I Want- Kapitel 45

Senaste:

- "I.... Lo... Like you, alot" Sa han. Mit hjärta hoppa nästan över ett hjärtslag. Han sa det nästan!
- "I like you too" Sa jag och log för mig själv. Det här var perfekt.
- "Niall?" Sa jag.
- "Yeah?" Sa han men titta fortfarande upp på himlen.
- "If you had one wish that could come true right now, what would that be?" Fråga jag. Han var tyst en stund. Jag kände hur han tog ett andetag.
- "That this moment lasts forever". Det bubbla av lycka i min mage.
- "I couldn't agree more" Sa jag. Det här var officielt den bästa dagen i mitt liv. Jag kunde inte ro för att tänka på vad Nikita och Zayn hade gjort. Jag hoppas att Nikita hade lika kul som jag.







- "Wich movie do you wanna watch?" Fråga Zayn när vi kom in i bion.
- "Hmm... I don't know" Sa jag och titta igenom alla filmer på den stora skärmen.
- "How about 'This Means War'?". Jag skratta. This means war handlar just mest om två killar som är bästavänner som vill ha samma tjej. Sen gör dom alla galna saker så tjejen kommer vilja ha dom. Lite ironisk i min, Zayn och Harrys situation... Men det kanske bara var jag som tyckte det.
- "Sure, I've heard it's really funny" Sa jag och småskratta.
- "Yeah and a little romantic" Sa Zayn och blinka. Jag skratta och vi gick fram till kassan. Vi köpte biljetter samt en stor popcorn och två drickor. Filmen skulle börja om tio minuter så vi kunde gå in i salen redan nu. Våra platser var längst bak, vilket var skönt. Så inte några fans eller något störde. Dessutom så kan vi mysa ifred. Vi satte oss ner och rummet började fyllas och filmen börja.

Halva filmen hade gått nu och vi hade skrattat ihjäl oss vid vissa stunder. Det var det som är så bra att gå på bio på en första dejt. Inga pinsamheter, man bara koncentrerar sig på filmen. Men i mitt fall var det ganska svårt. Jag kunde svurit att jag såg mitt huvud istället för den där tjejens. Och Harry och Zayns istället för dom två killarna. Creepy. Deasutom, när Zayn satt bredvid mig kunde jag inte koncentrera mig på någonting, förutom Zayn. Snart skulle jag väll glömma vad jag hette. Sven, Peter, Max?
Jag skaka på huvudet och försökte titta på filmen.... Jag undrar vad Zayn tänkte på... Jag snegla mot Zayn och hans ögon var fastklistrade på skärmen. Jag titta på skärmen jag med. Okej nu Nikita, du kan klara det, bara sluta tänk och koncentrera dig på vad dom säger.

Jag och Zayn kom ut ur biosalen skrattande. Slutet av filmen var HILARIOUS.
 
- "That was so funny" Sa Zayn skrattande medans vi gick mot utgången.
- "Yeah it really was" Sa jag och skratta.
- "So, are you hungry?" Fråga Zayn när vi kom fram till bilen. Han öppna dörren för mig och jag hoppa in med Zayn efter mig.
- "A little" Svara jag och log.
- "Next stop mate" Sa Zayn och chaufören nicka och körde iväg.
- "Oh, it's okay, we don't have to eat" Sa jag och log.
- "Yes we do, the date ain't over yet". Zayn log snett. Jag skratta förvirrat. Va? Fanns det mer? Middag. Hmm.. Låter kul.
- "Okay, where are we eating?" Fråga jag.
- "You'll see".
- "Come on Zayn...". Han vände sig om till mig.
- "You know I'm not gonna tell you. So stop being so curious" Sa Zayn och flina.
- "Haha fine then" Sa jag och småskratta.


Bilen stanna och Zayn gick ut ur bilen. Han erbjöd sin hand och jag tog den och gick ut ur bilen. Zayn log snett och hans ögon glittra. Hur är det möjligt att vara så snygg egentligen? Jag titta upp mot resturang skylten och log stort. Vi hade kommit till italienskt resturang, en av mina favoriter. Jag kolla chockat på Zayn som log åt mig. Jag fnissa och vi gick in. Det var en ganska lyxig resturang. Hur hade Zayn hittat denna resturangen? Och den verka ganska lyxig, och en sån som är svår att få tag på bord. Hur fick han tag på ett bord på några timmar? Och hur visste han att jag gilla italienskt? Så många frågor jag måste fråga han senare.
Tjejen vid receptionens ögon spärrades upp så fort vi kom fram till henne.

- "Hi, I got a table for two under the name Malik" Sa Zayn. Tjejen harkla sig och titta ner på den lilla skärmen framför henne.
- "Yes, ofcurse, come with me Mr.Malik" Sa hon nervöst. Vi följde efter henne upp för en spriral trappa. Var det verkligen den här vägen man skulle äta? Alla bord är ju åt det andra hållet?
När vi kommit upp för trappan gick vi längst bort till fönstret och satte oss vid bordet. Jag snegla mot den ingången vi kommit från. På marken framför den stog det 'VIP'. Jag kolla chockat på Zayn.
- "A waitor will be right here to get your order. Meanwhile, here's the menu" Sa tjejen och gav oss menyerna. ----- "Would you like something do drink while you wait?" Fråga hon sedan.
- "Yeah I'll take a coke" Sa Zayn.
- "Me to" Sa jag. Hon log mot oss och försvann. Zayn kolla på mig.
- "I think she's a fan" Sa jag. Zayn skratta.
- "Me to". Vi log mot varann sen var det tyst.
- "Got something on your mind?" Fråga Zayn och sökte ögonkontakt.
- "Many things actually" Sa jag och småskratta.
- "Well we got the whole night" Sa Zayn och log.
- "Okay, first of all, how did you know I like Italian?" Fråga jag och sökte igenom rätterna i menyn.
- "You told me" Sa Zayn och log. Jag kolla förvirrat på han.
- "What? When?".
- "On the buss? Don't you remember?". Zayn småskratta.
- "Uhm... Ofcurse I remember..." Sa jag tveksamt och titta ner. Zayn bara skratta.
- "Hey don't mock me" Sa jag.
- "I'm not. But you did tell me".
- "Alright.. Well I'm loving this place".
- "I'm glad" Sa Zayn och log. En servitör kom upp med våra drickor och tog vår beställning samt menyerna, sen gick han iväg och vi var ensamma igen.
- "How did you find this place, by the way?" Fråga jag. "I mean, it is your first time in Oslo".
- "I got contacts".
- "Okay then how did you get a table so fast? This seems like a really expensive resturant".
- "As I said, I got contacts" Sa Zayn och flina. Jag skratta.
En stund senare kom vår mat. I högg i direkt, men på ett civilicerat sätt. Jag hoppas bara att Anna kontrollera sig själv om hon och Niall skulle äta.
- "Got anymore questions?" Fråga Zayn och tog en klunk från sin dricka.
- "Yeah acutally. How is it possible for you to be this hot?" Fråga jag och flina. Zayn skratta och titta ner, det såg lite ut som att han rodna.
- "I'm not that hot" Sa han.
- "Yes you are!". Zayn skratta generat och tog en till klunk från sin dricka.
- "Haha, are you blushing, Zayn?" Fråga jag retsamt.
- "Uhm.... No..." Sa Zayn och titta bort. Jag skratta.
- "Aww Zayn!".
- "So anyway, how's your dinner?" Fråga Zayn och bytte samtalsämne. Jag fnissa.
- "Its awesome, yours?".
- "Really good" Sa Zayn och log.
- "So..." Sa jag efter en stund. Zayn titta undrande på mig med mat i munnen.
- "You know Niall and Anna's on a date right now too... It's kinda suspicious that both of you asked us out today" Sa jag och pausa. "Did you two plan this?" Fråga jag sedan och böjde mig fram. Zayn börja skratta och hosta.
- "Uhh.. No way ofcurse not!" Sa han skrattande.
- "You're suck a liar!" Sa jag skrattande. Så dom hade planerat det här!
Några minuter hade passerat och vi hade ätit vår mat nu. Vi satt och små sprata om saker. Det var så lätt att prata med Zayn. Samtalsämnen bara kom upp, vi fick nästan aldrig slut på saker att prata om.
Jag kände plötslig en vibration komma från min väska. Min mobil. Jag tog upp väskan och börja leta. Jag fick upp den och stelna till när jag såg vem som ringde. Namnet "Gabriel" lyste upp på skärmen. Gabriel är mitt ex. Vi hade varit ihop i nästan ett år. Det var han jag träffa på min husfest som Anna hade kommit till. Och det var med han och hans vänner som jag och Anna tagit shots med, en av hans vänner är också Annas ex. Mobilen vibrarera igen och jag vakna från mina tankar. Jag klicka bort samtalet och la snabbt ner mobilen i väskan. Jag titta upp och Zayn kolla undrande på mig.

- "Sorry that was... Nobody" Sa jag och log. Zayn log tillbaks och titta på klockan på sin mobil.
- "You wanna go now?" Fråga han.
- "Uh, yeah sure" Sa jag och ställde mig upp. Jag tänkte precis ta upp min plånbok men Zayn avbröt mig.
- "I've already paid" Sa han. Jag tittande chockat på han och han skratta.
- "Let's go" Sa han och vi börja gå ut. Ute hade det redan börjat bli mörkt. Klockan var ju lite över tio.
Vi satte oss i bilen och den körde iväg.
- "So are we going somewhere else or back to the hotel?" Fråga jag.
- "There's one more place" Sa Zayn och log.
- "You're not gonna tell me where we're going, right?" Fråga jag och titta på Zayn.
- "Nope".
- "Yeah, I thought so...". Zayn gav ifrån sig ett litet skratt. Han var bara för underbar. Om någon hade kommit till mig för några veckor sen och sagt att jag skulle på dejt med självaste Zayn Malik skulle jag skrattat tills jag inte hade någon röst kvar. Men nu sitter jag ju här. Den här kvällen var helt magisk. Det känns som allting är en dröm och snart ska jag vakna och inse att inget av det här verkligen har hänt. Jag skaka på huvudet. Usch nej, om det här var en dröm skulle jag nog flippat ur.
Några minuter senare stanna bilen och vi hoppa ut. Jag titta mig runt och insåg att vi var på en hamn. Jag kolla förvirrat på Zayn.

- "Uhm... Zayn, what-" Jag hann inte säga mer förns Zayn avbröt mig.
- "Come on" Sa han och tog min hand. Han drog med mig till en liten kiosk som såg ut som en glasskiosk. När vi kom närmare så var jag säker att det var en glasskiosk.
- "Two vanila icecreams and..." Sa Zayn och titta sedan på mig. "What topping do you want?" Fråga han mig.
- "Um.. Chocolate" Sa jag.
- "And both of them with chocolate topping" Sa Zayn till glass mannen. Glass mannen nicka och börja göra sin grej. Jag kolla fortfarande förvirrat på Zayn.
- "If you're gonna ask me how I know that you love ice cream, than the answer is, everybody loves ice cream... And you told me on the bus... And the hotel... And at the beach back in Sweden.... And-".
- "Okay I get it" Sa jag och skratta.
- "So I assumed you really like ice cream" Sa Zayn och flina.
- "Well you were right" Sa jag och log stort åt glassen som kommit. Vi tog dom och betala. Sen börja vi gå mot en brygga, eller jag följde bara efter Zayn. På varje sida av bryggan fanns det massa båtar bredvid varandra. Zayn stanna plötsligt framför en båt. Den var liten, nästan som en robåt. Men den hade en motor.
- "What do you think about this one" Sa Zayn och peka på båten.
- "Um, I don't know, It's nice".
- "You like it?".
- "Yeah I guess".
- "Good cause I bought it for you". Jag satte i halsen på min glass.
- "WHAT?!" Skrek jag.
- "I'm just kidding!" Sa Zayn och skratta ihjäl sig. Jag pusta ut.
- "I almost chocked you... Brat" Sa jag och slog Zayn på axeln. Zayn bara skratta.
- "No but really, get in" Sa han sedan.
- "What? Someone owns this we can't just get in" Sa jag förvirrat
- "Relax, I've rent it".
- "Why?" Fråga jag chockat.
- "Will you stop with the questions and just get in already?". Jag skratta.
- "Okay, okay" Sa jag skrattande. Zayn småskratta och hjälpte mig skutta in i båten. Sen hoppa han i och han knöt av det lilla repet som höll båten till bryggan. Jag höll fast mig medans Zayn förberedde sig att starta motorn.
- "Do you even know how do drive this thing?" Fråga jag.
- "Yes, and I said stop with the questions". Jag skratta och nicka medans Zayn starta igång motorn. När han till slut fått kontroll på den börja han köra iväg och den gav ifrån sig ett högt ljud.
- "So where are we going?" Fråga jag högt så Zayn hörde mig. Han gav mig en blick.
- "Oh.. Sorry" Sa jag och höll mig från att inte fnissa. Vi körde och körde medans jag fortfarande satt och mumsa på min glass som aldrig verka ta slut. Men god var den. Riktigt god.
Zayn stanna till sist efter några minuter. Vi befann och mitt ute i ingenstans. Eller man kunde ju se land men runt om var bara blickstilla vatten och små vågor som kommit från båten. Vi var också i mitten av månljuset. Zayn kom fram till mig och satte sig bredvid mig.
- "Wow Zayn, this is really nice. Really romantic too". Zayn skratta tyst och slicka på sin glass.
- "I had no idea you were such a sucker for love" Tilläggde jag och flina.
- "There's many things you don't know about me" Sa Zayn och flina.
- ''Oh, mysterious Malik'' Skämta jag och flina. Zayn skratta.
- "So who learned you to be this romantic?" Fråga jag.
- "I've been trained by the best". Jag spela överdrivet förvånat.
- "No way! I thought you were the best!" Sa jag och skratta. Zayn skratta och titta in i mina ögon.
- "You know, I'm starting to really like you" Sa Zayn och log snett.
- "Yeah me to... I'm starting to like myself too". Zayn skratta och putta mig lätt på armen.
- "I was being cute" Sa han.
- "Yeah, here's a thing you need to know about me. I don't do so well in romantic situations. I always tend to ruin them" Sa jag och skratta nervöst. Zayn börja skratta högt.
- "Aww that's okay" Sa han och börja nypa mina kinder.
- "Noo! Stop!". Jag la mina händer för mina kinder.
- "That's annoying, isn't it?" Sa Zayn.
- "Oh my god, yes, so annoying" Sa jag.
- "Yeah, especially when you meet relatives and they do that stuff" Sa Zayn och flina.
- "Yeah, and no matter how old you are they still treat you like a baby!". Jag och Zayn börja skratta. Jag blir chockad ibland på hur grundad Zayn är. Han är liksom down to earth. Det spelar ingen roll hur känd han än blir så är han fortfarande som vilken annan tonåring som helst. Det var nog det jag gilla med Zayn så mycket. Ja, både Zayn och dom andra. Det var nog varför alla fans gilla One Direction.
När vi sluta skratta så blev det knäpptyst. Man kude höra några syrsor längre bort men annars var det tyst. Jag åt en liten bit till av min glass. En vind blåste förbi och jag rös till. Zayn titta på mig.
- "Are you cold?" Fråga han.
- "No, I'm fine".
- "I don't believe you" Sa Zayn och skratta. Han tog av sin skinn jacka och la den över mina axlar.
- "Thanks, but now you'll be cold" Sa jag.
- "Don't worry about me babe" Sa Zayn och log. Jag log och la mitt huvud på Zayns axel. Han la sin arm runt mina axlar. Jag åt up den sista av min glass och märkte att Zayn redan var klar.
- "You know, I think there's a blanket there" Sa Zayn och nicka mot båtens huvud. Det fanns en liten grön låda under stolen.
- "I'll check" Sa jag och försöktr resa på mig. Jag reste mig sakta upp men vingla på direkten och tappa balansen. Zayn tog snabbt tag i mig så jag inte ramla. Jag glömde nästan att vi var på en vinglande båt och jag hade på mig högklack.
- "I'll check" Sa Zayn och skratta. Jag skratta och satte mig ner igen. Zayn reste på sig och gick fram till lådan. Han öppna den och gjorde ett litet jubel. Han vände sig om med två filtar i sin hand.
- "Yay!" Sa jag och skratta.
- "Wanna cuddle?" Fråga Zayn fånigt.
- "You know I do". Zayn skratta och la ena filten på båtens golv. Så vi kunde ligga där. Jag gick försiktigt fram dit. Zayn tog sig jacka och gjorde den till en boll som han kunde ha som kudde. Han la sig ner och öppna sin famn.
- "Come" Sa han. Det pirra som galet i min mage och mitt hjärta börja slå snabbare. Jag fnissa och kröp in i Zayns famn. Jag la mitt huvud på hans bröst. Jag kände lukten av Zayns parfym. Hans doft får mig alltid och känna mig säker, och trygg på något konstigt sätt.
Vi låg där och titta upp mot stjärnorna
- "This is really romantic" Sa jag. Zayn gav ifrån sig ett "mmm" ljud som sa att han höll med. Vi var tysta en stund till och njöt av stunden.
- "You didn't have to do all this you know" Sa jag efter ett tag.
- "Do what?" Fråga Zayn men behöll sin blick mot den mörka himlen.
- "You know, take me to a fancy resturant, buy me ice cream and rent a boat so we can sit in the moonlight in the middle of the lake and eat our ice creams".
- "True, but I wanted to" Sa Zayn och jag kände att han log, även om jag inte såg hans ansikte.
- "Thanks, this really is the best date I've ever been on. No one has done this much for me" Sa jag och log för mig själv.
- "I'd do anything for you" Sa Zayn med sin starka dialekt, fast han sa det med fånig röst. Jag skratta.
- "Oh and next time, we're going to a less fancy resturant" Sa jag.
- "Why?".
- "Cause that stuff doesn't really matter for me, as long as I'm with you, it doesn't matter where we go". Zayn skratta tyst.
- "Sure". Sedan, tystnad. Man hörde båten ploppa lite då och då. Zayn skratta igen helt från ingenstans. Jag kolla upp mot han.
- "What's so funny?" Fråga jag och titta in i hans ögon.
- "You just said next time" Sa han och titta ner på mig. Våra ögon möttes och det blev helt varmt inuti mig. Jag log stort.
- "Yeah, I did" Sa jag och log. Zayn böjde sig ner och hans mjuka läppar mötte mina i en sekund. Jag kunde känna lukten av Zayns aftershave, gud så gott det luktade. Vi drog iväg även fast jag ville ha mer. Zayn flina mot mig och jag fnissa. Vi vände våra blickar mot himlen. Så vackert. Den här stunden var verkligen perfekt. Jag kunde aldrig be om någonting sånt här. Jag kunde aldrig föreställa mig att jag skulle på en sån här dejt. Jag trodde såna här romantiska stunder bara fanns i filmer. Jag kunde inte ha mer fel. Jag ville verkligen att tiden skulle stanna. Så vi kunde ligga där hur länge som helst.
Mina tankar gick till Tess nu. Jag undrar vad hon gör. Och om Harry har gått till henne. Det är synd att hon har ensam medans jag och Anna gick på dejt med våra drömkillar. Jag hoppas att hon har det kul i alla fall. Jag sköt bort dom tankarna och kom tillbaks till verkligheten. Nu skulle jag bara njuta av månljuset.



Först, jag vet att bilden där uppe inte passar till inlägget men ni fattar.

So I'm back from the dead now! Ni som följer mig på twitter vet nog redan orsaken till varför inget nytt kapitel kom upp. Min cp internet funka inte. Men nu är jag tillbaks med nya kapitel varje dag!

Vad tycker ni om kapitlet? Efterlängtat? Vad romantiskt det skulle vara om en kille faktiskt gjorde sånt här till en tjej... Tacka godegud för noveller! 
Kramisar på er!

-Much Love, Cissi.xx

Postat av: Erika

Sååå jävla bra!! :)

Date:2012-08-10 / Time:16:46:47
Postat av: Mandi

Yeeey! Du är tillbaka =) Sjukt bra kapitel, längtar redan efter nästa kapitel <3 Jag har aldrig läst en sån här bra novell <33 xxx

Date:2012-08-11 / Time:11:11:26
Postat av: Emma

Wiho du är tillbaka:) som jag har längtat xx

Date:2012-08-11 / Time:23:26:06
Postat av: Ebba

Dehär är nog den bästa novellen jag läst, oh I wish that was me

Date:2012-08-12 / Time:14:01:12
Postat av: Anonym

kom igen uppdatera!! :D JAG VILL HA MER MER MER DEN E SÅ OTROLIGT BRA !!

Date:2012-08-12 / Time:18:37:22
Postat av: Josse<3<3<3

Du borde sluta att skriva det kommer aldrig hända dig,du har inte någon chans alls!!! Bara mig. Och du gillar inte 1D på riktigt !! (;

Svar: Tror du att jag tror att detta kommer hända? LOL, varför tror du det heter ''NOVELL''? Jag skriver för det är kul. Det kommer inte alls hända dej... Och visst, eftersom du tydligen känner mej bättre än mejsjälv så gillar jag inte 1D? Nänä så jag har en FANfiction för jag hatar dom? -.-' Lägg ner.
1DNovellNy

Date:2012-08-14 / Time:20:26:40
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: