I Want- Kapitel 48

Senaste:
 

Jag sköt bort tankarna om Gabriel och börja tänka på annat. Jag undrar om Anna färgar klart än.
- "Hur tror du Annas hår kommer se ut?" Fråga jag.
- "Som hår?". Jag gav Tess en seriös blick.
- "Jag menar, det kommer säkert se ut som godis hår" Sa Tess och skratta.
- "Ja som en barbie" Sa jag och skratta. I den sekunden knacka någon på dörren. Jag gick upp ur sängen och gick ivrigt till dörren med Tess bakom mig. Jag öppna den och log.



Jag log åt finguren som stog framför oss.

- "Hi Liam!" Sa jag glatt och krama han.
- "Hello ladies" Sa Liam och fick en kram av Tess.
- "What's up?" Fråga jag.
- "Anna sent me. She wants you to go and look at her new hair".
- "Oh really?" Sa Tess och flina. Jag sprang in och hämta rummsnycklarna.
- "Lets go" Sa jag och låste dörren.
- "So how does her hair look like?" Fråga jag ivrigt.
- "She looks like the white version of Nicki Minaj" Sa Liam och skratta. Jag och Tess börja också skratta.
- "Maybe with a little less bootey" Sa Tess skrattande. Vi skratta och höll med.
Liam öppna dörren till det rummen vi stannat framför. Det första jag la märke till var en figur med violett lila huvud som var vänd med ryggen mot oss. Lou stog framför och prata med henne men hon titta upp när hon såg oss.
- "Oh here they are" Sa Lou och kom fram till oss. Vi hälsa och krama om henne. Vi hade träffat Lou förut, några gånger. Hon var sjukt snäll. Hon ställde sig bredvid oss och vi alla kolla spänt på Annas bakhuvud.
- "Okay, you can turn around now" Sa Lou glatt. Anna vände sakta på sig och mina ögon spärrades upp. Tess la händerna för munnen och börja pipa. Annas leénde var ända upp till pannan.
- "Oh My God!" Sa jag till sist.
- "What do you think?" Fråga Anna och gick fram till oss.
- "It looks like plastic hair!" Sa jag fasinerat och lekte med håret.
- "You really do look like Nicki Minaj" Sa Tess. Vi skratta.
- "It's really pretty!" Sa jag. Hennes hår var verkligen fint! Lou var fantastisk!
- "Lou you did a great job!" Sa jag och log mot Lou. Hon log mjukt tillbaks.
- "As usual" Tillägde Liam. 
- "Have Niall seen it yet?" Fråga Tess.
- "No not yet" Sa Anna nervöst.
- "I think he's gonna love it as much as you do" Sa Lou.
- "Yeah" Sa jag och Liam i mun på varandra.
- "Well let's go show him!" Sa Liam.
- "Won't we disturb your interviews?" Fråga jag.
- "No, we just finished" Sa Liam. "Come on". Vi krama hejdå till Lou och följde efter Liam. Han stanna utanför ett annat hotellrum och öppna dörren. Där inne satt nästan hela gänget. Niall, Louis, Harry, Zayn, Josh (drummaren), Sandy (bas spelaren) och Paul. Alla häpna när vi klev in och stirra på Anna. Jag såg att Anna rodna och vi gick sakta.
- "Hi guys! Check out Annas cool new hair" Sa Liam och slog sig ner i soffan. Jag fick ögonkontakt med Zayn och han nicka på platsen bredvid sig. Jag fnissa för mig själv och satte mig försiktigt ner i soffan bredvid han. Tess satte sig på en stol medans Anna satte sig på utekanten av soffan, som var bredvid Josh.
- "Wow, it looks great" Sa Zayn och log mot Anna. Dom andra höll med.
- "Told you it would look good" Sa Niall och log snett. Jag såg hur Anna rodna igen.
- "Thanks guys" Sa hon och fnissa.
- "So what's up?" Fråga jag.
- "Vas happenin'!" Tjöt Anna. Jag spärra upp ögonen och alla stirra på henne, sen brast dom ut i skratt. Zayn höjde ena ögonbrynet och börja skratta.
- "Idiot" Sa jag.
- "No but seriously, what are we doing now?" Fråga jag sedan.
- "Sens we're done, we were thinking about going out" Sa Louis.
- "Just going out... Just like that?" Fråga Tess. Han nicka.
- "Awesome" Sa Tess.
- "Let's go then" Sa Louis. Hela gänget reste på sig. Alla skulle följa med utan Sandy. Synd, han var rolig. Inte för jag var så nära honom men när vi väl prata så var han jättekul.
Vi gick ut från hotellet bakvägen och bara börja gå ner för gatan. Det är bara en tidsfråga innan fans börjar dyka upp nu. Jag titta nervöst runt medans jag följde strömmen. Någon skratta plötsligt och väckte mig från mina dagdrömmar. Jag titta mig runt. Jag var en bit efter gänget så jag småsprang tills jag kom ikapp. Jag hamna bredvid Zayn och Liam. Framför oss gick Niall, Anna och Josh som babla på om någon slags dessert. Framför dom gick Harry och Louis, och sen Tess och Paul. Så jag gick längst bak. Som vanligt. Jag titta upp mot Zayn som titta rakt fram, men när han märkte att jag titta på han så vände han sitt huvud mot mig och log sitt charmiga leénde. Det pirra till i magen och jag log tillbaks. Jag vände mitt huvud ner mot marken och hann se att Liams mobil var uppe. Jag kunde inte ro för att le mot hans bakgrundsbild. Det var en bild på han, Danielle och hans sköldpaddor.

- "That's such a cute picture" Sa jag. Liam vände sitt huvud mot mig. "Sorry I didn't mean to browse, I just happen to see it" Sa jag och log mot Liam.
- "It's okey. And thanks, I really miss them" Sa Liam och log. Aww... Vänta nu. Mena han Danielle eller sköldpaddorna?
- "Ehm.. The turtles or Danielle?" Fråga jag med stora ögon. Liam skratta och jag kunde höra att Zayn också skratta.
- "Both to be honest" Sa Liam och log snett. Aww...
- "Do you have any pets?" Fråga Liam sen.
- "Yeah, a dog, a cat, a parrot and an annoying bird". Liam höjde ögonbrynen.
- "You just need a hamster and a bunny then you've got one of everything" Sa Liam och skratta.
- "Yeah but even with the animals I already got don't get along so I don't think I'm getting more pets" Sa jag och skratta. Liam och Zayn skratta lätt. Jag vände mitt huvud mot Zayn.
- "How about you?" Fråga jag.
- "One dog, two cats. But unlike your animals, mine acutally get along pretty good" Sa Zayn stolt. Jag log lite för mig själv.
- "How are you be able to stay away from your animals? I would go nuts!" Sa jag.
- "Its hard, but, you know, you get used to it and your love for them grows fonder" Svara Zayn.
- "Yeah and we know they're in good hands so that feels good too" Sa Liam. Jag log mot dom.
- "I feel like this is a deep moment so would I ruin it if I said I have a crave for ice cream right now?". Liam och Zayn utbytte en blick innan de börja skratta.
- "Well there's your answer" Sa Liam skrattande. Jag börja också skratta lite. Gruppen hade stannat och vi sluta gå. Vad hände? Jag titta längre fram och såg att vi stanna på en glass kiosk. Jag log stort och titta på Liam och Zayn. Dom höjde ögonbrynen och skratta.
- "Who want's ice cream?!" Hörde vi Louis ropa där framme. Vi skratta och alla börja ropa "me" i mun på varandra.
Alla köpte sina glassar och nu var det min tur, jag var näst sist. När jag till slut valde vilken smak jag ville ha så log jag stolt och vände blicken mot vägen. Jag såg en tjejgrupp några meter ifrån oss närma sig. Åh nej.
Well, det var kul så längde det varade. Jag märkte inte att jag stirrat på en tjej som gick längst fram och hon titta konstigt på mig. Jag kände igen henne från någon stans. Jag blev avbruten av mina tankar när jag hörde någon ropa mitt namn.
- "Nikita!" Sa Liam. Jag titta förvirrande upp. Liam peka på glass gubben som höll i en glass.
- "Your ice cream" Sa Liam. Oj.
- "Oh, sorry" Sa jag och tog glassen. Jag hade redan betalat så jag tog ett steg bak och Liam köpte sin glass. Jag smaka på min glass och vände mig mot tjejgruppen igen. Den där tjejen stirra fortfarande. Hon hade brunt lockigt hår och var nästan lika kort som mig. Då slog det mig! Nu vet jag vart jag känner igen henne ifrån! Jag börja gå närmare tjejgruppen och dom stanna. Jag häpna och log stort. Nu var jag säker. Tjejen gapa när jag var några meter ifrån och hon såg mitt ansikte på nära håll.

- "Nikita?" Sa hon försiktigt.
- "Omg!" Tjöt jag och sprang in i hennes armar.
- "Fan vad länge sen!" Pep hon. Jag skratta och vi släppte taget. Tjejerna bakom henne kolla konstigt på mig, dom var 7 stycken. Jag kolla bakom mig och gänget där bak kolla på mig med stora ögon.
- "Vad gör du här?!" Fråga jag glatt.
- "Jag är här med mitt basket lag. Vi skulle spela här i Oslo!" Sa hon och log stort. "Men hallå! Vad gör du med One Direction?!" Viska hon. Jag skratta.
- "Dom är typ vänner. Men omg Namam ofta du går i basket?" Sa jag skrattande. Namam hade jag kännt sens jag var 12. Vi var riktigt bra vänner men vi hade tappat kontakten genom åren. Gud så skönt det kändes att träffa henne igen.
- "Kan någon typ berätta vad det är som händer?" Hörde jag en röst säga ifrån gruppen. Det var en tjej med gröna ögon och skimrande honungsblont hår.
- "Vänta Sara jag berättar snart!" Sa Namam.
- "Vill du typ presentera oss?" Fråga jag och log. "Jag kan presentera er för dom andra om ni vill" Fortsatt jag. Alla tjejer börja le stort och några pep.
- "Okej. Det där var Sara" Sa Namam och peka på tjejen som hette Sara. Hon log och jag log tillbaks.
- "Det här är Sofie" Sa hon och peka på en tjej bredvid Sara. Hon hade ljusblont hår med rosa lugg och blå ögon. Hennes hår var rätt så coolt, med tanke på att hon hade rosa lugg. Vi log mot varandra och Namam fortsatte.
- "Där är Emma" Sa hon och peka på tjejen bredvid Sofie. Hon hade brun/ginger hår och klarblåa ögon. Hennes ögon påminde mig om Nialls ögon. Jag log och hon log tillbaks.
- "Yara" Fortsatt Namam och peka på tjejen som var bredvid henne själv. Yara hade brunt hår med blonda slingor, och bruna ögon. Hon var faktist ganska söt. Hon verka som en av dom tjejerna som kan få en kille att falla pladask för henne.
- "Aea" Sa Namam och peka på tjejen bredvid Yara. Hon hade brunsvart hår och gröna ögon. Hon verka också va den typen som får vilken kille hon vill. Vi log mot varandra.
- "Här är Erica" Sa Namam och peka på tjejen som var på hennes andra sida. Erica hade blont hår och grönblåa ögon. Men hennes ögon hade typ gulrödorange streck ut från pupillen. Hon var riktigt fin och man märkte att hon var svensk. Typ en sån svensk tjej alla utländska killar vill ha när dom kommer till Sverige.
- "Och där är Amanda" Sa Namam och peka på tjejen bredvid Erica. Hon hade brunt hår och glittrande bruna ögon.
- "Men du kan kalla mig Mandi" Sa hon och log.
- "Okej, och jag heter Nikita" Sa jag och log stort. Alla verka som riktigt snälla tjejer.
- "Okej är ni redo att träffa killarna?" Fråga jag och log. Alla nicka ivrigt. Jag sprang lite i förväg till gänget och dom kolla frågande på mig.
- "Who are they?" Fråga Zayn.
- "They're my friends friend... From Sweden...". Dom kolla konstigt på mig.
- "Aaanyway.. Is it okay if they come and say hello?" Fråga jag. Alla vände sina blickar mot Paul.
- "Sure" Sa han. Jag log och just i den sekunden dök tjejerna upp bakom mig. Jag presentera alla för alla och man såg att tjejerna var riktigt nervösa. Det är förstående med tanke på att dom pratar med sina idoler just nu. Alla fick autografer och tog bilder medans jag, Anna, Tess, Josh och Paul stog vid sidan om och småprata. När dom var klara så blev alla tysta. Harry var den som bröt tysnaden.
- "Soo... Where are you girls going?" Fråga han och jag hann se att han titta på Amanda, eller Mandi som hon ville bli kallad. Mandi rodna och log mot han. Typiskt Harry.
- "Nowhere, we were just walking around and talking" Sa Yara och log. Jag utbytte blick med resten av gruppen och vi nicka diskret.
- "If you want, you can hang out with us for a while" Sa Niall. Tjejerna kolla chockat på varandra och sen på Namam.
- "Yes if we're not in the way, then that would be awesome!" Sa Namam glatt och tjejernas leénden växte. Jag skratta och vi börja gå. Jag börja räkna hur många vi var eftersom vår grupp hade växt. 18 personer.. Damn.
- "Can't we find a place to sit and get to know eachother?" Fråga Anna.
- "Sure" Sa alla i mun på varandra. Jag titta bredvid mig och där stog tjejen med rosa lugg. Jag försökte komma på hennes namn. Hmm.. Juste!
- "Såå.. Sofie, hur känns det?" Fråga jag och log. Hon titta upp.
- "Otroligt! Dom var mycket snyggare på nära håll" Sa hon och fnissa. Jag skratta.
- "Eller hur".
- "Nikita?" Hörde jag Mandi ropa lite längre bort. Jag vände min blick mot henne och hon närma sig.
- "What's up?" Fråga jag. Hon börja rodna lite innan hon prata.
- "Harry typ tittar på mig hela tiden.. Tror du han gillar mig?" Fråga hon nervöst. Jag slängde en blick på Harry som gick framför oss. Han log mot marken. Wtf..? Jag titta på Mandi igen.
- "Kanske, men han är ju Harry Styles och flörtar med allt och alla" Viska jag så han inte hörde.
- "Men ha kul med det" Sa jag och flina. Mandi fnittra tyst och gick långsamt och ställde sig bredvid Harry.



Efter lång tid så är den uppe! :)
Vill bara säga förlåt att den var kort och tråkigt, men när jag skrev den så blev själva kapitlet dubbelt så långt som mina vanliga kapitel.. Så jag tänkte istället för att ha ett jätte långt kapitel så delar jag det till två mellanlånga kapitel. Lika bra för då ligger jag i förväg.
Och vill bara säga att eftersom skolan börjar imorn (för vissa) så kanske uppdateringen inte kommer vara på topp. Man vill ju liksom ta skolan före bloggen. Men jag gör mitt bästa :) 
En annan orsak till att detta kapitlet kom så sent är att min insperation varit som bortblåst. my insparation has run dry.. Några av er kanske märkt hat kommentarerna. Så man blir inte så värst inspirerad när någon säger att man ska ta bort sin blogg just...
Nu bablar jag på. Tack för alla som var med i tävlingen! Ni kommer vara med i nästa kapitel också. Alla super trevliga och jag hoppas ni gillar det :) Så vad tycker ni om detta kapitlet? :) xx

-Much Love, Cissi .xxx


Postat av: namam

Hahahahaha. Po gud basta kapitlet! Hut visste du att jag spelar basket??? Ajuste min IDIOT video hahahah

Date:2012-08-19 / Time:14:45:36
Postat av: Aea

haha sjukt bra! hoppas du skriver en del imorgon med!

Date:2012-08-19 / Time:16:57:32
Postat av: Mandi

yeey jag är med i den bästa novellen <3 OMG vad glad jag skulle bli om jag blev ihop med Harry <33 Du är klart bäst Cissi <3 xx hoppas att du hade kul på liseberg <3

Date:2012-08-19 / Time:19:55:10
Postat av: Erica

Gullunge!!! tack för jag fick vara med :D <3 Snälla give me moooore!!!! <3

Kramar till dig och kom ihåg haters makes you STRONGER!

Date:2012-08-19 / Time:20:34:44
Hemsida: http://saer.devote.se
Postat av: Anniis

Tvääääääär bra! Och det var kul att alla dom kom med längtar till nästa!!! <3xxx

Date:2012-08-19 / Time:22:56:52
Postat av: Anonym

Skitbra! Längtar tills nästa <3 Det får inte ta lång tid innan nästa kommer ut! Haters kan sticka från den bästa novellen ever :O <3

Date:2012-08-20 / Time:12:01:37
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: