I Want- Kapitel 35

Senaste:

Fem minuter senare hade alla lugnat ner sig och vi gick tillbaks till Tess och Paul.
- "Are you crazy?! You can't have a golfcar race!" Halv skrek Paul på oss. Vi alla kolla på varande och fnissa.
- "Enough laughing!" Skrek Paul och alla rätta sig.
- "Whos idea was this?" Sa Paul.
- "Louis and Harrys" Sa alla i kör medans Louis sa:
- "Jennifers". Jag kolla konstigt på han och fnissa igen. Paul gav Louis och Harry en dödsblick och jag ryste till. Hjälp, man vill INTE se Paul arg.
- "Alright clean up this mess and come back to the hotel" Sa han och gick sin väg. När han gått en bit så brast vi ut i asgarv.
Fem minuter senare så hämta vi golfbilarna och parkera dom där vi hitta dom från första början.Det tog ungefär tio minuter och efter det gick vi raka vägen in till hotellet.










Arenan när den va tom.

Tre timmar senare:

Nikita's perspektiv:

Hela gänget satt nu i Harry och Liams hotellrum. Det hade vi gjort hela tiden nu och bara pratat om olika saker. Först reta vi Tess för att hon körde över Paul. Sen höll Louis och Harry på att skryta för dom vann racet.
Jag snegla mot klockan. Den var 15.30.

- "Guys, when are we leaving to the arena?" Fråga jag.
- "Umm, I think it takes about 20 minutes to drive there. So we'll leave at 5.40" Sa Liam. Jag räkna i huvudet. Det är en timme och tio minuter kvar. Och vi tjejer måste sminka oss och allt det där.
- "Holy crap!" Sa jag. Alla kolla på mig.
- "Girls, we have like one hour to fix us. We gotta hurry!" Fortsatt jag. Tess och Anna flög upp ur soffan.
- "See you later!" Ropa Anna till killarna medans vi börja halvspringa till dörren.
- "We'll meet you guys at the lobby around 5.35, alright?" Ropa Niall.
- "Okay" Ropa vi i kör och stängde hotellrumms dörren. Vi småsprang till hotellrummet som jag, Anna och Tess fick dela på. Där inne låg våra väskor. När vi kom in sprang jag till min väska och lyfte upp den på sängen med ett duns. Anna och Tess gjorde samma sak. Jag rota igenom min väska och som tur hade vi alla med oss reserv kläder och klänningar. Du vet, ifall våra andra klänningar gick sönder eller något. Jag tog upp den snabbt och titta upp. Anna och Tess höll också i sina klänningar. Vi börja springa mot toan och sån otur som jag har så kom Tess fram först. Hon skratta onskefullt och stängde badrummsdörren.

- "Fan ta dig Tess!" Ropa jag och hörde hur hon skratta från andra sidan dörren. Anna ryckte på axlarna och gick in till sovrummet. Jag gick efter henne och vi bytte om till våra kläningar.
När vi hade på oss kläningarna börja jag med sminket.
Ungefär 40 minuter senare var alla klara med sminket. Sånt tar ju tid med foundation, puder och sånt. Och det sättet vi sminkat oss på måste man vara ganska nogrann.
Jag sminka mig smokey eye- aktigt. Nästan så som Kim Kardashian brukar ha. Fast jag hade brun ögonskugga och inte svart. Så det inte blir för mörkt.
Anna hade sminkat sig cat eye med eyeliner och glittrigt grå-brunt ögonskugga.
Tess hade eyeliner och också smokey eye. Fast hon hade silver ögonskugga. Det såg ganska coolt ut. Och så hade vi alla såklart mascara och det vanliga. Jag hade ljusröda läppar, Anna hade mörkrosa läppar och Tess hade ljus rosa läppar.
Jag sprang sedan till min väska och tog upp ett par av mina favorit klackar. Dom var svarta och täckte hela foten. Jag tog snabbt på mig dom och titta på Anna och Tess som också verka ha på sig sina klack. Tess klackskor hade ett sträck över foten med små diamanter på. Tårna var fria. Vid vristen så fanns ett spänne som också hade små diamanter på.
Annas skor var svarta och täckte också över hela foten, men lite av tårna stickte ut. Den hade fyra små guld knappar på varje sida av skon.
Jag ställde mig framför spegeln. Anna och Tess ställde sig bredvid mig.
Min klänning var tajt och helt svart. Den sluta lite under rumpan. Snett tvärs över magen hängde en liten volang. Klänningen hade två band över axlarna som håller den uppe.
Annas klänning var svart och den sluta lite över knäna. Den hade långa spets armar som sluta vid armbågen och hela klänningen var täckt i svarta pajetter.
Tess klänning var sliver- grå och slutar strax efter rumpan. Från midjan nedåt så hade den små volanger (våningar). Den hade små paljetter på som glittra och ett litet band över högra axeln.
Vi kolla på varandra och log stort. Tess öppna sin mun men jag och Anna hann först.

- "Sexy bitches" Sa jag och Anna i kör. Tess kolla förvånat på oss och vi skratta.
- "Jag skulle ju säga det" Sa Tess och lipade mot oss. Vi räckte ut tungan och skratta.
- "Kom igen tjejer, vi har ingen tid att förlora" Sa Anna. Jag tog några snabba bilder innan vi gick.
Vi log, tog våra väskor och låste dörren.
Vi var på väg till hissen och där stog ungefär tre killar. Två brunetter och en blondin. Dom såg rätt så söta ut. Men nej. Jag slängde bort den tanken och tog upp min mobil. Klockan var 17.30. Tidiga som vanligt. Jag log för mig själv och tog upp meddelanden och sms:a Zayn.

"We're on our way to the lobby now, see you there :) xx". 
Sen track jag på skicka. Han hade bett om mitt nummer när vi var i turné bussen på väg hit. Jag kommer ihåg att jag blev helt överlycklig och snubbla på mina ord. Men till sist fick jag ut siffor.
Hiss dörrarna öppnades och dom där killarna gjorde en gest att vi skulle gå in först. Vi log och gick in. Inne i hissen så kolla dom på oss hela tiden. Det var lite störande. Jag kolla upp på den där pilen som visar vilken våning man är på och önskade att vi skulle vara framme snart.

- "Hej" Säger ena brunetten plötsligt. Jag titta på killen och fick ögonkontakt med han.
- "Hej" Sa jag, Anna och Tess i kör.
- "Är ni från Norge?" Frågar blondinen.
- "Nej, från Sverige" Svarar Anna och ler.
- "Jaha, vi med. Ska ni på nån klubb eller något?" Sa nu samma brunett som förut. Jag och tjejerna kolla på varandra.
- "Nej" Sa vi i kör och småskratta.
- "Okej, men jag heter Kenny" Sa han och log.
- "Och jag heter Oliver" Sa blondinen.
- "Och jag är Jack" Sa den andra brunetten som tills nu varit tyst.
- "Trevligt att träffas, det här är Anna och Tess. Jag heter Cissi. Hejdå" Sa jag snabbt och gick ut genom hissdörren. Jag hade inte lust att skaffa nya kill vänner som bara tänker på en sak. Anna och Tess var precis bakom mig.
När vi kom till lobbyn så var Zayn och dom inte där än så vi gick och satte oss vid baren.
- "Varför sa du hejdå så tidigt? Dom verka som några snälla killar" Sa Tess och kolla på mig.
- "Och? Vi hade ändå inte tid att snacka med dom" Sa jag och log. Tess nicka och log tillbaks.
Efter någon minut såg jag killarna från hissrn dyka upp bakom Tess.
- "Girls, we got company" Sa jag tyst. Dom kolla konstigt på mig men fatta snart.
- "Tjena tjejer!" Sa blondinen, Oliver.
- "Hejsan" Sa vi i kör och log.
- "Länge sen?" Sa Jack och flina. Vi bara log mot dom. Kenny kom plötsligt och ställde sig framför mig och luta sig mot baren. Jag såg att Oliver gick till Anna och att Jack gick till Tess.
- "Så, varför så finklädda? Om ni inte ska till någon klubb så vart ska ni?" Fråga Kenny mig och log. Inte för att det angår honom då, tänkte jag.
- "Vi ska till en konsert" Sa jag och log.
- "Jaså, vilken?"
- "One Directions"
- "Aha jag har hört om dom. Dom är bra". Jag märkte nu hur nära Kenny var. Jag snegla bakom honom och såg att Jack stod nära Tess. Riktigt nära. Jag kolla snabbt över axeln och såg Oliver viska saker till Anna. Deras ansikten var nära... För nära.
- "Hallå?" Sa Kenny och vifta med handen framför mitt ansikte.
- "Oj, förlåt" Sa jag och skratta. Kenny skratta också. Hans skratt var faktist ganska sött. Men inget går upp mot Zayns skratt.
- "Du har verkligen vackra ögon" Sa Kenny. Jag kolla på han och såg att han titta rakt in i mina ögon. Jag rodna lätt.
- "Tackar"
- "Så vart ska ni gå efter konserten?" Fråga han nu.
- "Ehm, vi, eeh" Stamma jag. "Ut" Fick jag till sist fram. Kenny skratta och log snett medans han kolla in i mina ögon.
- "Om ni inte vill vara ensamma för kvällen så kan du ju få mitt nummer?" Sa han.
- "Ehh jag-" Jag avbröt mig själv. Helt från ingenstans kände jag ett par armar runt mig midja omfamna mig bakifrån. Jag hoppa till och vände mig om. Där stog Zayn. Jag kolla framför mig och såg att Harry stod bredvid Tess. Jag snegla över axeln och såg att Niall hade sin arm vilad på Annas axlar.
- "Back off" Sa Zayn kallt och kolla på Kenny. Zayns armar vila fortfarande runt min midja.
- "Relax we were just talking" Sa Kenny.
- "No, you were hitting on my girl". Mina ögon spärrades upp och jag kände hur det kom fjärilar i magen. Vad sa Zayn nyss?
- "Sorry man, I didn't know she was already taken"
- "Well, she is. So back off" Zayn stirra ner Kenny. Kenny reste på sig och gick till hans vänner. Dom kolla på oss en sista gång och bad om ursäkt och sen gick. Det såg ut som att Harry och Niall också 'skrämt' Jack och Oliver. Värst vad tuffa One Direction är.
Zayn vände sig om och kolla på mig.
- "Come on the others are waiting" Sa han och tog min hand. Jag stelna till men följde efter han. Jag kolla på Anna och Tess som log stort åt mig och Anna blinka. Jag fnissa och kolla fram.
Vi gick bak vägen till bilarna. Jag, Zayn, Liam, Louis och Josh (One Directions drummare) satt i en bil medans Anna, Tess, Niall, Harry och resten av bandet satt i den andra.
När vi var inne i bilen så titta jag på Zayn. Han titta ut genom fönstret och var inne i sina egna tankar. Jag märkte att min hand fortfarande vila i hans så jag klämde lätt på den. Nu vände Zayn sitt huvud mot mig och kolla undrande på mig.
- "You're so cute when you get all protective" Sa jag och log snett. Han skratta tyst.
- "Sorry about that. I didn't like how that guy was looking at you". Jag rodna och fnissa.
- "It's okay, I like guys who protect their girls" Sa jag och log snett. Zayn flina och skratta.
Efter några minuter var vi framme vid arenan.
Vi klev ut ur bilen och gick in i en stor byggnad. Fast vi tog en bakväg. Jag kunde höra skrik lite längre bort. Det var nog deras fans. Varför kom deras fans hit så tidigt? Konserten börjar ju inte förns om en timme.
Vi gick i en lång korridor och svängde en massa gånger. Till slut kom vi till en dörr. Säkerhets vakten framför oss öppna dörren och jag hörde nu massa röster eka i det stora stadiumet. Vi följde efter vakten till ett ställe som jag gissar var hår och smink stället. Killarna slog sig ner på sina stolar och tjejerna börja sminka dom.
Medans så fick vi en liten rundtur runt arenan. Arenan var GIGANTISK! Jag undrar hur det kommer se ut här med massa tjejer intryckta i den.
Det hade gått ungefär femton minuter och rundturen sluta vid scenen. Killen som visa oss runt försvann någonatans och jag, Anna och Tess stod på den tomma scenen ensamma. Jag titta runt och såg massa människor springa runt scenen. Några fixa lyset och några fixa microfonerna. Ingen verka bry sig att vi tre tjejer stod mitt på en scen.

- "Det här är så coolt!" Utbrast jag glatt. Tjejerna nicka glatt och log stort.
- "Jag kan inte fatta att vi faktist står här" Sa Anna. Vi nicka igen.
- "Hey ladies, having fun?" Hörde jag Harry säga bakom oss. Vi vände oss om och möttes av tre stora leénden. Harry, Zayn och Niall.
- "Yeah. Are you done with your make up?" Fråga Tess.
- "Yeah, we're just gonna warm up now" Sa Niall och ställde sig mellan mig och Anna.
- "But we have to wait for Liam and Louis first" Sa Zayn och ställde sig bredvid mig.
- "I'm surprised that you're already done with your hair" Sa jag och titta upp på Zayn.
- "I'm surprised you two haven't done it yet" Sa Niall och slog mig lätt på bakhuvudet. Jag kolla irriterat på honom.
- "No, I'm surprised that you two haven't done it yet" Sa jag och la exrta toning i "I'm" och "you". Jag slog lätt på Nialls arm.
- "Well, you shouldn't be surprised. We're taking it easy"
- "You-" Jag blev avbruten.
- "Okay tiger, let it go" Sa Zayn och la sin hand på min mun och andra handen om min arm. Jag sucka och tog bort hans hand.
- "Atleast we're not all up in eachothers face" Viska jag till Niall. Niall flina och slog mig i bakhuvudet igen.
- "That's it!" Sa jag och börja jaga Niall.
- "Everybody watch out!" Skrek Niall och sprang ifrån mig.
- "You can run but you can't hide!" Ropa jag och sprang fortfarande efter han. Våra röster eka i den stora arenan. Jag hörde hur Nialls skratt eka i hela arenan. Vi sprang in i en korridor och Niall skratta fortfarande. Vi hade sprungit runt näsan över allt.
Nu hade vi sprungit i lite över två minuter. Vi var i någon slags korridor när Niall plötsligt tvärstanna och jag sprang in i honom.

- "What the..." Sa jag och tog efter andan. Jag kände hur Niall andades hastigt. Framför oss stod en stor muskulös man i svart tajt t-shirt. Man kunde tydligt se hans stora arm muscler. Jag titta på Niall och vi utbytte blick. Vi skulle precis vände oss om och springa för livet men mannen tog hårda tag om våra armar.
Han drog med oss till alla andra och Paul va med dom. När vi kom dit så släppte han våra armar och kasta oss lätt åt Pauls håll.
- "Paul keep an eye after your kids will you" Sa mannen och gick sedan iväg. Jag och Niall vänder oss sakta om. Jag ser hur alla bakom Paul börjar skratta åt oss.
- "You two are going straight to Linda!" Skrek Paul på oss med arg röst. Vi går förbi Paul och ställer oss bredvid alla andra och dom börjar skratta ännu mer. Paul vänder på sig och behåller sin arga röst.
- "That goes for you to!" Skriker han och pekar dom. Jag och Niall fnissar och gör en high five.



Taa-daa! Kapitel 35... Fatta att det kommit såhär långt... Och det är mkt kvar kan jag försäkra! :D
Vad tycker ni om detta kapitlet? Lite kort kanske? 
Juste, jag fick hjälp av mina bästa vän, Anna, att skriva detta kapitlet. Jag fick dom flesta ideérna från henne & hennes novell. Så tack så mycket Annismajis! :* <3


Tell me what you think & Leave me some love <3
-Much Love, Cissi .Xx


Postat av: Anonym

döööööör så jävla bra!!!

Svar: Hahaha Taaaack men snälla dö inte :* xx
1DNovellNy

Date:2012-07-19 / Time:16:29:58
Postat av: Anniis

Vsg babe! Allt för dig å älskar din novell så jävla mycket asså <3:*

Date:2012-07-20 / Time:20:22:04
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: