I Want- Kapitel 54

Senaste:

- "What? So you're not friends with her anymore?".
- "Nope. I've had enough of her anyway. If she wants to be with her boyfriend then fine, but I'm not gonna be in her life if that what she wants".
- "Oh... Well, if you say so. She's living her own life".
- "Exactly... So what have you been up to today?".
- "Not much. We recorded some stuff for a radio station, did some interwievs and had rest of the day off".
- "Oh that's nice" Sa jag glatt. Vi prata på i några fler timmar tills jag var tvungen att lägga på. Men vi lova att vi båda skulle logga in på skype om en timme så vi kunde skypa.


 




3 månader senare (november).

Nikita's perspektiv:

Kan inte fatta att det redan har gått tre månader sens jag sist såg killarna! Men det har varit tre väldigt sega månader. Jag smsar med Zayn varje dag, och vi pratar i telefon minst varanan dag. Vi skypar minst två gånger i veckan. Så vi har behållt kontakten ganska bra. Men varje gång jag ser hans ansikte så blir jag gråtfärdig och ledsen för det är bara på en skärm och inte verklighet. Killarna har varit med i dom flesta skyparna. Men då var Anna också med mig.
Harry har jag inte alls hört av. Han var med en gång när vi skypa. Men han sa inte mycket. Jag fattar inte vad det är med han. Han lova att vi skulle hålla kontakten. Men nu mer känns det som att han undviker mig.
Vad jag vet så skypar Anna och Niall nästan varje kväll. Det är bara en fråga om när de faktiskt blir ihop. Men jag tror dom väntar med det.

Jag slet upp dörren till skolan. Höst, höst, höst. Löv överallt. Tråkigt grått regn väder hela tiden.
Jag såg Gabriel sitta vid trappan till övervåningen längre bort. Det var ovanligt tomt i skolan. Gabriel vinka dit mig. Jag log mot honom.

- "Wad up?" Sa Gabirel och ställde sig upp för att ge mig en kram. Gabirel hade uppfört sig ganska bra dom senaste månaderna. Han hade betett sig som en vän och inget mer.
- "Ello!" Sa jag och vi satte oss ner på trappan.
- "Vart är Anna?" Fråga han.
- "Hon kommer senare".
- "Aha. Men hörde du nyheterna föressten?".
- "Vilka nyheter?".
- "Vår engelska lärare var med i en olycka så resten av året kommer vi ha en ny engelska lärare, från London!" Sa Gabirel med spänning i rösten.
- "Va! Fan vad awesome" Sa jag glatt.
- "Ja, och det som är bättra är att i slutet av året kommer han välja en elev som får följa med tillbaks till London och studera där som en utbytes student".
- "OMG driver du?!".
- "Nej jag är helt seriös!".
- "Shit tänk om jag blir vald!" Sa jag glatt.
- "Men då betyder det att jag inte kommer vara med Anna" Sa jag sedan.
- "Ne jag vet... Men vi är 60 stycken i klassen... Det kan bli vem som helst" Sa Gabriel och log.
- "Aa du har rätt" Sa jag och log tillbaks.
- "Kom, vi börjar nu" Sa Gabriel och ställde sig upp.
- "Okej. Help me up?" Sa jag och räckte mina händer till han. Han skratta och tog tag i dom och drog upp mig. Sen gick vi in på lektion.

4 månader senare (December)

Redan December, shit. Snö överallt, tomtar överallt och alla har fått jul-sjukdommen. Julen är bara om en vecka. I vanliga fall älskar jag jul. Men det kändes bara ledsamt detta året. Förmodligen för alla andra i min familj redan hade planer. Min mamma hade fått ett jobb erbjudande i Stockholm, så hon skulle åka dit över julen och nyår. Min brorsa skulle spendera julen med sina vänner, dom skulle också bort till Stockholm och spendera julen där. Och min lillasyster skulle bort till Norge, hem till min morbror, hans fru och deras lilla bebis. Så jag blev ensam på julen och nyår. Ensam i det stora skräckinjagade huset. Det var i alla fall julpyntat så det inte var lika läskigt. Nu var det mer mysigt.
Men på nyår skulle det vara mycket roligare. Gamla vänner skulle komma och hälsa på.
Zayn och jag pratar inte lika mycket längre. Han säger att han inte har tid hela tiden och dom jobbar. Men ändå har Niall tid varje kväll. Aja, Zayn försöker väl inte lika mycket. Till och med Liam och jag pratar mer än Zayn och jag. Jag kanske bara behövde ge Zayn lite tid.

24 December.

Jag tog en tugga av min macka.
Nu är det jul igen och nu är det jul igen...
Nejmen gud. Tänk om vi skulle sjunga julsånger i skolan. Usch.
Jag sluka den sista biten av mackan och drack upp all te. Jag sprang upp på mitt rum och tog av mina mjukis byxor och linne och bytte om till vita shorts och en röd tshirt. Jag gick ner till vardagsrummet och såg en tomteluva ligga över soffans armstöd. Jag ryckte axlarna och tog på mig den.
Det är julafoton så varför inte?

- "Oj juste!" Utbrast jag. Louis fyller år idag! Jag drog upp min mobil. Ska jag tweeta han eller smsa? Båda. Hehe. Jag klicka min in på meddelande och skrev ett långt grattis sms. 21 år nu. Stor pojke. Jag log för mig själv. Sen skrev jag en tweet och gratta han. Jag slängde en blick på klockan. Den var 18.30. Jag har slösat hela dagen i mina mjukis byxor och bara suttit och inte gjort något. Jag behövde inte ens gå ut med min hund heller för hon är van vid att gå på toa i trädgården.
Jag kolla ner på min mobil som fortfarande var inne på Twitter. Zayn hade inte hört av sig idag. Jag gick in på Zayns twitter sida för att se om han åtminstonde twittrat något till mig. Och ja det hade han:

"@CissiDawson marry christmas honey. Hope you have a great day. Talk to you soon :) xxxx"

Jag log lite. Men var det allt? Inte 'jag saknar dig' eller något? Nehe. Jag favorit markera den och retweeta. Det får duga. Orkar inte skriva ett svar. Han KUNDE ju anstränga sig lite mer.
Jag sucka och satte mig på fönsterbrädan i vardagsrummet. Det hängde små lampor över hela fönstret. Jag luta mitt huvud mot fönstret. Härifrån kunde jag se hela vår tomt och baksidan av vårat hus. Det fanns några andra hus jag kunde se härifrån. Allt var så mörkt ute. Mörkt, stilla och tyst.
Silent night... Holy night...
Ne nu måste jag sluta sjunga julsånger. Jag suckade och blunda. Plötsligt hörde jag knackningar från ytte dörren. Jag sträckte på mig och satt helt stilla. Hade någon verkligen knackat eller inbilla jag mig? Tänk och jag blivit galen nu. Det är inte omöjligt att bli knäpp när man är ensam på julen. Någon knacka igen. Jag reste mig upp samtidigt som jag hörde min hund komma springande. Jag gick fram till dörren och titta på min hund som vifta sin svans och vänta på att jag skulle öppna dörren.

- "Sitt" Sa jag och hon satte sig ner.
- "Duktig" Sa jag och log. Jag tryckte ner handtaget och öppna dörren. Jag blev mött av chock följt av nervösitet.
- "Vad gör du här?" Fråga jag förvånat.
- "Tjenare på dig med" Sa Gabriel och flina.
- "Gabriel" Sa jag seriöst.
- "Jaja förlåt. Men Anna sa att du skulle vara ensam på julen så jag tänkte hälsa på och se hur du mår" Flina Gabriel och steg in. Cissi börja flämta och hoppa runt Gabriel. Gabriel skratta och klappa henne.
- "Hur kommer du ens ihåg vart jag bor?" Fråga jag och höjde ena ögonbrynet.
- "Jag har bra minne lilla du". Jag stängde dörren och vi gick in till vardagsrummet och slog oss ner på den stora soffan. Cissi hoppa upp till Gabriels famn.
- "Någon här gillar mig i alla fall" Sa Gabriel och log snett.
- "Ha-ha. Men sens när pratar du med Anna?".
- "Sens... Alltid?" Sa Gabriel och höjde ena ögonbrynet.
- "Jaha. Men jag mår bra... Så är det något mer du ville?".
- "Sluta stöta bort mig".
- "Jag stöter inte bort dig?".
- "Jo, du verkar vara blyg" Flina han. Jag stirra på han och höjde ena ögonbrynet. Han skratta fånigt och räckte ut tungan.
- "Oh shut up" Sa jag och slog han på armen.
- "Du behöver inte förneka det". Innan jag han öppna min mun så fortsatte han.
- "MEEEN! Eftersom det är julafton hämta jag med mig en present till sig" Sa Gabriel och log stort. Han tog ut ett litet paket ur sin koftas ficka och slängde den på mig. Wtf? Present? But why? Ännu en gång... Säg det högt, Nikita.
- "Men varför?" Fråga jag chockat.
- "För det är jul? Sa inte jag nyss det?" Sa Gabriel och log snett. Jag log försiktigt mot han. Åh nej. Nu börjar jag få skuldkänslor. Jag har varit så taskig mot han men ändå kom han för att se hur jag mår, och han kom med en present. Jag har ju ingenting till honom heller...
- "Men Gabriel, jag har inget till dig".
- "Det gör inget" Sa Gabriel glatt. "Öppna den nu". Jag skratta tyst och börja öppna det lilla paketet. När jag lagt bort den lilla kartongen var saken inrullad i tunn papper. Det kändes som ett halsband. Jag slet bort pappret. Japp, ett halsband. Jag höll upp den och häpna. Från kedjan hängde en liten svart/guldig metall kamera, och i linsen satt det en liten diamant. Mitt leénde växte ända till öronen. Gud så fin! Den passa mig perfekt. Gabriel vet verkligen vad jag gillar, och det chockar mig stort. Jag såg i ögonvrån att han flina som en idiot.
- "Gillar du det? Fråga han och log.
- "Skojar du?! Jag älskar det! Tack så jävla mycket Gabriel du är för... Kan inte beskriva dig alltså" Sa jag och slängde mig i Gabriels armar. Han skratta högt och krama mig tillbaks.
- "Vad bra! Ta på dig den". Jag fnissa och gjorde som han sa. Den va så fin.
- "Tack så mycket Gabriel. Det är en av dom finaste presenterna jag fått" Sa jag och log.
- "Varsågod, så du kan sluta vara så kall nu". Jag skratta.
- "Ja. Men du behövde verkligen inte".
- "Jag ville. Det är jul så varför inte" Sa Gabriel och ryckte på axlarna. Jag titta på han en stund.
- "Asså, du slutar aldrig att chocka mig" Sa jag.
- Jag tar det som en komplimang". Jag log och titta ner på mitt halsband.
- "Föressten" Sa Gabriel och jag vände mitt huvud mot honom. "En annan orsak till att jag är här är för att jag ville fråga dig om en sak".
- "Jaha, vadå?".
- "Jag vill att du följer med mig till Göteborgs årliga Julfest". Jag höjde ena ögonbrynet.
- "Är du dum? Jag går aldrig på såna fester" Sa jag.
- "Men tyst, det gör du visst. Alla är där. Anna, Darmin, Cassidy, Aisha och massa andra" Sa Gabriel glatt. Jag kolla på han med en 'bitch please' blick.
- "Come ooooooon" Sa Gabriel. "Du fick faktist en present". Gabriel la armarna i kors. Jag flina åt han. Barnunge.
- "Fine" Sa jag och skratta.


Jag vet att uppdateringen ska vi inte ens prata om. Jag vet att den har sugit och ni hat all rätt att bli sur på mig för att det tog sån tid. Jag menar, om jag läste min novell skulle jag vilja ha ett kapitel varje dag. Så spännande ;) (Haha skojar. Så stort ego har jag inte)


Vad tycker ni om kapitlet? Jag tänkte göra den längre men då var ni tvugna att vänta några fler dagar.. Men nu är det här i alla fall. Kommentera! xx

Btw, Olly Murs biljetter släptes i fredags. Vilka köpte? Ni kan gärna säga om ni köpte för jag och min bästa vän ska gå på hans konsert nästa år i Stockholm. :).


Postat av: Aea

ÄNTLIGEN!

Date:2012-09-20 / Time:18:00:47
Postat av: :D

SÅ OTROLIGT BRA !!! MERAAA :D

Date:2012-09-20 / Time:22:13:33
Postat av: Anonym

Gud vad jag längtat!! Så bra! Undrar varför Zayn hör av sig så dåligt.. Hm.. Och undrar hur allt kommer bli med Harry osv haha. Så spännande xd

Date:2012-09-21 / Time:08:26:53
Postat av: Erika

Såååååå jävla braaa!!!!!!!!!

Date:2012-09-22 / Time:21:57:22
Postat av: Ebba

Åh jag som har väntat, äntligen, så bra!

Date:2012-09-23 / Time:00:20:48
Postat av: Anonym

mermermer

Date:2012-09-23 / Time:17:15:20
Postat av: Namam the baaaws

känner för att sjunga julsånger....ALL I WANT FOR CRISTMAAAAAAS IS ONE MORE CHAAPTER! och billjetter till Olly Murs....ANYWAAYS BÄSTA KAPITLET!!! <3

Date:2012-09-29 / Time:11:34:51
Postat av: Ebba

MEERA!

Date:2012-09-30 / Time:14:45:04
Postat av: Anonym

vad händer? meeer :D

Date:2012-10-01 / Time:08:20:22
Postat av: Ebba

Meeeeeer!

Date:2012-10-01 / Time:21:45:32
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: