I Want- Kapitel 56

Senaste:

Namam kom in med sin väska och vi kramades.
- "Vad gör du här?" Fråga jag glatt.
- "Har inte Anna berättat? Jag ska stanna här i två dagar och jag följer med till festen idag!" Sa hon överexalterat.
- "Hon kanske ville överasska mig. Men OMG!" Skrek jag.
- "Haha jag vet. Vart är Anna?".
- "Där uppe, kom". Vi sprang upp för trappan och rusa in i rummet.
- "I'M BACK BITCHES!!" Skrek Namam. Anna skrek och skratta och hoppa upp och krama Namam. Sen presentera hon Namam och Cassidy till varann. 
- "Okej tjejer, jag har bara en sak att säga" Sa Namam och skratta.
- "Vadå?" Fråga vi henne i kör.
- "We're gonna det this world on fire!".


Bild 1: Namams klänning. Bild 2: Annas klänning. Bild 3: Cassidys klänning. Bild 4: Nikitas klänning. 
 


Vi hade varit runt i Göteborg idag. Köpt klänningar, nytt smink och sånt. Nästan en femtedel av Göteborg kommer ju va på festen ikväll så man vill se ut sitt bästa. Klänningarna som vi köpt är så vackra.
Just nu var klockan fem, festen börja klockan åtta. Vi satt i Annas rum och sminka och fixa oss. Jag tog fram min system kamera och tog massa bilder på oss. Jag tog en oförberedd bild på Namam när hon la på sin ögonskugga. Den blev faktist ganska fin.

- "Hey!" Skrek Namam och försökte ta min kamera.
- "Du hey" Sa jag skrattande.
- "Halloj!" Sa Anna som precis kommit in i rummet.
- "Tjenare, varför säger alla hej?" Fråga Cassidy som gick bakom Anna och lyfte ena ögonbrynet.
- "Erm..." Sa jag och vi brast ut i skratt. Någons mobil vibrera och alla slängde sig på sina mobiler. Det kom stora suck från mig, Anna och Namam medans Cassidy log som en solstråle.
- "Är det från romeo?" Retades Anna och blinka med ena ögat.
- "NEJ!!!..... Eller jo" Sa Cassidy tyst. Anna gav ifrån sig ett väldigt högt skratt så Namam hoppa till.
- "Damn woman" Sa Namam. Vi skratta och återgick till sminkningen.
- "Så, Namam" Sa jag och koncentrera mig på att lägga eyeliner.
- "Mm?".
- "Är dom andra också här eller är det bara du?".
- "Vilka andra?" Fråga Namam chockat.
- "Basket laget?".
- "Aha juste! Aa några!" Sa Namam och log.
- "Haha vilka?".
- "Det får du se när vi träffar dom på festen". Namam flina och jag skratta.
- "Fine".

Vi alla hade precis bytt om till våra kläder.
Jag var mer än pumpad över festen. Jag var nervös, pirrig, exalterad. Tänk hur många som kommer vara där.
Jag vände mig mot Namam som hade en svart kortklänning. Den var lite 'poffig' längst ner. Den hade inga band runt axlarna och det var naket runt magen så det såg ut som hon hade en topp och en kjol. In i rummet kom Anna som hade en mörklila klänning som gick ovanför knäna. Den hade inga band för axlarna och vid bystet fanns tre rosetter, den som var högst upp var störst, den som var i mitten var mellan och den som var längst ner var minst. Den var ganska fluffig under midjan, och vid midjan fanns ett ljusbrunt litet bälte. Cassidy kom precis ut från toan och hade bytt om till en mörklila klänning som sluta precis över knäna. Den hade inga band som höll upp den. Över det högra höftet på klänningen fanns en liten roset aktig tygbit. Själv hade jag en klänning som sluta över knäna och hade en stark blå färg. Den hade ett band under brösten och nedanför där var den lite pösig. Den hade inga band runt axlarna och runt halsen så var den dekorerad med små diamanter.
Jag var riktigt nöjd med hur bra klänningen passa. Och jag är säker på att tjejerna också var glada över sina.
Gabriel och Darmin hade vart så snälla och hyrt en limosin som skulle skjutsa oss runt till festen. Den skulle komma och hämta oss. Jag tog upp min mobil och märkte att jag fått ett sms av Gabriel.

"Var beredda, vi är där om 10 min ;)"

Jag log mot mobil och knappa in ett snabbt okej.
- "Redo tjejer?" Fråga jag och sträckte mig efter min väska.
- "Lets do this shit!" Tjöt Namam glatt.
- "När är dom här?" Fråga Cassidy.
- "Om 10 så skynda" Sa jag. Vi sprang ner för trappan och klämde på våra högklackade skor. Vi packa i dom sista sakerna i väskan och med det var vi redo att åka.
- "Liam! Lion! Vi går nu!" Ropa Anna in i huset.
- "Okej! Kom hem sent!" Hörde vi dom ropa tillbaks. Vi log och gick ut.
- "Ta hand om hundarna!" Ropa jag precis innan dörren stängdes. Vinterkylan tog tag i oss och vi vingla oss fram genom snön till trottoaren där limosinen stog och vänta. Limosinen var glänsande vit och stor. Vi öppna dörren till bilen och man såg massa ljus komma där in ifrån. Där inne satt Gabriel, Darmin, Jackie, och William. Det verka vara litet men så fort vi kom in blev det genast fullt. Först in gick Namam, sen Cassidy, Anna och jag. Jag böjde mig när jag gick in och satte mig ner i de första sätet jag såg. Till min överasskning hamna jag bredvid  Cassidys pojkvän, William. Jag titta mot Cassidy som satt vid fönstret bredvid Gabriel.
- "Ska vi byta plats?" Fråga jag.
- "Visst" Svara hon skrattande. Vi huka oss och bytte platser smidigt och snabbt. Jag sjönk ner bredvid Gabriel och log mot han.
- "Who's ready to rock?!" Ropa han och alla jubla. Limosinen åkte iväg och musiken höjdes.

Festen var i en STOR lokal, som en stor byggnad. Det var fullproppat, men eftersom det var så stort så fanns det gott om plats. Det fanns två stora barer och två lite mindre barer. Det fanns tre våningar, men högsta våningen var ett tak. Rummets ljus var i låg stämmning och musiken spelades högt i hela rummet. Vid varje bar fanns massa bås och bord. Vi gick dit så fort vi kom in och såg massa andra av våra vänner. Bland annat massa klasskompisar, Aisha, Dennis och.... Julian! Jag och Anna tjöt och sprang fram till han. Han reste sig upp och vi gjorde en gruppkram.

- "Åh tjejer ni ser fantastiska ut! Det här var för länge sen!" Sa han och vi skratta. Vi tog några platser vid bordet.
- "Jag kommer snart" Sa Namam och reste sig.
- "Så Julian, är Nick här?" Fråga jag glatt och Julians leénde växte till öronen.
- "Ja" Sa han och vände sig till en kille som precis kommit och satte sig bredvid honom.
- "Allihopa, det här är Nick. Nick, allihopa" Presentera Julian glatt. Vi hälsa glatt och därifrån börja massa konversationer. Helt från ingenstans kände jag två par händer på mina axlar.
- "BOO!!". Jag hoppa till och vände mig snabbt om.
- "Vad i hel.... Omg!" Ropa jag glatt. Anna som satt bredvid mig blev lika chockad som jag.
- "Saknat oss?" Sa dom i kör och vi skratta.
- "Tjejer, Mandi och Yara kom hela vägen från Stockholm och kommer vara med oss några dagar till!" Sa Namam med ett stort leénde på läpparna.
- "Seriöst? Grymt" Sa Anna och ställde sig upp för att krama dom.
- "Natten blev precis bättre" Sa jag och gjorde som Anna. Vi presentera alla för Yara och Mandi och sen beställde vi drinkar.

- "Kom igen!" Ropa Jackie och reste sig upp. "Dags att dansa!".
- "Jackie, du har nog haft för många drinks..." Sa Anna lite oroligt.
- "Men nej då! Kom igen!" Sa Jackie och drog upp Darmin som satt bredvid henne. Anna blängde lite på Jackie men reste sig också upp samtidigt som vi andra. Jag drack snabbt upp det sista i mitt glas och vi for iväg till dans golvet.
Nu börja adrenalinet kicka in, tillsammans med alkoholen. Jag slappna av och dansa med alla som var runt omkring mig, som tur för mig var det Anna och tjejerna. Cassidy, William, Aisha och Dennis gick som vanligt och dansa för sig själva. Medans jag, Anna, Namam, Yara, Mandi, Jackie, Darmin och Gabriel dansa i en slags ojämn cirkel. Jackie och Darmin dansa väldigt tätt intill varandra.
- "Så Nikita!" Sa Mandi högt så jag skulle höra henne genom musiken.
- "Ja?".
- "Har du pratat med killarna den senaste tiden?".
- "Aa, för någon dag sen, hurså?".
- "Ne jag bara undra om Harry... Du vet...". Jag kolla undrande på henne och hon gav mig en menande blick.
- "Jaha!" Fatta jag till sist. "Vet du han har faktiskt frågat efter dig!".
- "Har han?" Utbrast Mandi förvånat och glatt.
- "Ja, han fråga om vi hört något från er. Sen så fråga han efter dig" Sa jag och flina.
- "Jaha.." Sa hon och hennes leénde blev allt större. "Men har han sagt något om mig då?".
- "Ja, han nämnde att han tyckte du va söt precis efter vi lämna er kommer jag ihåg".
- "Aww!" Sa Namam och Yara i kör och skratta. Man såg att Mandi börja rodna.
- "Hur går det med dig och Zayn då?" Fråga Yara medans vi dansa vidare. Jag stelna till när hon nämde Zayn.
- "Erm... Bra..." Sa jag och bet min underläpp.
- " vem vill ha mer drinkar?!" Ropa Anna när hon såg hur jag reagera på Zayns namn. Jag titta på Anna och log menande mot henne. Hon log tillbaks.
- "Jag!" Ropa Yara, Mandi och Namam i kör.
- "Okej men då får ni följa med mig!" Sa Anna och log.
- "Anna kan du hämta något till mig också?" Fråga jag.
- "Visst, vad?".
- "Samma som du" Sa jag och log.
- "Visst, vill du ha något, Gabbe?" Fråga Anna och vände sig mot Gabriel.
- "Överasska mig" Sa han och log. Hon nicka och alla dom gick iväg och lämna mig och Gabriel ensamma. Jag mötte Gabriels blick. Vi log och fortsatt dansa.
- "Du skulle sett ditt ansikte när Yara nämnde Zayn!" Sa Gabriel och skratta.
- "Haha.. Roligt..." Sa jag stelt. Gabriel kolla konstigt på mig.
- "Något hänt?".
- "Nej då" Sa jag och log.
- "Du vet att jag har ändrats, jag finns att snacka med, och jag kommer lyssna den här gången" Sa Gabriel. Just då kände jag någon krocka i mig bakifrån så jag nästan tackla Gabriel men han fånga mig.
- "Oj förlåt" Sa personen och gick iväg. Jag-som fortfarande var tryckt mot Gabriels kropp-titta upp på han och han flina.
- "Sorry" Sa jag och skratta nervöst. Jag försökte tryckta mig bort från Gabriel men han höll mig kvar.
- "Gabriel vad f..." Sa jag men avbröt mig själv. Gabriel stirra rakt in i mina ögon, nästan utan att blinka. Han hade en känsla i sin blick. Det var något med den. Det var just den blicken Zayn bruka kolla på mig med. Jag kände hur en klump slog till i min mage. Antingen var det ångerst eller nervösitet... Jag kände hur mina händer börja bli svettiga och det börja pirra i min mage.
Åh nej jag var nervös. Varför var jag nervös? Det är bara Gabriel. Okej han har aldrig gett mig denna blicken förut men det här är första gången på ett år jag blir nervös eller "pirrig" för han.
Gabriel luta sig sakta ner samtidigt som hans blick gick ner till mina läppar. Jag lyfte upp mitt ansikte och slöt ögonen. Allting runt oss försvann. Musiken var nu som något buzz och jag och Gabriel var dom ända i rummet för mig. Ska jag faktist göra detta? Nu kände jag hans andedräckt på mina läppar. Jag ska verkligen göra detta. Nu gäller det. För första gången på ett år ska jag kyssa mitt ex, Gab...
- "Tjeeeena!!" Hörde jag Anna plötsligt ropa. Jag öppna ögonen och musiken kom tillbaks, samt människorna. Inom ett ögonblick tog jag ett steg bort från Gabriel innan Anna hann se vad vi nästan gjorde.
- "En frukt cocktail till dig och en backardi till dig" Sa Anna och gav oss våra drinkar.
- "Tack Anna, du är bäst!" Sa jag och tog emot drickan.
- "Tack sötis" Sa Gabriel och log. Gabriel bruka kalla Anna för sötis ibland så jag störde mig inte på det. Jag kolla på Gabriel och vi fick ögonkontakt. Vi båda pusta ut.

 


FÖÖÖÖÖRLÅT MEJ SÅ HEEEEEEEEEEMSKT MYCKET FÖR DÅLIG UPPDATERNING! Ni som följer mej på Twitter vet nog redan, men jag har inte haft internet hemma på tvä länge. Men nu har jag det.... Yay :D OCh jag har skrivit massa kapitel så jag lovar att uppdateringen blir bättre. 
Nästa kapitel kommer ut IDAG! Klockan 20.00! Så kom tillbaks då :D

Orsaken till att jag valde Mandi och Yara som skulle vara med i ett till kapitel var för att dom har varit rätt så trogna (jag vet att massa andra också är det). Men jag tyckte dom förtjäna det för dom ger så snälla komplimanger och stöd :)

Men annars, VAD TYCKTE NI?! Tro mej, ni vill INTE missa dom nästa kapitelna som kommer efter denna... It's gonna get crazy :) 

Tack så sjukt mkt för era kommentarer btw och att ni fortsätter att kolla in min blogg även när jag inte lagt ett kapitel på länge xD 

Kramar på er! -Cissi .xx


Postat av: Mandi

Tack för du valde mig <3 skit bra kapitel =) du är bäst <33

Date:2012-11-06 / Time:16:50:54
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: