I Want- Kapitel 65

Senaste:

Vi satt i ungefär en timme och bara snacka. Alla skratta, speciellt Niko. Hon måste vart så himla glad. Vi skratta, åt godis, busa lite, skratta lite till och hade kul. Nästan som det bruka vara. Nästan. Bara att Anna inte var här och det var fortfarande spänt mellan mig och Zayn.
Sen var vi tvugna att gå. Tiden var slut. Men vi bestämmde att vi skulle träffas så fort killarna var lediga igen, det var om några dagar. Dom skulle resa runt till olika städer i England och göra konserter och några radio shower. Som en mini turné. Sen kan dom äntligen njuta av sommaren. Förhoppningvis med mig och Anna.


 



En vecka senare:

Anna's perspekiv: 

Jag reste mig segt ut ur sängen. Klockan var 8:30. Orsaken till att jag vakna tidigt är för att vi måste gå till jobbet. Vi har varit anställda och jobbat där i 5 dagar nu. Eftersom det är helg så öppnar caféet klockan 11, och vi måste vara där en timme innan det öppnar.
Jag gick in till toan och sköljde av mitt ansikte och borsta tänderna. Jag sminka mig snabbt. Jag platta mitt hår lite och satte upp det i en toffs. Herregud hur länge ska jag ha lila hår egentligen? Jag tror att jag ska färga det idag. Efter jobbet. Men vilket färg...? Jag får väl fråga runt. Jag gick ut ur mitt rum och gick in till köket. Som vanligt blev jag klar före Nikita.

- "Nikita skynda dig!" Ropa jag så det hördes i hela huset. Jag gick fram till stereon som låg i vardagsrummet under teven.
- "Snart klar!" Ropa hon tillbaks. Jag satte på stereon på radio och den första låten som kom på var "Wings" av Little Mix. Jag hoppa till och börja stressat trycka på massa knappar för att försöka få tyst på stereon. När jag äntligen bytt till CD så andades jag ut.
Perrie är ju i Little Mix och jag tror inte Nikita vill bli påmind av henne just nu. Även fast hon sagt att hon gillar Little Mix och Perrie så är det ändå ingen bra start på dagen.
- "Varför stängde du av?" Hörde jag plötsligt Nikita säga från vardagsrums öppningen. Jag hoppa till lite.
- "Eh, tröttnat på den låten" Sa jag tyst. Jag track på Play och "Chasing The Sun" av The Wanted började spelas. Jag gick in i det öppna köket och hämta ut en protein dricka och en färdiglagad kyckling macka. Jag satte mig ner och börja äta. Nikita hade halva sitt hår uppsatt, men luggen var ute. Sen sitt vanliga cat-eye smink och plattat hår.
- "Asså... Jag har sagt att jag inte har något emot Perrie eller Little Mix" Sa hon och satte sig ner med en energi dricka och äppelpaj från igår.
- "Jaja" Sa jag jag drack en klunk. "Men gud vad nyttig du va då" Sa jag sedan. Nikita kolla ner på sin "frukost" och sedan på min.
- "VA' ska dö gö'?" Sa hon med rysk accent. Jag skratta lite och höjde ena ögonbrynet.
- "Okej men om du får diabetes så ska du veta att jag varna dig".
Jag tog fram mobilen och gick in på Twitter. Det verka som att Nikita gjorde samma sak. Jag gick ut från Twitter och gick istället in på Keek. Jag börja filma utan att Nikita märkte.
- "Hey guys! So it's morning and Nikita and I are just eating breakfast. But, look at what I'm eating and what Nikita is eating" Sa jag och vände kameran och filma vår frukost.
- "Woah hey?" Sa Nikita förvirrat. Jag filma henne.
- "I'm eating a healthy sandwich and a protien drink while you're eating applepie and an energy drink. Anything to say?" Sa jag. Nikita satt tyst några sekunder.
- "No" Sa hon sedan tyst och titta ner. Jag filma mig själv.
- "Anna-1, Nikita-0. Join Annas army! Bye!" Sa jag och keeken slutades.
Jag skratta ondskefullt. Jag och Nikita hade ungefär 200 000 följare var på Keek så vi hade ett såkallat "Keek war". Så vi vill att våra följare ska komma till våra 'Armys'. Orsaken till att vi hade så många följare btw var för att vi hade en YouTube kanal som hette "Niias", där bruka vi ladda upp massa roliga videor av oss när vi till exempel skämmer ut oss själva. Men vi har tagit en paus från det nu för vi hinner knappt nu när vi precis flyttat till London och börjat jobba.
- "Känner du dig hotad än?" Fråga jag och la min talldrick i diskmaskinen.
- "Absolut inte, min armé bara växer och växer" Sa hon åt tog en tugga från sin paj.
- "Det gör min med så va inte så säker!" Sa jag och gick in på mitt rum. Nikita ropa något efter mig men jag hörde inte.
Jag gick in i min walk in closet och tog fram lila jeans shorts och ett rosa löst linne. Jag gick sedan fram till min smink byrå och spraya på deo och parfym. Jag satte på några mellanstora runda silver örhängen och ett armband som hade två kramande fåglar på sig. Jag hade fått det av ett fan när vi var i Sverige.
Jag titta på klockan som var 9.45. Vi har en kvart på oss. Jag gick till hallen och tog på mig mina supras och tog min väska. En jacka behövdes inte.
- "Kan du jalla dig Nikita!" Ropa jag.
- "Chilla!" Ropa hon och kom till hallen och tog på sig sina ljusblåa converse. Hon hade bytt om till vita jeans shorts och en jeans-aktig väst som var knuten precis över magen. Och hade på sig ett långt halsband med London bussen på och några hängande silvriga örhängen. Jag vände mig om till den stora vägg-spegeln som var mitt emot där vi hängde våra jackor och satte på mitt mörkrosa läppstift. Nikita la också på sitt men hennes var rött/mörkrosa.
Vi gick ut och låste dörren.
Man kan säga att vi bodde i stan. Så allt var ganska nära om man gick med fots. Cafeét var bara tio minuter bort.

Halva dagen har redan gått och klockan slog precis tre. Bara två timmar kvar. Idag var en ganska normal dag, hyfsat mycket folk. Inte för lite folk och inte för hektiskt, med tanke på att det är ett väldigt populärt café.
Jag stog vid kassan just nu och Nikita var servitös. På början av dagen står hon vid kassan och jag vid disken, sen är jag vid kassan och hon servitös, och snart ska jag vara servitös och hon ska vara vid disken.
Jag kände något i min ficka vibrera och insåg på direkten att det var min mobil. Vi fick inte ha mobilen uppe så jag sa att jag skulle till toan och smög bort dit. Jag tog upp min mobil ur mina arbets kläder och såg att jag fått ett sms. Det var från Niall. Jag kände ett leénde formas på mina läppar medans jag öppna det. Jag hade skaffat engelskt kort nu så behöver inte snacka på viber. Eller jo, men bara med dom i sverige. Jag läste tyst smset.

"Hey babe, what are you doin? Still at work? Xx".
Jag knappa ett svar.
"Helllooo love, yes I'm at work :/ What about you? Xx".
Efter bara några sekunder fick jag ett svar tillbaks. Snabbare än vanligt faktiskt.
"I have the day off, remember? But anyway, me, Liam and Harry are bored, so we figured we could come and visit you? Or what do you recon? x".
Jag bet mig i läppen. Var det verkligen en bra idé? Halva One Direction komma hit?
"Are you sure thats a good idea? We could just meet you afterwards? x".
"But I wanna meet you now... And well... I'm kinda hungry. Besides, we'll surprise Nikita x".
Jag skratta åt hans svar.
"Silly you! But Niall haven't you noticed the tencion between Nikita and Harry?".
Jag bet mit i underläppen. Precis när jag kände min mobil vibrera så kände jag plötsligt en kall hand på min axel. Jag hoppa till lite och gav ifrån mig ett tyst skrik.
- "OMG!" Ropa Nikita som tydligen också blev skrämd av mig.
- "Omg på dig själv!" Sa jag och andades ut. "Vad är det?".
- "Vad gör du?" Fråga hon och lyfte ena ögonbrynet.
- "Erm... Niall" Va det ända jag sa och visa mobilen.
- "Aha... Men vi har byte nu så du får servera, här du kan få mitt förkläde" Sa hon och räckte ut sitt förkläde till mig. "Och skynda så Wendy inte ser dig" Sa hon sedan och sprang ut.
Wendy är vår chef. Hon är SUPERsnäll. Eller ja, när hon inte är i caféet. När det är jobbdags så är vi bara kollegor, säger hon.
Jag suckade tyst och kolla ner på min mobil.

"I have, I'm not that blind.. But they can't just avoide eachother all the time? So what do you say? xx".
Jag fundera lite. Åh vad är det värsta som kan hända?
"Alright, you're right. The cafeteria is called Aurae, not sure what the street is called though. But I gotta go now xx".
Vi fick nyligen reda på att 'aurae' betyder himmel på latin. Ganska coolt. Jag fick ett svar tillbaks och log lär jag läate det.
"Oh I think I know where it is! Okay I don't wanna get you fired now so off you go ;) See you in a bit xx".
Leéndet på mina läppar ville inte gå av. Jag skratta lite och stoppa ner mobilen i fickan. Han är så galen. Och jag älskar han för det.
Jag satte på mig förklädet och börja jobba.

Jag kolla på klockan. Halv fem... En halv timme kvar. Jag pusta ut lite och tog bort disk från ett bord. Det var ungefär 6 talldrickar och glas, och dum som jag är så försökte ta allt på en gång. Jag hade lagt allt på en stor bricka och nu var det bara att försöka gå in till disken utan att något ramlar. Det gick bra halvvägs, men när jag börja nå kassan så tappa jag balansen. Mitt hjärta börja slå snabbare. Ramla inte nu Anna! Jag börja snubbla men kom äntligen fram till kassan så jag la brickan på bänken. Jag andades ut i lättnad. Jag tog upp ett glas för att lägga den på kassan. Jag la alla glas där. Just när jag skulle ta det sista glaset hörde jag skratt bakom mig.
- "Guess who" Hörde jag en väldigt bekant röst säga medans han skratta och la sina händer på mina ögon. Jag blev så chockad av den plötsliga berörningen så mitt grepp om glaset lättna och en sekund senare hörde man ett högt sprack och tusen glasbitar låg på marken. Det blev helt tyst och exakt allas blickar vändes mot mig. Jag log nervöst. Som tur var att det bara var typ fyra personer som var här. Om man inte ränkar med Niall, Harry och Liam som precis stigit in.
- "Niall don't do that again!" Sa jag förvånat och vände mig om. Innan jag ens hann se Nialls vackra ögon så kände jag hans mjuka läppar mot mina. Jag log och kysste han tillbaks. Vi drogs iväg och jag mötte hans glittrande blåa ögon.
- "I'm sorry if I scared you" Viska han så jag rös.
- "It's okay" Sa jag och log.
- "Oh get a room please" Sa en tjej som jobba här, Mia. Jag vände mig om och när hon såg Niall och dom andra så ändrades hennes ansikts uttryck totallt.
- "Sorry... But um, Mia, this is my boyfriend" Sa jag och kände Niall dra mig närmare honom. Åh det var så himla skönt att kalla honom för min pojkvän... Min... My.... MY PRECIOUS! Nej men gud.
- "Oh so this is the boy you've been secretly texing instead of actually going to the restroom" Sa Mia och blinka mot mig. Jag kolla förvånat på henne.
- "How.." Var det det ända jag hann säga.
- "I'm not stupid" Sa hon och log.
- "Oh... Well thanks for not telling Wendy. Anyway, Niall this is Mia. And Mia these boys over here is Liam and.." Sa jag men blev ännu en gång avbruten.
- "Harry. I know" Sa Mia.
- "Oh are you a fan?" Fråga Liam.
- "Well... Sorta... But Anna hurry up and clean this up before Wendy sees it. Meanwhile I can take their orders" Sa Mia och log.
- "Sure" Sa jag. Jag tog snabbt brickan med talldrickarna och la dom vid disken. Sen gick jag ut och hämta glasen. Jag la dom bredvid talldrickarna och fick syn på Nikita.
- "Niktia kom ut sen, vi har fått speciella gäster" Sa jag.
- "Va?" Sa hon förvirrat men jag gick ut så hann inte svara. Jag tog snabbt bort alla glasbitar på golvet.
Killarna satt på ett bord i hörnet, men nära kassan. Jag gick fram till Mia.
- "Hey Mia can you cover for me a few minutes?" Fråga jag och gjorde ett tappert försök till puppy eyes. Hon skratta.
- "Yeah sure. But you owe me one". Jag log.
- "Thanks!". Jag gick fram till killarna och Niall klappa på soffan bredvid sig. Jag fnissa och satte mig där. Niall la sin arm på mina axlar och det bubbla i min mage.
- ''Love your shoes'' Sa Niall och knuffa mig lätt på axeln. 
- ''Thanks'' Sa jag och fnissa

- "Where's Nikita?" Fråga Liam.
- "She's in the back with the dishes, but I told her to come out" Svara jag. Dom nicka.
- "So how's things been going?" Fråga Harry.
- "Pretty good. Love the job, and you guys have to see our flat!" Sa jag med ett stort leénde fastklistrat på mina läppar.
- "Same goes for you" Sa Niall.
- "Oh yeah, I haven't seen your flat either" Sa jag.
- "Well maybe we can come over to your place today?" Föreslog Liam.
- "Yeah sure! We get off any minute now" Sa jag. När kommer Nikita ut egentligen?

Nikita's perspektiv:

- "Thanks Joseph, I owe you one" Sa jag och log.
- "No problem". Jag hade övertalat Joseph, en kille som jobbar här, att ta min plats i disken medans jag gick ut en stund. Asså ut till själva caféet. Vad mena Anna ens? Speciella gäster? Kanske någon av våra chefer? Eller någon känd? Eller någon i vår familj?! Ne tror inte det. Kanske... Niall? Förmodligen... Men han har väl jobb? Och hon sa gäster. Niall och... Josh?. Aja så länge det inte är Zayn eller Harry.
Jag kom ut och märkte att caféet nästan va tomt. Makes sense för vi stänger snart. Jag kände genast igen rösterna av Anna, Liam och Niall. Yes! Bara dom... Jag log mot Mia medans jag gick förbi henne och såg tillslut Anna och dom. Liam luta sig framåt och bredvid han mot väggen visa sig ingen annan än Harry. Ah. Great.
- "Hey guys!" Sa jag glatt. Liam var den första som reagera, han ställde sig upp och gav mig en stor kram.
- "Well hello! Long time no see" Sa han medans vi drog ifrån. Jag skratta och vi satte oss ner. Liam in först såklart och jag efter han. Jag gav Niall en 'sup' nickningen och han gjorde samma sak.
- "Hey Harry" Sa jag och log lätt mot honom.
- "Hello" Sa han med sin brittiska accent.
- "So Nikita we thougt that after work they come to our place. You know, to see our new flat" Sa Anna.
- "Erm... Okay... Sounds great..".
- "You know what? I'll be right back, where's the restroom?" Fråga Liam och jag ställde mig upp för att han skulle kunna gå förbi.
- "Right there" Sa Anna och peka på vägen dit. Liam nicka och gick iväg. Jag satte mig sakta ner bredvid Harry. Jag såg Anna och Niall dela en blick.
- "Soo guys... Where's Louis?" Fråga jag.
- "Oh I think he's with Eleanor" Sa Niall.
- "Oh, so is this like your day off?".
- "Yeah" Svara Niall.
- "Sweet, is it just today or...?".
- "No, we have tomorrow off too" Sa Harry. Jag vände mitt huvud mot honom.
- "Nice" Sa jag.
- "How about we do something tomorrow too?" Fråga Niall.
- "Yeah sure! But wont it be hard?" Fråga Anna.
- "Um.. Why?" Fråga Niall och gav Anna en menande blick. Hon gav honom en blick.
- "Because of... The fangirls... You know" Sa Anna tveksamt.
- "Oh... Who cares it'll be fine.." Sa Niall. Jag kolla konstigt på dom. Dom beter sig konstigt...
- "Is it just me... Or are they acting strange?" Hörde jag plötslogt Harry viska intill mitt öra. Jag fick en snabb rysning.
- "No, they're definantly acting strange" Viska jag oberört tillbaks. Anna och Niall mumbla på om massa saker.
Helt från ingenstans kände jag något röra mitt ben under bordet. Jag fick panik i nån sekund tills jag insåg att det bara var Harrys fot. Vänta lite.... Jag kolla på Harry som log snett. Tåflörtar han med mig? Wtf? Vart kom det ifrån?
Nej då... Han... Beter sig väl bara konstigt han också...
Liam kom tillbaks och han satte sig bredvid mig. Jag kände Harry typ knuffa mitt ben under bordet. Jag kolla förvirrat på han. Liam, Niall och Anna hade redan börjat en konversation om någonting. Jag log och låtsades som att jag lyssna. Jag vände mitt huvud mot Harry.
- "Harry, what are you doing?" Viska jag.
- "I have no idea what you are talking about".
- "Seriously stop..".
- "Why?".
- "What do you mean why? Because... I don't know. It's wrong".
- "What's wrong?". Jag vände mig helt så jag hade ögonkontakt med honom.
- "You and me" Sa jag.
- "But why? Don't you like me? Is it because of Zayn?".
- "Harry listen to yourself. Do you even like me?".
- "I don't know... I know I like you more then a friend".
- "But we can't".
- "Why?". Jag sucka.
- "Okay you wanna know why?" Sa jag högt. Liam, Niall och Anna stanna upp och kolla på oss.
- "Please! Tell me!" Sa Harry minst lika högt och våran ögonkontakt var fast. Tystnad...
- "What's going on?" Fråga Liam. Jag bröt ögonkontakten med Harry och kolla på bordet.
- "Nothing" Sa jag. Harry sa inget. Liam och dom andra fortsatt med sin konversation.
- "Listen" Viska Harry. Jag rörde mig inte. Inte ens för att kolla på honom.
- "I really don't wanna end up like you and Zayn with you. You two bearly look at eachother anymore" Viska Harry. Jag satt still en stund med vände mig sedan om och kolla rakt in i Harrys vårgröna ögon.
- "Trust me, I don't even wanna be like this with Zayn, so I really don't wanna be like that with you either..." Viska jag.
- "I'm sorry for... Well... You know. But you should talk to Zayn. I know it pains you both when you treat eachother like this". Jag rös lite. Tanken att prata med Zayn var verkligen frestande. Jag ville inte vara ovän med Zayn mer. Ja, jag är fortfarande lite sur. Jag menar han var otrogen för guds skull. Men det här har hållt på för länge. Och för att vara ärlig så saknar jag han. Hans snälla leénde, hans söta sätt att flörta, men mest saknar jag att vara i hans armar.
- "To be honest I kinda miss him" Sa jag tyst.
- "I know" Sa Harry. Jag kolla undrande på honom.
- "I can se it your eyes girl, yeah everytime you look at him" Sjöng Harry randomly. Jag skratta. "And the same with him, anyone can tell that he misses you". Det kändes som att någon omfamna mitt hjärta med värme. Zayn saknar mig! Aw!
- "So.. What do I do?" Fråga jag.
- "Nothing. I'll ring him and tell him to come over to your place so you can talk there" Sa Harry. Åh Harry jag kan kyssa dig! Jag trodde han hade ändrats men han är fortfarande lika omtänksam som han alltid varit.
- "Harry your the best! I would hug you but I'd look weird. You know, hugging you out of nowhere" Sa jag och log. Harry bara skratta.
- "Alright guys, work's over! We'll see you all tomorrow!" Hörde jag plötsligt Wendy säga från kassan. Hon titta hitåt.
- "Come on girls, change clothes" Sa hon.
- "Okay" Sa vi i kör. Alla ställde sig upp och jag märkte att vi var dom ända kvar.
- "Wait for us outside we'll be there in five" Sa Anna.
- "Sure babe" Sa Niall och gav Anna en snabb puss på munnen. Jag och Anna gick till personalrummet medans killarna gick ut. Vi gick till omklädnings rummen och bytte snabbt om. Sen gick vi bakvägen ut. I vanliga fall skulle vi stanna och städa bort allt men Mia och Wendy skulle fixa det för oss sa dom. Jag älskar verkligen det här stället.


Hej! Så förlåt för den långa väntan på nytt kapitel men allt är lite messed upp med skolan och så nu... Men I'm trying :)

Hoppas ni gillar kapitlet! Och tack ännu en gång för era kommentarer! Bästa ni! ♥


Postat av: Nam Nam <3

HAHAHHA DOG NÄR DU BA: MY PRECIOUS men gud....
ASSÅ DU ÄR FÖR BRA HAHAHA. älskar att ni använder blatte språk också. JALLA PÅ DIG BREEEE. Älskar dina och Annas videos hahah ni har för tråkigt asså. skriver bara Random saker just nu...EEEEYYYY PANTA MERA

Svar: HAHAHA yoolo xD Like random som du haha love ya sistah x
1DNovellNy

Date:2013-02-01 / Time:19:11:19
Postat av: Mandi

Du är seriöst bäst <3 extremt bra kapitel! längtar tills nästa!! <3

Svar: Tack! :D <3
1DNovellNy

Date:2013-02-04 / Time:20:46:22
Postat av: Linne

skit bra kapitel! bra jobbat tjejen <3 men kan inte någon av läsarna bli ihop med Harry??

Svar: Tack! Hmm... Kanske... Vi får se ;) <3
1DNovellNy

Date:2013-02-04 / Time:20:48:00
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: