upp och ett léende spred sig på hans läppar. Det smitta av sig och jag börja också le.


 



Bild 1: Eleanor.                    Bild 2: Anna.                                       Bild 3: Nikita



Jag och Zayn hade precis suttit oss ner i soffan, bredvid varandra. Zayn hälsa på alla. Jag fick ögonkontakt med Liam och vi log mot varandra. Jag slängde en blick på Harry som hade ögonkontakt med Zayn och dom flina mot varandra. Jag titta på Anna och Niall och båda dom titta på mig. Anna blinka på ena ögat och Niall nicka mot Zayn.
Alla satt tysta och titta på varandra. Som att alla hade en ögon-orgie... Får jag säga det? Oups.

- "Erm, so, Zayn, do you want some cupcakes? They're homebaked. Or do you prefer waterpipe?" Fråga Anna och kolla på Zayn.
- "Ah, waterpipe! I haven't smoked some in like forever" Sa Zayn och tog en av slangarna från vattenpipan. Han tog ett bloss samtidigt som vattnet bubbla i glasvattenpipan. Zayn anades ut och blåste röken på mig. Alla börja skratta.
- "Hey!" Sa jag och slog Zayn på armen. Jag tog slangen från honom och tog ett bloss, sen blåste jag ut röken i hans ansikte.
- "Oh no you didn't!" Skratta Zayn med sin brittiska dialekt. Jag skratta och reste på mig.
- "Watcha gonna do?".
- "I'll kick your ass is what I'm gonna do!". Jag såg att Zayn reste på sig så jag börja springa. Förbi köket, som är motsattsa hållet från våra sovrum. Det är vägen till balkongen och vinden. Jag hörde Zayn småspringa bakom mig.
- "I'll kill you guys if you brake something!" Hörde jag Anna ropa. Jag log och stanna till för hallen tog slut. Jag öppna sväng dörren till vänster om mig och var ute på den stora balkongen.
- "HA!" Hörde jag Zayn ropa från balkong dörren. Jag vände mig snabbt om. "Trapped!".
- "Oh don't kill me! I'll do anything you want!" Utbrast jag med överdramatiskt skådespeleri.
- "No can do, you're going dooooown". Jag skratta åt Zayns usla skådespeleri och han kom närmare.
- "Damn, your acting sucks" Sa jag och log.
- "Well you're not any better" Sa Zayn och flina. Jag skratta.
- "You're an idiot".
- "Thank you".
- "It wasn't a compliment".
- "Well it's better then jerk". Jag sucka tyst. Jag har kallat Zayn för jerk minst 700 gånger...
- "Hey listen, I don't want to be a funkiller here but I just wanna come clear to something" Sa Zayn.
- "Go for it".
- "There is absolutely NOTHING between Perrie and I. I swear, she's nothing to me. I don't have any kind of contact with her now. We... Or no, acutally there never even was a 'we'. But I just want you to know that I really don't care for her" Sa Zayn samtidigt som han gjorde rörelser med sina händer, så som man gör när man förklarar något. Jag sucka djupt funderande.
- "You didn't have to cut all conections with her. I don't have anything against her...". Zayn titta ner på marken och bet sin underläpp. "But.... I'm kinda glad you did" Sa jag sedan och log. Zayn titta upp på mig och log snett.
- "Great" Sa han. Vi börja sedan gå in, tillbaks till dom andra.
Jag var så glad så att min mage gjorde volter, av glädje. Jag sucka av lättnad. En stor tyngd hade lyfts från mina axlar. Det va skönt att veta att Zayn inte hade något på gång med Perrie. Jag vet att jag sa att jag inte brydde mig, men, hallå. Lite bryr jag mig.
Vem vet, nåndag kanske jag och Zayn blir tillsammans igen.

Tre dagar senare:

En varm vind svepte förbi och jag kände hur håren på min kropp reste sig. Jag frös inte. Det var bara en skön rysning. Mitt hår var upsatt i en hästsvans med sneluggen ute. Jag hade en tunn scarf runt min hals. Jag hade också ett mörkblått linne och en vit öppen kofta, och sedan mjukis byxor, men dom var uppdragna till mina knän. Jag hade min älskade kamera i mina händer och kamera bandet runt min nacke.
Jag stog på en bro. Härifrån hade jag perfekt utsikt. Jag såg London eye som såg heelt fantastisk ut. Vi måste åka den någongång. Jag undrar hur det skulle se ut på vintern... Med snö täckt över den och alla ljus runt den. Tänk att åka den på vintern med sin pojkvän eller flickvän. Det skulle säkert vara magiskt.
Big Ben var bara runt hörnet. Big Ben är otrolig. Jag får rysningar varje gång jag kollar på den. Tänk hur gammal den är. Liksom Big Ben har representerat England i århundraden. Facinerande!
Jag kunde till och med se London bridge. Och en kommentar om den, herregud vad 'classy' England är! Liksom till och med deras broar är sofistikerade.
Solen lyste stark och högt uppe på himlen. Den spegla sig i det blanka glittrande vattnet.
Jag var ute just nu för att filma lite för en youtube video. Jag skulle filma massa delar av London. Typiska England saker som t ex, Big Ben, London eye osv.
Jag hade filmat runt i London i två timmar nu och skulle nu åka hem. Hmm. Hem. Mitt hem här i London. Eller ja, mitt och Annas för att vara exakt.
Det kändes så konstigt att säga 'hem' här. London är mitt hem nu. Jag kunde inte ro för att le och fick lite rysningar. Jag skulle inte ha det på något annat sätt.

Jag kom in till lägenheten och hörde massa skratt från vardagsrummet. Har vi gäster? Varför smsa Anna mig inte? Jag drog upp min mobil från fickan. Ett nytt sms från Anna. Oj. Det stog att Niall och några andra skulle komma hit. Efter jag tagit av mig skorna tog jag med min kamera och gick in till vardagsrummet. Runt soffbordet satt Niall, Anna, Harry, Louis och... En tjej... Louis hade sin arm på hennes axlar. Eleanor!

- "What's up guys?" Sa jag så alla titta på mig.
- "Hey" Sa dom i mun på varandra. Jag gick fram till alla och krama dom.
- "Hey you're Eleanor, right?" Fråga jag när jag kom fram till Eleanor. Hon reste sig upp och hade ett stort leende på sitt ansikte.
- "Yeah and you're Cissi" Sa hon.
- "It's so nice too finally meet you, Louis have told me loads of things about you!" Sa jag medans vi kramades.
- "Same here! The guys have been telling so many stories about you and Anna!" Sa hon. Jag skratta.
- "Haha really" Sa jag.
- "Yeah, you two are much prettier then what they described". Jag titta på killarna.
- "Damn how did you fail at describing us?" Fråga jag och Eleanor och Anna skratta.
- "Louis have shown be pictures of you, and to be honest he's lucky to have you" Sa jag och log.
- "Well I'm lucky to have him too" Sa hon och log. Hon och Louis fick ögonkontakt och dom log gulligt mot varandra. Aaww...
- "I'll be right back" Sa jag och lämna vardagsrummet. Jag gick in till mitt rum och la min kamera på min säng. Jag gick fram till spegeln och släppte ut mitt hår och kamma det. Tjejerna hade så fina kläder så jag tänkte byta om. Eleanor hade på sig en mörkgrön skjort/väst med svarta leggins. Och Anna hade ett vitt fint linne med en ljusbrun liten cardigan och ljusa jeans shorts. Jag gick in till min walk in closet och väljde ut ett grått linne en en svart vit rutigt skjorta över och mörka jeans shorts. Jag tog på mig dom och gick sedan glatt ut ur rummet.
När jag kom till vardagsrummet så satt bara Louis, Harry och Niall där.
- "Where's all the ladies at?" Fråga jag.
- "That's what he said" Sa Harry och flina. Alla kolla på honom.
- "That doesn't even make any sense" Sa jag.
- "And it wasn't even funny" Tilläggde Louis.
- "How did it not make sense?" Fråga Harry.
- "You can't be a guy and say 'that's what he said'" Sa Niall.
- "Woah, okay" Sa Harry och lyfte sina händer i besegran. Jag skratta.
- "Oh, they're in the kitchen" Sa Louis.
- "Probably talking about girl stuff, like shoes and makeup" Sa Niall och fåna sig.
- "That so sterotypical..." Sa Harry.
- "Yeah, Niall, they're probably talking about shoes" Sa jag sarkastiskt och himla med ögonen medans jag gick in i köket.
- "And the new white Lamborghini with red stripes! Ah! Love it!" Hörde jag Anna stöna ut.
- "Yes omg! And have you seen the tires? The outside of it is silver, real too!" Utbrast Eleanor.
- "Omg! It must cost a fortune though" Sa Anna och suckade.
- "Yeah, waaaay out of our league" Sa Eleanor och suckade instämmande. Jag höjde ena ögonbrynet. Jag gick snabbt tillbaks till killarna.
- "Just so you know, they're talking about cars" Sa jag snabbt, sen gick jag snabbt tillbaks till tjejerna.
- "What are you talking about?" Fråga jag och satte mig bredvid Eleanor, mitt emot Anna. Vi hade en sån här bar bänk som var avlång. Älskar den.
- "The new Lamborghini model, have you seen it yet?" Fråga Anna.
- "Don't think so, but I'll check it out later".
- "So what's your dream car?" Fråga Eleanor. Jag funderande en stund tills jag kom på.
- "A blank white Audi r8. And I want the registration number to be my name's in sparkles" Svara jag.
- "Hell yes! Dream big!" Sa Eleanor och vi highfivades.
- "Hi girls" Hörde jag plötsligt Louis säga. Han kom in i köket med Harry och Niall bakom honom i ett led. Louis gick fram och krama om El bakifrån och gav henne en puss på kinden. Asså det gör ont så söta dom är.
- "So what's the plans for today?" Fråga jag.
- "I don't know.. It's sunny outside" Sa Niall.
- "I know!" Sa Harry. Alla vände sig till honom.
- "What about the beach?". Vi alla kolla på varandra och tänkte exakt samma sak.
- "Definantly" Sa Anna.


Kom på att vattenpipa på engelska betyder ''Sheesha'', men jag skrev ''waterpipe'' så det kanske blev lättare att förstå
Förlåt igen för den usla uppdateringen! Har inte haft så mycket tid och min ipad (som jag skriver allt på) har haft lite problem. MEn nog med ursäkter!
Vill verkligen komma igång igen med skrivandet och novellen! Jag menar det är pinsamt, det har snart gått ett år och är inte ens klar med min första novell -.-'

Någon kommentera att en läsare borde komma in i novellen och det har jag tänkt mycket på och snart kommer mer information om det! :D (hint: Harrys flickvän ;))

KRAM PÅ ER ALLA SOM LÄSER! Tack så sjukt mycket!


Postat av: Mandi

Yeeeey jag finns alltid om du behöver någon som Harry's flickvän <3 just saying.... MEn seriöst As bra kapitel! längtar redan till nästa <33

Date:2013-04-05 / Time:22:42:46
Postat av: yara

GUD! TACK TACK TACK TACK! JAG ÄLSKAR VERKLIGEN DIG NU! jag vet att jag inte har kommenterat så mycket men i alla fall..... jag har väntat skit länge och är grymt glad att du la upp ett kap! grym kap! hoppas jag får vara med. om jag blir det så är det självklart att du får välja hur min "roll" ska vara! i alla fall G.R.Y.M!!!!!!
xx

Date:2013-04-06 / Time:13:46:37
Hemsida: http://dnovellblogg.blogg.se
Postat av: Namam du vet bror

Såhär bra. Shit jag dör OMG BTW JANOSKIANS KMR T STOCKHOLM BITCHEZZZ aja I want t be with Harreeh...du vet om du väljer mig ;)

Date:2013-04-07 / Time:14:39:09
Postat av: Sofie

JAg tycke personligen att den som ska vara med i novellen, det ska vara den som har varit med längst och då menar jag inte mig själv för jag har redan kille! Men det är en läsare som jag vet(nämner inget namn) som jag tycker ska vara med för den läsaren har förr i novellen haft något litet på gång med Harry <3 Men as bra kapitel och lycka till med att välja läsare <3

Date:2013-04-07 / Time:16:52:27
Postat av: Medina

OMG vad bra kap <3 tror faktiskt jag håller med dig Sofie och tror jag vet vem du menar och om det är hon så är jag helt på din sida <33

Date:2013-04-07 / Time:16:59:37
Postat av: Ebba

Kul att du vill börja uppdatera igen!!!! DE VAR SÅ BRA WEEII

Date:2013-04-07 / Time:21:48:39
Postat av: Linnea

OMG du äger juuue Men ärligt talat så tycker jag Mandi eller Yara ska få vara Harrys tjej xxx

Date:2013-04-08 / Time:16:31:04
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: