I Want- Kapitel 28

Senaste:

- "Oh stop it. You two are flirting more than Niall and Anna" Sa Louis och när jag titta på han så hade han ett stort flin på sitt ansike. Louis, Liam, Tess börja skratta. Och till min förvåning så skratta Harry också. Jag rodna och fnissa. Zayn himla med ögonen.
Det här skulle bli en kul buss resa. Det man hörde nu var bussens tysta motor och massa prat. Olika röster. Olika dofter. Olika ansikten. Jag hörde bandet längre bort, Louis röst och tjejernas skratt.
Ett sort leénde spreds på mina läppar.
Next stop, Oslo.


 

Bilderna där uppe: Inuti killarnas turné buss.

 

Resan var jätterolig. Jag har haft hur kul som helst. Nu var det bara några timmar kvar. Det hade redan gått typ fyra timmar.
Bussen var verkligen gigantisk inifrån. Allt var vinrött och svart. Det fanns små korridorer i bussen. Det fanns minst tre tever. Det fanns stero,och massa bekväma soffor. Dom hade till och med ett kök!
Designen i bussen var helt läcker! Om man gick längre bort i bussen så fanns det små övervånings sängar fastklistrade vid väggen. Dom var hur mysiga som helst. Zayn och Louis hade visat oss runt i bussen.

Jag hade precis varit hos bandet och snackat med dom då dom kalla hit mig. Så jag reste mig upp och gick längre bort där jag till sist såg killarna. Jag satte mig försiktigt ner i soffan.

- "So guys, how does it feel to go to Norway for the first time?" Fråga jag och log. Dom kolla konstigt på mig.
- "How did you know it's our first time there?" Fråga Liam. Jag kolla på dom med ett seriöst ansikte.
- "Hello? Fan?" Sa jag med min duuh röst.
- "Ahaaaa" Sa dom alla i kör. Jag himlade med ögonen och skratta.
- "It feels awesome. We have gotten so much support from the norwigian fans and it feels good to give som love back" Sa Niall.
- "Yeah, they'll probably scream their lungs out". Dom skratta.
- "That's directioners for ya" Sa Tess. Vi skratta igen.


Tess perspektiv:

Bussen var så fin! Jag kunde inte sluta tänka på det! Allting var så elegant och försiktigt. Jag har nu träffat och hälsat på alla. Och fått en färd runt i bussen.
Nu satt jag i soffan med alla andra. Jag tog upp min mobil igen för säkert tusonde gången. Jag tänkte på Mike och vad han hade sms:at mig. Jag hade väntat en hel dag och han har inte hört av sig än. Klockan var snart ett på natten. Några sov. Jag hade fått nog. Jag reste mig upp och smög in på toan samtidigt som jag låste upp min mobil. Jag bläddra runt på kontakter tills jag hitta 'Mike<3'. Jag tog ett djup andetag och klickade på ring. Tonerna gick och gick och ingen svara. Jag ringde igen fast med dolt. Han svara fortfarande inte. Jag börja bli orolig. Varför svara han inte? Hade något hänt? Undvek han mig? Hade det här något med sms:et att göra? Tusen tankar flög runt i mitt huvud.
Jag gick ut ur toan och gick hastigt fram till Anna. Hon kolla förvirrat på mig när jag stod framför henne och andades tungt.

- "Vad har hänt med dig?" Fråga hon förskräckt.
- "Får jag låna din mobil?" Fråga jag och ignonera hennes fråga.
- "Ja men vad har hänt?"
- "Ge mig den"
- "Om du säger vad som hänt!" Sa hon lite irriterat och tog upp sin mobil.
- "Inget har hänt, jag ska bara ringa Mike och har slut på pengar" Ljög jag.
- "Jaha, men du kunde sagt det" Sa hon och sträckte fram sin mobil.
- "Tack" Sa jag och vände på klacken. Jag gick hastigt till toan igen fast stängde den försiktigt så jag inte väckte hela bussen. Egentligen hade jag lust att smälla igen den och ta sönder allt i min väg. Men jag måste kontrollera mig. Jag knappa in Mikes nummer utan dolt. Han hade redan Annas nummer sparat. Det ringde och efter ungefär tre toner så svara han äntligen. Jag andades tungt ut när jag hörde hans röst.

- "Hallå?" Hörde jag från andra änden.
- "Hej älskling!" Svara jag glatt.
- "Ehh.. Tess?"
- "Ja.."
- "Jaha det är du. Hej gumman"
- "Haha ja. Men du Mike, vad va det du ville prata om?"
- "Ehh... Vad menar du?" Fråga han nervöst.
- "Du vet, sms:et. Du sa att du ville snacka"
- "Aha det" Svara han bara.
- "Och varför svara du inte när jag ringde föressten?" Fråga jag mjukt.
- "Ehh.. Asså jag hörde inte, okej?" Jag blev lite chockad att han lät så kaxig.
- "Okej" Svara jag. "Men sms:et?" Fortsatt jag.
- "Aa det ja. Jag visste att jag var tvungen att förklara mig" Sa han. Jag var bara tyst och vänta på att han skulle fortsätta.
- "Gumman, du är, en fantastisk tjej. Men såhär är det och jag ska inte ljuga för dig. Det finns en annan tjej...". Jag kunde svurit att mitt hjärta stanna den sekunden.
- "Och... Jag har träffat henne ett tag nu-" Jag avbröt han.
- "Hur länge?" Fråga jag kallt.
- "Asså jag vet inte. Ett tag"
- "Hur länge?" Fråga jag igen med lite högre röst. Jag hörde hur han suckade.
- "Två månader". Mitt hjärta slog hårdare. Ilskan i mig växte fast jag höll mig lugn. Jag försökte i alla fall. Jag kan inte fatta att detta händer.
- "Varför?" Fråga jag och hörde hur min röst sprack. Jag var sekunder ifrån att gråta.
- "Tess, jag kommer aldrig glömma d-"
- "Varför, Mike?" Sa jag högre.
- "Tess... Jag... Lyssna-"
- "Varför?!" Nästan skrek jag och nu forsa tårarna ner för mina kinder. Jag titta mig i spegeln och torka snabbt bort dom. Fast bara mer och mer kom. Mike var tyst i andra änden och jag hörde till slut att han suckade. Jag hörde också viskningar i bakrunden. Mina öron och ögon spärrades genast upp. Viskandet sluta men jag var helt säker på att jag hörde en tjejs viskning.
- "Jag vet inte..." Sa han efter en lång tystnad. Jag tog en djupt andetag och andades tungt ut. Ilskan växte bara mer och mer. Vadå han vet inte?! Snubbla han i ett nytt förhållande eller?! Hur dum tror han att jag är egentligen? Jag lugna ner mig och tog en till andetag.
- "Mike.. Tio månader... Och du gör det här mot mig?" Sa jag och var tvungen att snyfta.
- "Kan du åtminsotnde säga varför?". Silence. Ingenting. Jag tog bort mobilen från örat för att se om han inte lagt på. Nepp, vi snacka fortfarande. Jag la mobilen mot örat igen och hörde viskningar igen och till slut hörde jag hur någon tog mobilen. En sekund efter hörde jag en bitching ljus tjejröst.
- "Asså Lyssna. Mike vill inte ha dig mer. Jag ger han saker som du aldrig skulle gett han. Så där har du ditt svar. Han älskar och inte dig. Så sluta ring nu, det är slut" Sa den tjusa tjejrösten kaxigt. Det kändes som jorden sluta snurra. Allting stanna till för mig. Jag tog sakta bort mobilen från örat och utan att säga något så la jag på. Det här kändes fel. Det här var fel. Hur kunde han göra såhär mot mig?! Det kändes som att jag hara blivit skjuten med tusen nålar mot hjärtat. Han kunde lika gärna slita ut mitt hjärta från min kropp och hacka den i små bitar. Jag behöver inte mitt hjärta mer. Den är meningslös. Allt är hopplöst. Mike var mitt liv. Jag älskade han. Jag har aldrig haft såhär ont i hjärtat förut. Smärtan var mer än vad jag kan hantera. Jag gled ner längs dörren och bara lät tårarna rinna ner för mina kinder. Jag orka inte ta bort dom mer. Jag orkar faktiskt inte med något mer. Jag kände plötsligt hur tunga mina ögonlock blev. Jag blunda mina ögon och några sekunder senare blev allting svart.

Harry's perspektiv:

I jawned. This had been a long day and I was starting to get really tierd. I looked around me. Everyone was enjoying themselvs. And I saw that everyone was starting to get a bit tierd.
Tess had been to the toilet an awful long time... Maybe she's having problems in there? Or... No wait, she's a girl. Girls don't have those kind of problems, do they? So much to think about.

- "Hey, what's Tess doing in there?" I asked and realised how stupid that sounded.
- "She's riding a bike. God Harry what do you think?" Said Nikita and chukled. I smiled embaressed. Yeah, it definetly was a stupid question.
- "No she not doing THAT. She's talking to her boyfriend, I think" Anna said and smiled. I was instantly relieved and laughed. But, still she had been there a long time... I stod up and started to slowly walk towards the toilet. I pushed my head against the door. It was quiet in there. I started to knock on the door.
- "Hello? Tess? Are you alright?" I waited for an answer but it was just as quiet. I knocked again. No answer. Maybe she didn't want to talk to me. But she could at least answer. I walked over to the others.
- "Anna?" I asked.
- "Yeah?"
- "Could you come with me for a second?". She looked confused and nodded. We walked to the toilet and I told Anna that Tess didn't say anything even though I knocked. This time Anna knocked on the door. She said something in swedish. The only words I understood was, 'hello' and 'Tess'. But the words were similar to english so I was guessing that she asked if Tess was in there.
- "That's weird" Anna said and leand her head against the door.
- "I know and it's completley quiet in there" I said.
- "I'll get Nikita" Anna said and I followed her to the others. Anna explained and Nikita and the others looked a little worried. Nikita seemed to be thinking.
- "We can call your phone? Sence she has it" Nikita finally said and took out her phone. Me, Nikita, Anna and Niall went back to the toilet. Nikita dield the numbers and we waited. We suddely heard the song 'Call me maybe' come from inside the toilet and I was guessing it was Annas phone who was ringing. We looked at Anna and she smiled embaressed. I chukled. But no one from inside the toilet answerd. It just rang and rang. I looked at Nikita and saw the instant worry in her eyes.
- "Can someone open the door? Do you have a key I mean" Nikita quickly said. I started to think. Liam knows where it is. I went back to Liam and he toled me where it was. This time when I went back to the toilet with the key, Zayn came with me.
I pushed in the key to the keywhole and felt how Tess lifeless body fell on my feet. I froze and saw as the other also froze.


Dun dun duuun.

Tack för den vackra statistiken, even tho jag suger på att uppdatera...
Tell me what you think and leave me some looove! ♥

 


-Much Love, Cissi .XX

 


Postat av: Anonym

Åhh man få gåshud! Älskar det! meeeeeer meeeeeer nuuu! :-)

Date:2012-07-03 / Time:21:39:39
Postat av: läsaren

spänande!!!
meeer nuu :D

Date:2012-07-04 / Time:15:13:26
Postat av: Anonym

JÄTEBRAA!! fortsätt !!!!

Date:2012-07-04 / Time:21:29:51
Postat av: läsaren

kan inte colgate va med =) Jättebra!! men det hade varit roligare om man fick en varje dag och inte en vatredje dag :( men vi förstår att du kan ju inte sitta vid datorn hela dagen på ditt sommarlov =) Fortsätt den är jätte bra :) xx

Date:2012-07-06 / Time:09:47:58
Postat av: daniella.

bra fast skriv mer förfan du har inte publicerat på länge inlägg

Date:2012-07-06 / Time:14:59:24
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: