I Want- Kapitel 43

Senaste:

- "Jag skulle låtit han vara" Sa Tess. Jag och Anna kolla på henne med ett seriöst ansikte.
- "Driver hon?" Fråga jag och vände mig mot Anna. Jag och Anna titta på Tess och börja skratta.
- "Jag är allvarlig!" Gnällde Tess.
- "Jaja" Sa vi sarkastiskt och himla med ögonen.
- "Jag skulle i alla fall inte stoppat upp en glass i Justin Biebers ansikte" Sa Tess och det fick oss bara att skratta ännu mer. Jag såg att folket som satt på bänkarna längre bort gav oss blickar, men jag ignonera det.
- "Sluta skratta" Sa Tess och ställde sig upp. "Kom vi går tillbaks till hotellet" Sa hon sedan. Jag tog upp min mobil och kolla på klockan. Den var halv tre.
- "Visst" Sa jag och Anna i mun på varandra och ställde oss up. Vi tog en taxi som körde oss tillbaks till hotellet.





Bild 1: Nikitas klänning. Bild 2: Annas klänning.

Jag sprang till badrummet och sköljde av mitt smink på direkten. Jag satte mig ner på golvet bredvid Anna och börja med smink rutinen. Först satte jag upp håret. Sen på med foundation, puder, eyeliner och allt det där. Jag sminka mig smokey eyes idag, det skulle matcha klänningen. Anna hade satsat på lite lättare och ljusare smink. Hon hade glitter eyeliner och lite ögonskugga och mascara.
Efter den långa prossesen med smink sprang jag till min väska och drog ut platt tången. Strax efter mig kom Anna och hämta hennes locktång. Lite ironiskt, hon har platt hår och ska locka det, medans jag har lockigt hår och ska platta det. Tess bara låg i sängen och titta på oss medans vi sprang runt och fixa oss.
När jag plattat klart spreja jag med en sprej som gjorde så håret inte blev slitet. Sen tog jag upp hår sprejen och Anna tog ett steg bak. Jag är galen med hårsprej. Och kan inte sikta så bra. Men det blir oftast bra och inte så överdrivet. Jag börja spreja mitt hår så det fick mer volym. Som tur så fick jag inget i ögat. Det hade hänt en gång förut, jobbigt. När jag var klar slängde jag min hårsprej till Anna som också börja spreja som aldrig förr. Jag checka över min checklista som jag skapat i mitt eget huvud. Smink, check. Håret, check. Klänning, inte check. Nu var det bara kläderna kvar.
Jag gick till påsen där min klänning var i och drog ut den. Den var svart och sluta lite under rumpan. Den hade inga axlar men var typ vikt över så den hade låga axlar. Jag tog snabbt på mig den och sen gick jag till min reseväska. Jag tog ut ett par svarta långa strumpor som gick till över knäna. Med dom här skulle jag ha högklackade svarta boots som gick till under knät.
Jag gick till Anna och såg att hon redan var påklädd. Hon hade på sig en kort svart klänning som var mönstrad, utan armar. Runt midjan hade hon ett vitt tunt bälte, och en leopard mönstrad plånbok-väska. Hon hade matchande svarta höga klack skor. Hon hade också lagt ett fotarmband runt sin högra fot.
Jag snegla mot klockan. Den var tjugo i åtta. Niall skulle komma för att hämta Anna om tjugo minuter. Jag tog Annas hand och drog med henne till min reseväska. Hon kolla undrande på mig.

- "Ett, deoderant" Sa jag och peka på Annas väska. Hon skratta och gjorde sin grej.
- "Två, parfym" Sa jag och spreja mig själv med min parfym. Anna tog upp sin och gjorde samma sak. Vi hade samma parfym, det var Justin Biebers 'girlfriend'. Den lukta så himla gott, det här var min andra flaska.
- "Och tre, halstablett" Sa jag och tog en av mina halstabletter, sen gav jag burken till Anna. Hon tog en snabbt och gav den tillbaks.
- "Tack, du är bäst" Sa hon och log. Jag log som svars.
- "Och nu, väntar vi" Sa Anna och satte sig på sängen bredvid Tess. Jag satte mig på fotöljen som var bredvid sängen. Jag titta på Anna och såg att hon skaka på foten och bet sina naglar.
- "Anna!" Sa jag och hon titta upp.
- "Naglarna". Hon drog på direkten bort naglarna från munnen. Jag titta på Tess och såg att hon pilla med mobilen.
- "Vad ska du göra medans vi är borta?" Fråga jag och Tess titta upp från sin mobil.
- "Ehhm... Typ, sitta vid datan" Sa hon.
- "Kan inte du och Harry göra något?" Fråga Anna.
- "Ja, eller hur" Instämde jag.
- "Jag vet inte. Han har inte hört av sig" Sa hon och lyfte på axlarna.
- "Jag kan smsa Zayn och säga till han att Harry ska komma hit, om du vill? Så du inte blir ensam" Sa jag.
- "Ne, det är lugnt".
- "Men vi vill inte att du ska vara ensam" Sa Anna och strök Tess över ryggen.
- "Men det gör inget! Ni två kan ha kul" Sa Tess och log.
- "Är du säker?" Fråga Anna.
- "Ja!".
- "Lyssna, jag lovar att imorgon gör vi något tillsammans" Sa jag. Tess gav mitt ett leénde och jag log tillbaks. Just i den sekunden knacka det på dörren. Jag titta spänt på Anna och hennes ögon var uppspärrade.
- "Kan inte du öppna?" Viska Anna.
- "Det är ju din dejt?" Viska jag tillbaks.
- "Jo men det blir coolare om du typ ropar på mig så kommer jag in i rummet och är värsta cool" Sa Anna med uppspärrade ögon. Jag skratta och himlade med ögonen.
- "Okej". Jag reste mig upp och halv sprang till dörren. Jag tryckte ner handtaget och Nialls ögon mötte mina. Han log nervöst.
- "Hi Niall! Anna is just getting ready" Sa jag och skratta tyst och gav Niall en kram.
- "Oh okay" Sa han och klia sig bakom huvudet. Sen kolla han på mig.
- "Oh yeah, and you're going out with Zayn" Sa Niall och flina. Jag skratta och rodna.
- "Well.. Yeah".
- "Just don't lose control" Sa Niall och skratta.
- "Oh shut up Niall. You're probably gonna flirt with Anna so much that you'll be able to see it from miles away". Niall bara skratta. Jag suckade och fnissa tyst.
- "Anna are you ready? Niall is here" Ropa jag in till hotell rummet.
- "Coming!" Ropa Anna tillbaks med ljus röst. Jag skratta och strax efter kom hon fram. Nialls haka försvann ner till marken och jag såg hur Anna rodnade. Niall harkla sig.
- "Hi Anna" Sa han.
- "Hi Niall" Sa Anna tyst. Sen var det tyst en stund medans jag stog i mellan dom.
- "Well you two kids have fun!" Ropa jag efter en stund och drog ut Anna till Niall. Dom skratta nervöst och kramades. Jag skratta tyst och stängde dörren, men innan hörde jag Niall säga:
- "You look amazing". Sen Annas fnissande. Jag skratta och gick tillbaks till Tess som fortfarande pilla med sin mobil. Om en timme skulle Zayn vara här... Vad ska man göra i en timme? Herregud. Om en timme! Jag börja bli mer och mer nervös medans minuterna flög förbi.
- "Va inte nervös" Sa Tess plötsligt. Jag kolla undrande på henne.
- "Jag ska på dejt med Zayn Malik. Hur kan jag inte vara nervös?".
- "För att du ska på dejt med Zayn Malik. Du borde vara glad och hyper!" . Jag tänkte efter. Hon hade rätt. Varför ska jag vara nervös när jag kunde vara uppspelt?
- "Du har rätt... Tack" Sa jag och log. Jag fick ett leénde tillbaks. Minuterna gick och jag bara vänta och vänta. Jag passa på att äta två äpplen. Egentligen så vet jag ju inte vart vi ska, men om vi skulle på middag så skulle det ju vara bra om jag fått något i mig innan. Jag slängde äppel skrutten i papperskorgen och tog en halstablett samt tuggummi. Jag titta på klockan på min mobil, den var fem i nio. Fem minuter... Jag börja gå fram och tillbaks och andades tungt.
- "Ta det lugnt, du kommer ha jätte kul" Sa Tess. Jag log mot henne.
- "Jag vet". Jag gick fram till spegeln i badrummet och la på lite läppglans på mina läppar. Jordgubbs smak hela vägen! Jag gick ut ur badrummet och drog fingrarna genom håret. När som helst nu... Jag gick tillbaks in till badrummet och kolla på mig själv i spegeln. Allt var checkat. Jag hörde hur det knacka från vardasrummet och mitt hjärta gjorde en volt. Jag "puffa" upp mitt hår innan jag gick med snabba steg till dörren. Jag tog ett djupt andetag och tryckte ner dörrhandtaget. Så fort jag öppna dörren så såg jag Zayns vackra leénde och det smitta av sig.

- "Hi Zayn" Sa jag blygt och kramade om Zayn. Han hade på sig mörka jeans, en vit t-shirt och en svart skinn jacka över. Fy vad sexig. Han bet sig i underläppen och titta på mig från topp till tå.
- "Hello goergous" Sa han. Det pirra i hela in kropp och jag fnissa.
- "Tess, I'm leaving now!" Ropa jag in till hotellrummet.
- "Ses!" Ropa hom och jag stängde dörren. Jag vände mig mot Zayn och log stort.
- "Lets go" Sa jag. Zayn skratta och vi börja gå.
- "So where are we going?" Fråga jag när vi var i hissen. Han vände sig om till mig och våra ögon möttes.
- "It's a surprise" Sa han och log snett. Fan. Jag fnissa och kolla fram. Vi kom fram till lobbyn och vi gick till parkeringen. Vi gick till en stor svart bil och Zayn öppna bak dörren till mig. Jag log mot han och klev in. Zayn stängde efter mig och gick runt bilen till andra sidan. Han hoppa in och viska något i chauförens öra. Jag märkte att chaufören var en av deras säkerhets vakter, men jag kom inte på hans namn. Zayn luta sig tillbaka i sätet och bilen börja rulla.
- "Where's Paul?" Fråga jag och log.
- "I think he's with Niall" Sa han och log mot mig. Jag smälte lite inombods.
- "You know I don't like surprises" Sa jag.
- "Sens when?" Fråga han.
- "Sens always". Okej det kanske inte var helt sant. Överasskningar är roliga, men det är bara jobbigt när man inte vet någonting. Och min nyfikenhet tar över så jag blir nästan tokig. Men att överasska folk är alltid kul.
- "Well, that's gonna change tonight" Sa han och flina. Jag höjde ena ögonbrynet. Vad hade han planerat egentligen?
- "Just tell me where we're going! Please" Bad jag. Zayn bara skaka på huvudet. Attans.
Anna och Niall hade varit ute i lite mer än en timme nu... Jag undrar vart dom håller hus och vad dom gjort.



Lite kort kapitel, I know. Nästa kommer nog vara roligare! :)
Vad tror ni dom kommer görja på dejterna? :D Romantisk middag kanske? 
Juste, om ni VILL så kan ni följa mej på Twitter :) Ni måste inte, men bara om ni vill... Jag bryr mej inte så mycket om att få jätte många följare, fast några av er fråga om min twitter så här är den: @CissiDawson.
En sak ni borde veta, jag tweetar typ bara på engelska :P Och mina tweets är ganska random xD Och btw, jag följer tillbaks, det är bara att fråga :)

-Much Love, Cissi .xx

Postat av: Anna

Tvär bra som vanligt! kapitel två är utte på min :D http://onedirectionnovellnyaste.blogg.se/?tmp=461537

Date:2012-08-01 / Time:17:59:49
Postat av: Anna

Tvär bra som vanligt! kapitel två är utte på min :D http://onedirectionnovellnyaste.blogg.se/?tmp=461537

Date:2012-08-01 / Time:17:59:51
Postat av: Mandi

jätte bra kapitel =) vill veta var dem ska och vad Anna och Niall gör!! Kommer aldrig att sluta läsa <33

Date:2012-08-01 / Time:20:09:01
Postat av: Mandi

jätte bra kapitel =) vill veta var dem ska och vad Anna och Niall gör!! Kommer aldrig att sluta läsa <33

Date:2012-08-01 / Time:20:09:02
Postat av: Anonym

jätte bra! men måste fråga. ibörjan av novellen var det något på gång mellan nikita och harry? eller va det var. kommer det komma upp något vad det egentligen var och varför han slutade prata med henne bara sådär? :O

Svar: Tack! Haha aa det var något mellan dom, och det kommer förklaras typ senare i novellen.. Alltså orsaken till varför han sluta prata med henne :) xx
1DNovellNy

Date:2012-08-02 / Time:09:11:34
Postat av: Emma

hittade denna novell ikväll och jag älskar den:) xx

Date:2012-08-03 / Time:01:33:58
Postat av: Anonym

snälla uppdaera! :D

Date:2012-08-07 / Time:23:33:32
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: