I Want- Kapitel 32

Senaste:

- "Thats it, we're leaving" Sa jag och tog Liams hand. Jag drog med han bort till bussdörren och låste upp den.

- "Bye!" Ropa jag samtidigt som jag hoppa ut och drog med mig Liam ut.
- "Wait!" Sa Liam och skratta fortfarande. Jag drog i han ännu mer men han stod kvar.
- "We'll meet you inside the hotel!" Ropa han in till bussen innan bussdörren stängdes. Han vände sig om mot mig.
- "Now we can go" Sa han och log. Jag skratta och släppte hans hand.
- "So where should we go?" Fråga jag.
- "I have no idea" Sa Liam och titta runt. Jag börja också kolla runt.
- "How about we head that way and go to the first fast food store we find?" Föreslog jag och peka mot vår högra sida.
- "Sure". Liam log och vi börja gå.
- "Exploring Oslo!" Sa jag glatt och Liam skratta.



Vi hade gått i nästan tio minuter och bara snackat. Det var hur kul som helst. Liam var så down to earth (som man säger på engelska) och han var så lätt att prata med. Han var lugn och allvarlig men ändå rolig och barnslig. Vi hade samma humor så det var hur kul som helst att prata med han. Vi skämta men kunde också ha allvarliga konversationer. Men jag börja bli lite trött av allt gående.

- "We've walked for like fifteen minutes now and we haven't found anything. Maybe we're going the wrong way?" Sa jag och kisa med ögonen för den varma solen.
- "Yeah, maybe. But let's walk some more. I'm sure we're near" Sa han och såg ut att vara helt säker. Jag nicka och vi fortsatt.
- "Hey by the way, when is your concert?" Fråga jag.
- "I think... It's today actullay" Sa Liam och log,
- "Oh.. But shouldn't you get ready and all then?"
- "Not really. We just gotta go to the stadium an hour earlier and varm up. All the concerts are the same so we know what to do"
- "Oh, good" Sa jag och log.
- "So Anna and Niall" Sa Liam plötsligt och flina. Jag skratta.
- "Yeah, those two are like, perfect for eachother" Sa jag och fnissa. Han skratta.
- "I know, they really are. I think Niall is starting to get strong feelings for Anna. The only thing he talked about back at the hotell in Sweden was Anna and how she looked and what she did". Jag skratta.
- "I'm happy for them. I know Anna really really likes Niall"
- "Yeah, same with Niall"
- "They're both the only blonds and love food" Sa jag och skratta.
- "Yeah I hope they work things out. And if they do, I hope they'll learn to love eachother more than food" Sa Liam och skratta. Jag börja också skratta.
- "Its funny cause its true" Sa jag och vi skratta ännu mer. Liam stanna plötsligt och jag kolla undrande på han.
- "What?" Fråga jag. Han flina och peka framför sig. Jag kolla åt det hållet han peka på. Där fanns en Burgerking resturang. Jag skratta och titta på Liam som log stolt.
- "Told you we were near" Sa han och flina. Jag skratta och putta han på armen. Vi gick mot burgerkingen som var ungefär 50 meter ifrån oss. Vi bäställde en hamburgare, dricka och pommes var till alla. Vi var åtta personer så det blev mycket att bära. Killen i kassan sa att det blev 600 kroner. Liam fatta inte kroner så jag förklara i punds. Jag kunde punds och dollar och sånt. Han tog upp sitt kort och tänkte betala.
- "Liam, we're sharing" Sa jag och log.
- "It's okey, I can pay it all"
- "I wasn't asking" Sa jag och skratta. Han skratta lätt och putta mig på axeln.
- "Vi vill delbetala" Sa jag till killen i kassan och tack gode gud så förstod han. Liam kolla konstigt på oss men betala först. Sen betala jag. Vi fick två påsar och vi bar en varsin.
Vi gick ut och börja precis gå mot det hållet vi kom från när jag såg tre tjejer längre bort stå och viska och kolla hit. En hade blont hår, en hade ljus brunt och den andra hade ljus rött/orange hår med ljusa slingor. Dom pep plötsligt till och jag fnissa. Jag tog tag i Liams arm som misslyckades att märka tjejerna. Han kolla frågande på mig.
- "I think they're fans" Sa jag och titta på tjejerna. Liam vände sitt huvud åt deras håll och dom pep högre. Han skratta och dom kom sakta fram till oss.
- "Hi.. Are you Liam from one direction?" Säger ena tjejen med blont hår nervöst. Man kunde höra hennes norska accent ganska tydligt. Hennes två kompisar spärra upp ögonen och tjejen med slingorna slog henne på armen.
- "Ofcurse he is! Vad trodde du att han är från the jonas brothers eller?" Viskar tjejen med slingorna högt på Norska. Vi båda hörde och jag fnissa. Precis som Anna och Tess, tänkte jag. Liam var förvirrad men han döljde det. Jag kunde dock se igenom det och skratta ännu mer. Den andra tjejen med ljus brunt hår skratta generat för sina vänner.
- "I'm sorry about my friends. We know that you are Liam" Liam skratta och tjejerna skratta nervöst dom med.
- "Can we get your autograph?" Fråga tjejen med brunt hår.
- "And a picture" Tilläggde hon med slingorna.
- "Ofcurse" Sa Liam och log stort. Den blonda fråga om jag kunde ta deras bild och jag var mer än glad att göra det. Dom ställde sig tillsammans och jag tog ungefär tre bilder. Jag gav den sedan till blondinen som pep till. Liam fråga efter deras namn och skrev sin autograf till tjejerna och dom pep till och fnissa när Liam sa:
- "Here you go babe" Och gav som sina autografer. Han skratta och log. Tjejen med slingorna kom fram till mig. Hon såg ut som en sån tjej man inte vill bråka med.
- "Hi!" Sa hon glatt.
- "Hello" Sa jag och log.
- "So how do you know eachother?" Fråga hon både mig och Liam. Jag titta på Liam som redan kolla på mig.
- "She's a friend" Sa han och log.
- "I came from Sweden to visit them" Sa jag och log. Dom lyste genast upp.
- "Is that why you laughed when I hit my friend here and asked if she thought Liam was from Jonas brothers?" Fråga hon och log stort. Liam höjde ögonbrynet och jag skratta ännu mer.
- "Yeah thats right" Sa jag. Tjejerna börja skratta tillsammans med mig. Liam himla med ögonen och skratta.
- "Well, it was lovely to meet you girls, but we gotta go now" Sa Liam.
- "Okay" Sa dom och fnissa. Jag och Liam fortsatt och gå och jag hörde hur dom skrek och skratta. Jag log för mig själv. Dom där tjejerna påminde mig om mig själv, Anna och Tess.
- "Those girls remind me of you, Tess and Anna" Sa Liam plötsligt som om att han läste mina tankar. Jag kolla på han med stora ögon.
- "I was like, literally just thinking that" Sa jag och log stort. Han öppna munnen och log som att han var chockad. Vi high fiva och jag fnissa.
- "We got the same mind" Sa jag och skratta. Liam småskratta. Vi gick en stund i tystnad. Men det kändes inte pinsamt. Det var skönt. Det var verkligen skönt att gå i en tystnad utan att det skulle vara pinsamt för en gångs skull. Jag titta på mina fotsteg medans vi gick.
Jag hörde hur Liam tyst drog efter andan.
- "So what about you?" Sa han plötsligt.
- "What about me?" Fråga jag och la extra betoning på about. Jag kolla fortfarande ner.
- "Come on Nikita. Its obvious that you like Zayn". Nu kolla jag snabbt upp. Vi fick ögonkontakt och jag kolla undrande på han.
- "What makes you think that?" Fråga jag chockat.
- "You can see it from miles away. Besides, you light up everytime he talks to you"
- "Oh..." Jag log och rodna.
- "Is it that obvious?" Fråga jag.
- "Yeah" Sa Liam och skratta lite.
- "And" Sa han. Jag kolla undrande på han.
- "I don't know if its just me, but Harry seem to got a thing for you. Or atleast he did at first" Sa Liam och såg ut att fundera.
- "What do you mean? How do you mean?"
- "Well, at first he was almost like Niall and talked about you all the time. Your laugh, the way you smile, how your hair smells so good and everything. But sense the day we were at the beach he just stopped". Jag kolla på Liam en stund men sen ner på marken igen.
- "Well you've been paying attention. Can't fool you" Skoja jag och Liam log.
- "But yeah. I've noticed that too" Sa jag besviket.
- "Do you know what all that's about? Cause he seems to be hitting on Tess now" Sa jag.
- "I wish I knew. But then again, its Harry. The guy can't be stopped" Sa Liam och skratta lite.
- "Yeah that was what I thought too" Sa jag tyst. Liam sluta skratta och titta beskymrat på mig.
- "Why are you so sad? Is there something more?" Fråga han. Jag tveka lite.
- "Its just that, me and Harry spend the night together in the same bed, but nothing happend. And we snogged and all... Didn't that mean anything to him?" Sa jag till slut.
- "I'm sure it meant something to him. Maybe he's just afraid to take the next step?"
- "If thats true, then thats my other problem". Liam kolla undrande på mig.
- "Then that means both Zayn and Harry like me" Sa jag tyst. Jag såg hur Liam genast fick massa tankar. Han fundera en stund och jag bara vänta på att han skulle svara.
- "Who do you like?" Fråga han.
- "Zayn. Or Harry. Or I don't know... Harry and I spent the night together so I guess we are closer than me and Zayn"
- "You answred Zayn first" Sa Liam och log.
- "So?"
- "So Zayn was the first thing that came to you mind. You can fool your brain but not your heart... And not me". Jag skratta. Killen var fan en geni.
- "But what should I do?"
- "I love them both and they're my best friends. But sense Harry is starting to hit on Tess, then that solves your problem, right?"
- "Yeah I guess you're right. God your smart" Sa jag och vi skratta.
- "Thanks by the way" Sa jag.
- "No problem".
- "But what about you? Don't you miss Danielle like crazy?" Fråga jag. Liams ansikte lyste upp i ett leénde när jag nämde Danielle.
- "Of curse I miss her. But we talk as often as we can" Sa han och log.
- "Tell me a little about you guys" Sa jag och log.
- "Well... She's a dancer for the X-factor dance crew, and we met there and we just hit it off really well" Sa han och log större.
- "Come on, I can find that stuff out on Youtube. Tell me about other stuff like, do you do couple stuff together? And how does she stand out with all the hate?". Liam skratta och tänkte efter.
- "Danielle is strong, and she have learned to just ignore the hate. Most tweets she gets now is from love" Liam titta fram på vägen när han prata och hans leénde blev bara större. Han prata så omtänksamt när han prata om Danielle. Han fortsatt att prata och jag bara lyssna och skratta. Han berätta massa berättelser om när han och Danielle vart på semester. Tillexempel när dom var i Paris. Så romantiskt! Ungefär fem minuter hade gått och nu var vi framme vid hotellet. Vi gick in och problemfritt fick Liam rumsnyckel och vi gick up till där Harrys rum var. När vi äntligen hitta rummet tänkte jag knacka men Liam stoppa mig.

- "Wait, Nikita" Sa han och kolla på mig. Jag vände mitt huvud och kolla undrandes på han.
- "Yeah?"
- "I just want to say that, I would really want to keep our friendship, no matter what happens. Even if we never see eachother again" Han kolla in i mina ögon och log. Jag visste att han sa detta för konversationen vi haft innan om Harry och Zayn.
- "Ofcurse we'll keep our friendship, no matter what" Sa jag och log stort.
- "Oh and by the way, if I visit London, I totally have to meet Danielle" Sa jag glatt. Liams ansikte lyste upp och ett leénde spreds på han läppar.
- "Absolutly" Sa han. Han öppna dörren som var olåst. Vi gick in i rummet och såg Harry, Tess och Anna sitta i soffan. Tess och Harry satt ihopklämda medans Anna satt i ensam soffan. *forever alone*, tänkte jag. Jag fnissa åt min egen tanke. Jag tog snabbt av mig skorna och höll uppe Burgerking påsen. Alla tre fick stora leénden.
- "FOOD!!" Skrek Anna och bokstavligen hoppa upp ur soffan och sprang mot mig. Jag hoppa till lite och flytta ett steg så hon inte skulle flyga in i mig. Alla börja gapskratta och jag utbytte en blick med Liam.
- "Exactly like Niall" Sa Liam och blinka med ena ögat. Jag skratta och lyfte på axlarna.


Förlåt för att det blev försenat! Hatar mej själv ibland för att jag inte kan hålla igång uppdateringen -.-

Men Tack så sjuuuuukt mycket för era underbara kommentarer! :) Ni sätter verkligen ett leénde på mina läppar så det är otroligt! :D

Men jag har dåliga nyheter.. Jag kommer inte kunna lägga upp nått nytt kapitel nu i nästan en vecka :/ Det ironiska är att jag faktist ska åka till Norge idag. (vilket var helt oplanerat). Vi fick reda på att min morbror ligger på sjukhus och kanske har fått en allvarlig sjukdom. Så därför måste vi åka så snabbt :( 
So sorry att jag inte kommer lägga upp... Men jag kommer skriva så mycket jag kan där borta så ni kommer få många bra kapitel när jag kommer tillbaks! Kommer sakna blogger och alla söta läsare. Hoppas ni förlåter mej <3

Föressten, förlåt att dom senaste kapitlen kanske varit lite tråkiga :/ Lite insperation, men jag ska förbättra!
Så vad tror ni händer nu? ;D Anna + Niall= Awwwwwwww! Haha :) Liam och Nikita har ju blivit jätte bra vänner nu :D :O

Tell me what you think & Leave me some love :) x
-Much Love, Cissi .XX


Postat av: Mandi

är det bara jag som vill att Nikita och Zayn ska bli tillsammans <33 du är klart bäst på att göra noveller och du behöver inte säga förlåt för att du inte kan blogga denna veckan, du gör redan ett sånt bra jobb med den här novellen <33 hoppas att din morbror blir bra igen <333

Date:2012-07-10 / Time:17:17:31
Postat av: Erika

Näää jag vill att Nikita och Harry ska bli tillsammans <3 Älskar din novell! Du gör ett sjukt bra jobb!! Hoppas din morfar mår bra! <333

Date:2012-07-10 / Time:17:22:03
Postat av: Anonym

omg såå bra!!!! jag hoppas själv på niktia och zayn hehe .. :) men jag har en fråga. vilka andra novellbloggar läser du som du skulle kunna rekomendera? :D

Svar: Tack så mycket!<3Jag läser några andra noveller som heter :
www.theperfectonedirection.blogg.se
www.theperfectonedirection.blogg.se/onething <--Dom här två novellerna är as roliga. Dör av garv varje gång jag läser dom.. Så dom rekomenderar jag :)
Sen finns det en till: www.1dstory.devote.se <-- Tjejen som skriver denna har verkligen talang tkr jag :)
Tack för din kommentar, hoppas det hjälpte :D xx
1DNovellNy

Date:2012-07-10 / Time:19:28:45
Postat av: :D

GRYYYYYYYYYYYYYMT VERKLIGEN MEERAA !!:D

Date:2012-07-10 / Time:21:30:30
Postat av: Nellie

Såååå himla grym!!! Kom igen skriv mer! <333 Nikita och Zayn <3

Date:2012-07-13 / Time:14:16:50
Postat av: Camilla

Hej jag läste typ hela idag och jag vill bara ha mera + Niall och Anna värkar vara ricktigt söta tillsammans och Nikita och Zayn borde fixa ihop sig...ÄLSKAR din novell

Date:2012-07-14 / Time:19:01:55
Postat av: Anonym

skriiv då!!! man blir galen haha ;D

Date:2012-07-14 / Time:20:05:04
Postat av: MelinaJamiee

Ahaha har du tagit bort min kommentar om att du har exakt lika dan design som en annan blogg som funnits längre än din. :S

Svar: Ja jag hade lika dan som en annan? So? Jag tog denna designen från en hemsida. Den andra bloggen kanske också tog från den hemsidan? Du behöver inte bry dej just då, men längst ner på novellen så står det vem som har gjort designen. Så jag bryr mej inte direkt om någon annan har samma design som jag... Bara för vi har samma design betyder det inte att vi har samma blogg så sak samma. Fortfarande min blogg det här.Tack för din kommentar.x
1DNovellNy

Date:2012-07-16 / Time:23:20:00
Hemsida: http://brunettmelle.devote.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: