I Want- Kapitel 46

Senaste:

Zayn flina mot mig och jag fnissa. Vi vände våra blickar mot himlen. Så vackert. Den här stunden var verkligen perfekt. Jag kunde aldrig be om någonting sånt här. Jag kunde aldrig föreställa mig att jag skulle på en sån här dejt. Jag trodde såna här romantiska stunder bara fanns i filmer. Jag kunde inte ha mer fel. Jag ville verkligen att tiden skulle stanna. Så vi kunde ligga där hur länge som helst.
Mina tankar gick till Tess nu. Jag undrar vad hon gör. Och om Harry har gått till henne. Det är synd att hon har ensam medans jag och Anna gick på dejt med våra drömkillar. Jag hoppas att hon har det kul i alla fall. Jag sköt bort dom tankarna och kom tillbaks till verkligheten. Nu skulle jag bara njuta av månljuset.






Tess perspektiv:


Sms nummer 22. När ska han svara? Han kan inte bara ignonera mig såhär. Jag titta på klockan på mobilen. Den var 21:30. Jag har smsat Mike i typ en timme nu. Det här var löjligt. Jag gick in på meddelanden. Fortfarande inget svar. Jag klicka upp ett nytt sms.

"För tusonde gången Mike, förlåt. Jag saknar dig! Snälla ta mig tillbaks. Svara snälla<3"

Jag titta på smset en stund. Jag vet att jag verka lite patetisk och desperat. Men jag kan inte leva utan killen. Jag bryr mig inte om han var otrogen. Jag skicka iväg smset och luta mig tillbaks i sängen.
Lite roomservice skulle sätta fint just nu. Men jag orkar inte ringa. Dessutom så slösa jag alla mina pengar idag när vi shoppa. Attans. Jag låste upp min mobil. Inget svar. Jag gick in på Facebook och Twitter snabbt. Inget nytt. Mina followers på twitter hade ökat STORT sens den där dumma artiklen kom ut. Och massa falska rykten har skapats. Som att Anna och Niall är ihop, och Nikita och Zayn kommer flytta in tillsammans. Niall och Anna kommer förmodligen bli ihop dock... Om vi behåller kontakten. Och Nikita och Zayn är ju på deras första dejt idag. Dom tar ju det långsamt. Och om jag känner Nikita så kommer hon spela svårfångad och låta Zayn jaga efter henne. Jag suckade.
Ett till rykte var att killarna hade sett oss på konserten i Sverige och bett säkerhets vakterna ta oss backstage, sen följde vi med dom till hotellrummet och stanna där, eller något. Så många falska rykten. Så mycket hat. Men jag hade sett några få tweets som fått mig att le.
Jag titta ner på mobilen igen och suckade. Inget svar. Jag skickade snabbt ett till sms som var likt det andra. Hoppas han svarar snart.
Plötsligt hörde jag någon knacka på dörren. Jag la ifrån datan som var i min famn och hoppa ner från sängen. Är dom redan hemma? Jag gick fram till dörren och tryckte ner handtaget. Snacka om att bli chockad!

- "Hi" Sa Harry och titta ner i marken. Vad gjorde han här?

Harry's perspektiv:

I walked back and forth in the hotelroom. Louis were sitting on the couch watching me.

- "Just go over and talk to her" Louis said.
- "But what if...".
- "But what if what? You've got nothing to worry about".
- "What if she regrets what me and her did the other night?".
- "Harry..." Louis sighed. "You only snogged with her. Every girl we meet wants to get you. I'm sure she enjoyed it. Didn't you?".
- "Uhm..." I said and looked at the ground. "I enjoyed it, yes. But...". I didn't know how to end that sentence.
- "But...?".
- "It felt... Wrong" I said and sighed.
- "What do you mean?". I looked at the ground and played with my nials.
- "This is about you know who, isn't it?". Louis sighed and draged his fingers trough his hair.
- "Maybe...".
- "Harry, get over her! She's already taken. Sorry mate but that's the truth".
- "That doesn't mean I can't get her". The words just slipped out of my mouth. Louis raised one eyebrow.
- "That's exactly what it means... She's with Zayn. I know you want her but get over it". I looked at the wall and said nothing.
- "Thanks for the advice mate" I said and stood up. I walked out of the door as I heard him say "No problem". He's wrong. I always get what I want. And I want her right now. But the only way to get her is to get close to her friends.
I stoped walking infront of the girls room. I knocked and after a few moments Tess face showed up infront of me. I instantly started to hesitate.
- "Hi" I said and looked down.
- "Um.. Hello" Tess said suprised.
- "Are you alone?" I asked.
- "Yeah, come on in". We walked in to the living room and sat down on the couch in silence. Awkward. Come on Harry! Say something!
- "So how's things going?" I asked.
- "Um.. Good.. How is things going with you?".
- "Oh just splended". Another awkward silence.
- "And is everything okay with Mike and all?" I asked carefully, knowing that she's still upset about their breakup. Her smile immediately turned upside down
- "I don't know" She said and sighed. I walked over and sat beside her.
- "Wanna talk about it?" I asked her and stroke her back with my hand.
- "No it's fine" She said and looked up into my eyes.
- "Thanks" She then said. She looked down at my lips and then up to my eyes. I did the same thing and noticed how close our faces were. She leand forward and our lips were just inches away. Am I really gonna do this? It doesn't feel right. It feels wrong. I can't do this. It's not fair to Tess.
In the last second I turned my head so she kissed my cheek. She looked at me in chock. I took a step back.
- "Sorry... Tess... I can't". She looked down.
- "Why did you come here, Harry?".
- "I... Don't know".
- "Sorry" I said again and walked out of the room. I closed the door behind me and ran my fingers trough my hair.
- "Why do I always have to screw things up?" I whispered to myself. I walked over to mine and Louis hotelroom. I got in the room and threw myself on the bed. Louis looked up from his phone.
- "You're back early" He said. I didn't say anything.
- "So how did it go?" He asked again. I looked at him and saw that he had a concerned look in his eyes.
- "Awful".

Anna's perspektiv:

Vi låg där och gunga i hängmattan. Jag låg i Nialls famn och han lekte med mitt hår. Det var så skönt. Ingen hade kommit och stört oss och jag hade inte sett några fotografer som tur var.
Det var lugnt och tyst runtomkring oss, perfekt.

- "You got really nice hair" Sa Niall. Jag fnissa.
- "Thanks, I'm thinking about dyeing my it".
- "Oh, what colour?".
- "I was thinking light pink... What do you think?" Fråga jag och titta upp på Nialls vackra blåa ögon.
- "Light pink... Hm... I think purple fits you better". Jag tänkte efter. Han hade nog rätt. Jag hade dessutom alltid undrat hur jag såg ut i lila hår.
- "Yeah I think you're right" Sa jag och log stort.
- "I can ask our stylist if she can dye it. If you want".
- "Oh my gosh that would be awesome". Omg tänk om Lou Teasdale skulle färga mitt hår! Det skulle vara så coolt.
- "Great" Sa Niall. Han log stort och våra läppar möttes i en sekund.

Efter ungefär 20 minuter packa vi upp allt och var tvunga att gå. Vi hoppa in i bilen och jag titta på min mobil klocka, den var 22.10. Vad snabbt tiden gått!
Jag kände en hand ta tag i min och klämma den lätt. Jag titta upp längs armen och Niall log mot mig. Det pirra i magen. Jag log tillbaks och rodna.
Vi stanna vid hotellens bakdörr. Vi sa hejdå till Paul och gick in i hotellet. Hela vägen in höll Niall i min hand och jag log som en idiot. Vi gick upp för hissen och Niall följde mig till mitt hotellrum. Vi stanna utanför och titta på varandra.

- "So I'll talk to Lou tomorrow" Sa Niall och log.
- "Yeah, thanks" Sa jag. "And Niall, thank you so much for this incredible night. I had a blast". Niall rodna och log så man såg hans tänder. Gud så söt han är.
- "Me too". Han böjde sig fram och la sin fria hand på min midja. Jag lyfte mig själv upp och jag kände Nialls mjuka läppar möta mina. Det pirra i hela kroppen. En skön känsla gick igenom mig. Vi slets ifrån och Niall omfamna mig i hans varma armar istället. Jag krama om hans midja och andades in hans doft. Vanilj lukten. Jag blir knäsvag varje gång Niall kramar mig. Det är någon med han som bara får mig att... Det är svårt att förklara men jag gillar han så mycket. Vi drog ifrån och titta in i varandras ögon.
- "See you tomorrow" Sa Niall och pussa mig på pannan. Jag rodna och kände leéndet på mina läppar växa. Niall vände sig om och börja gå. Precis innan han svängde så vinka han. Jag fnissa tyst och öppna hotellrums dörren.
När jag kom in i rummet var det knäpptyst. Jag gick in i sov rummet och såg Tess ligga i sängen och pilla på mobilen. Hon hoppa upp direkt när hon såg mig och slängde sig på mig.
- "HEJ!" Ropa hon.
- "Hej" Sa jag och skratta. Jag fortsatt le fånigt och slängde av mig hög klackarna.
- "Vad ler du åt då?" Fråga Tess och flina. Jag slängde mig i sängen.
- "Horan hugs är himelska" Sa jag och andades ut. Tess skratta och satte sig ner bredvid mig medans jag börja berätta om kvällen.

Nikita's perspektiv:

Vi hade kört tillbaks till stranden och hoppat in i bilen. Jag hade envisats om att stanna men vi var tvugna att gå. Klockan var tio i tolv.
Hela tiden när vi var i båten hade vi mysigt och kyssts. I bilen höll vi händerna och jag kände Zayn fläta ihop sina fingrar med mina. Jag fnissa och log mot Zayn. Våra fingrar passa perfekt tillsammans. Jag hade kommit så nära Zayn. Jag fick reda på mer och mer saker om han och vi hade bara mer saker gemensamt. Om det ens var möjligt. Vi var så lika. Nästan samma bakgrund och allt. Han var en badboy i sin barndom och i det området jag växte upp i fanns det bara badboys.
Bilen stanna vid bakdörren och vi gick in till hotellet och upp för hissen. Det var nästan inga fans vid entrén men jag ville ändå inte att dom skulle se när jag och Zayn höll händerna. Vi fortsatt gå och stanna utanför min hotellrums dörr.

- "Thanks for making this night amazing. This is the best date I've ever been on" Sa jag och log mot marken. Zayn la sin hand under min haka och lyfte upp den så jag mötte hans bruna ögon.
- "Thank you. And this won't be the last date" Sa han och log. Jag rodna och log tillbaks. Zayn böjde sig ner och kysste mig mjukt och passionerat på läpparna. En stöt flög igenom min kropp och jag log mot Zayns läppar. Jag la min hand på hans kind. Vi slests sedan ifrån och Zayn krama om mig. Jag hade lust att svimma i hans armar. Han hade en sån manilg lukt. Och hans aftershave, dra mig baklänges! Vi drogs ifrån och stog och titta in i varandras ögon. Vi stog en stund som idioter och bara kolla in i varandras ögon. Hans ögon var så vackra, dom glittrande bruna ögonen.

- "Later then" Viska Zayn. Jag log och han börja gå. Så fort han svängde så andades jag ut. Jag luta mig mot väggen och gled ner till marken. Hur kan man vara så snygg? Jag försökte spela tillbaka kvällen. Den hade varit så perfekt. Jag var så lycklig. Ingenting kunde förstöra min lycka!
Min väska börja vibrera och jag sträckte mig efter den. Vem är det som ringer nu? Kanske Zayn? Jag fnissa för mig själv och fick upp mobilen. Mina ögon spärrades upp och mitt hjärta börja pumpa mer blod.
Varför ringde han igen? Varför måste han alltid förstöra? Vad vill han mig egentligen? Jag ska ta reda på detta i alla fall. Jag track på den gröna lur knappen och la mobilen mot mitt öra.

- "Hallå?" Sa jag smått irriterat.

- "Hej! Nikita, du svara!" Hörde jag Gabriel säga från andra änden. För er som inte visste var Gabriel mitt ex. Han är den typen som är en badboy. Nästan som Zayn. Men Zayn är så mycket snällare. Och snyggare för den delen.
- "Vad är det?" Fråga jag.
- "Jag ville snacka...".
- "Om vad?".
- "Om.. Allt... Jag saknar dig...". Jag andades ut.
- "Så därför ringde du helt från ingenstans?" Sa jag smått irriterat.
- "Tja... Jag såg dig i tidningen och överallt på Facebook. Du, Anna och Tess.... Med One Direction killarna" Hörde jag hans hesa röst säga från andra änden. Jag hade faktist saknat han och det var lite skönt att höra hans röst igen. Men jag har gått vidare nu och han ska inte förstöra detta jag har med Zayn.
- "Jaha, och?".
- "Jag insåg bara att jag saknar dig. Det var länge sen jag hörde din röst, Nikita". Jag skratta lätt. Tror han att jag faller för detta?
- "Nej Gabriel. Du är bara avundsjuk att du såg mig ha så kul med Zayn och dom andra".
- "Nej asså-".
- "Jag har gått vidare Gabriel! Du borde också göra det!" Sa jag högt.
- "Men kan du lyssna-".
- "Nej bara låt mig vara, snäll-".
- "Nikita jag älskar dig fortfarande!" Hörde jag han skrika lite irriterat. Jag frös till. Det kändes som mitt blod också frös till is. Vad tänker han med? Han kan inte bara ringa helt från ingenstans och säga att han älskar mig. Speciellt inte när han ser att jag gått vidare.
- "Nikita?" Hörde jag Gabriel fråga försiktigt.
- "Ja, jag är kvar" Sa jag stelt.
- "Så?".
- "Jag saknar dig, det gör jag... Men du måste förstå".
- "Om du saknar mig så ge mig en till chans". Jag andades ut. Han kan inte göra såhär mot mig.
- "Vet du vad Gabriel? Om du verkligen älska mig så skulle du låta mig vara. Du vet hur mycket jag gillar Zayn så bara sluta för jag klarar inte av med dig" Sa jag med lite ledsamthet i min röst. Jag vet att han kunde höra att jag var sekunder från att börja gråta. Precis innan jag la på hörde han viska "det är inte slut än" och sucka. Jag grävde ner mitt ansikte i mina händer. Vad hände nyss?
Jag tar tillbaks det jag sa om att inget kunde förstöra min lycka.


Sorry för det tog sån tid.. Jag vet att min uppdatering suger, men jag försöker. Tack för era söta kommentarer i alla fall, ni sätter alltid ett leénde på mina läppar.

Så här var det massa olika perspektiv. Det var faktist nödvändigt.. Hoppas det inte var för förvirrande bara :)
Tankar om kapitlet då? Bra/dåligt? Vill ni ha mer drama eller mindre drama? Mer kärlek, mindre kärlek? Eller mer känslor, mindre känslor? Ni får gärna kommentera.
 

-Much löve, Cisssii :) xxx


Postat av: Anonym

bäst elr vad?! skulle vilja ha mer av allt!! du är fantastiskt på att skriva och jqg skulle viljq ha mer personer i novellen :) tack

Date:2012-08-14 / Time:21:16:02
Postat av: Anonym

omgomgomg så bra seriöst. sitter och ler när jag läser :D tack att du skriver så bra noveller! :D

Date:2012-08-14 / Time:23:21:09
Postat av: Anonym

omgomgomg så bra seriöst. sitter och ler när jag läser :D tack att du skriver så bra noveller! :D

Date:2012-08-14 / Time:23:21:25
Postat av: Anonym

omgomgomg så bra seriöst. sitter och ler när jag läser :D tack att du skriver så bra noveller! :D

Date:2012-08-14 / Time:23:21:28
Postat av: Anonym

OMFG! Sååååå bra och det skulle vara roligt om något random händer!!

Date:2012-08-15 / Time:00:24:08
Postat av: Camilla

Faaaaaan va bra du är och hur söta alla passar ihop! Anna och Niall. Zayn och Nikita!! Hoppas dom blir ihop! Jag önskar att Josh var med lite också han är ju så rolig!!! Kraaaam

Date:2012-08-15 / Time:18:48:55
Postat av: Mandi

Sjukt bra som vanligt!!! Du är bäst på att skriva noveller <3 OMG så söta Anna och Niall är ! xx

Date:2012-08-15 / Time:23:55:07
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: